Daanvdv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verlengen duurder dan nieuw abonnement

Beste Vodafone,
 
Ik zou graag mijn abonnement verlengen, of iig bij vodafone blijven. Maar ik snap echter niet waarom verlengen altijd duurder is dan een nieuw abonnement. Dit lokt natuurlijk uit om over te stappen naar een andere provider, waar ik wel dat mooie bod krijg. Is het niet ook belangrijk om klanten te behouden door de beste aanbiedingen/lokkertjes aan deze aan te bieden?
 
Een identiek toestel en abonnement nieuw is goedkoper dan verlengen, met als gevolg dat het financieel aantrekkelijker is om over te stappen naar een andere provider, of zelfs een nieuw abonnement af te sluiten bij vodafone ipv te verlengen.
 
Hoort het niet aantrekkelijker te zijn om te verlengen en 'trouw' te blijven aan je provider? Kijk ik hier verkeerd naar, of zijn zulke deals onder voorbehoud?
 
In mijn geval gaat het om de lumia 920 met een bel/sms/web altijd 55 abonnement, waar ik geloof ik 80e meer betaal voor een verlenging identiek aan een nieuw abonnement.
 
MvG,
 
Daan
7 Reacties 7
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi Daanvdv,

Op welke site zie je dit aanbod? Via Vodafone krijg je als verlenger namelijk hetzelfde aanbod als de nieuwe klant.
Andere sites kopen zelf hun toestellen in en verkopen daarbij een Vodafone abonnement. Wij hebben geen invloed op de toestelprijzen en hun aanbiedingen voor verlengen en nieuwe klanten.
Daanvdv
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BEste Arina, 
 
Als ik via de vodafone site een nieuw abonnement aanvraag, is dat 95e voor het toestel.
 
Bij verlenging (wat ik nu nog niet kan inzien, ik had dat eerder op een andere manier gevonden (wel via de vodafone site), kostte dit 109e.
 
Het is inderdaad zo dat als ik verleng via een andere site dat ik hetzelfde abonnement krijg met een lagere toestelprijs, maar dan nog is het via vodafone zelf een andere prijs... 
Daanvdv
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit is wel overal hetzelfde en onlogisch..
 
Via belsimpel kost het toestel 10e bij verlenging met deze combinatie (bel sms web altijd 55) , en 109e als ik een nieuw abonnement, identiek hieraan, aanschaf.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Daan,

Dat is wel erg vreemd van onze site. Ik raad je aan om even te bellen met 0800 0560 (gratis) of loop even een Vodafone winkel in. Dan kunnen mijn collega's je voorzien van een passend aanbod. Want het is niet de bedoeling dat vaste klanten meer moeten betalen dan nieuwe.
Daanvdv
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dan nog een vraag...
Waarschijnlijk kan het niet, maar toch, vragen kan geen kwaad.
 
De situatie: ik kan eind februari/1 maart verlengen, wat ik dus ook van plan ben. Echter levert mijn telefoon de laatste weken dusdanig veel problemen op dat ik hier gek van wordt, maar kan pas verlengen over 2 weken en ik ben niet van plan om voor 2 weken een nieuwe telefoon te kopen. Is het mogelijk om deze 2 weken eerder te verlengen (zonder het contract af te kopen dus), en dan dus ook al de nieuwe telefoon ontvangen? DIt heeft natuurlijk geen invloed op de looptijd of de kosten. 
 
Is dit mogelijk, of zijn de enige opties dan afwachten/afkopen?
 
MvG,
 
Daan
simlockvrij

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
alhoewel ik het antwoord van Arina direct geloof is mij dit ook meerdere malen opgevallen, je zou toch zeggen dat verlengen voordeliger moet zijn, of krijgen de merkloze verkooppunten een bonus voor een nieuwe klant bovenop de reguliere verdienste.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Daanvdv, normaal gesproken is dat niet mogelijk maar ik zou naar de Vodafone klantenservice bellen en eens informeren wat de mogelijkheden zijn 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic