MKool

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlengen en routing na ontvangst DOA

Op 10 januari heb ik een Iphone X besteld, ivm lange levertijd kwam deze rond 10 februari binnen.
Na installatie bleek het scherm een groene streep te hebben.
Het toestel is teruggestuurd en op 16 februari een mail ontvangen dat het toestel ontvangen is, met de opmerking dat er contact wordt opgenomen.
in de retourzending is aangegeven dat het toestel omgewisseld moet worden voor een werkend toestel.
vandaag is het 13 maart en na 12 telefoongesprekken en diverse toezeggingen dat het geregeld zal worden is er dus nog niets bekend.
Vandaag weer gebeld en er werd gemeld dat de verlenging geannuleerd zal worden en dit duurt 1 a 2 weken voordat er contact wordt opgenomen.
Ik betaal inmiddels al sinds 10 januari voor de verlenging ( zakelijk)
Er is werkelijk niemand binnen de service desk die dit kan oppakken en afmaken.
Er wordt telkens doorverwezen naar een andere afdeling.
De X is inmiddels wederom niet leverbaar volgens de website.
Zou het voor de zomer nog lukken?
Is dit de "service" die Vodafone levert?

//Marcel

9 Reacties 9
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi MKool,

Ik zie nu pas dat er nog niet gereageerd is op jouw bericht, sorry.
Wat balen dat je telefoon kapot is en je nu zonder een goed toestel zit. Heb je inmiddels een nieuwe update en meer duidelijkheid of er iets voor je geregeld kan worden?
Vanuit het forum kan ik helaas niet in de systemen, dus ik kan niks voor je nakijken..
MKool
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sietske,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb nog geen update vanuit Vodafone.
De verlenging is vorige week geannuleerd en dat kan tot 10 werkdagen duren.
Er zit niets anders op dan wachten.
Bovendien is het toestel op dit moment niet leverbaar en vanuit een Vodafone shop kreeg ik de melding dat half april er pas weer voorraad is.

Met vriendelijke groet
Marcel
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
MKool,

Hmm oke. Je geeft aan dat er toezeggingen zijn gedaan dat het geregeld zou worden. Maar wat zou er precies geregeld worden voor je? En wat is de reden dat de verlenging geannuleerd werd? Komt dit omdat het toestel nu niet op voorraad is en we je dus geen nieuwe telefoon kunnen aanbieden op dit moment?
MKool
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag Sietske,

De telefoon is defect en retourgezonden. Volgens de helpdesk moet de verlenging eerst worden geannuleerd waarna we weer een nieuwe verlenging kunnen aanvragen met een nieuw toestel
Het zou eenvoudiger zijn om een DOA te beoordelen en na goedkeuring gewoon een nieuw toestel sturen.
De helpdesk geeft aan dat de annulering door de backoffice geregeld zal worden, maar dit is al drie keer niet gelukt ???
We betalen inmiddels wel voor de verlenging sinds 10 januari.
Dit zorgt voor onnodige administratieve handelingen, want alles moet eerst weer worden gecrediteerd .
Het toestel is nu niet leverbaar, dus na een hernieuwde verlenging duurt het nog een aantal weken.
Op dit moment tot ergens half april.
Dan duurt dit hele verhaal dus 3 maanden en dat is best lang.
Ik heb op dit moment nog geen terugkoppeling dat de verlenging is geannuleerd na bijna 2 weken.

Groet
Marcel


Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi MKool,

Ik begrijp dat dit allemaal erg omslachtig is, maar we moeten ons aan een bepaald protocol houden. Zo kunnen we niet zomaar een nieuw toestel versturen, maar moet in jouw geval eerst de annulering volledig verwerkt zijn. Dat houdt dan inderdaad ook in dat er met crediteringen gewerkt moet worden.
Vanuit het forum kan ik helaas niet in de systemen om het een en ander voor je te checken, dus ik wil je vragen om contact op te nemen met de klantenservice via Facebook of Twitter. Mijn collega's kijken dan graag voor je na of de annulering nu wel volledig verwerkt is.
Sorry voor het ongemak!
MKool
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sietske,

Bedankt voor de moeite en de berichten.
Ik begrijp de protocollen, maar ze werken niet bij Vodafone. Vandaag kreeg ik de melding dat de verlenging is doorgevoerd. Dit heeft dan 1.5 maand geduurd.
Facebook of twitter is leuk maar geen communicatiemiddel voor een zakelijke account.
Je mag verwachten dat je na een telefoontje met de servicedesk alles loopt.
Nu zou ik opnieuw een poging kunnen wagen, maar de Iphone X 256 is niet leverbaar. Levertijd info is op het forum niet bijgewerkt.
En navraag bij de servicedesk leerde dat niemand kan melden wanneer er weer voorraad komt.
Voorlopig geen verlenging en nadenken over de opties

Groet,
Marcel



Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Dat is inderdaad jammer. Helaas kunnen we zoals eerder is aangegeven dit via het forum niet nakijken en opvolgen. Het topic zal worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic