bazza180

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlengen abonnement bel sms web smart

Ik ben inmiddels al ruim 13 jaar klant bij vodafone en loop nu tegen het volgende aan.
Ik heb bijna 2 jaar geleden een Bel, SMS, Web smart abonnement afgesloten.
Inmiddels bestaat dit abonnement niet meer en is er geen vergelijkbaar abonnement.
Als ik straks mag verlengen dan heb ik keuze uit de volgende opties:
Het Vodafone Red Plus abonnement, waarvan de kosten aanzienlijk hoger zijn dan mijn huidige maandelijkse kosten.
Een ander abonnement afsluiten waarbij ik niet meer de voordelen heb van het huidige abonnement, maar wel een nieuw toestel kan kiezen.
Of ik laat mijn huidige abonnement doorlopen, heb daar geen voordeel aan, en krijg geen nieuw toestel.

Ik vind het vreemd dat je als bestaande klant dus eigenlijk totaal geen voordeel hebt bij het verlengen van je abonnement.
Vodafone kiest er in de regel voor om eens in de 2/3 jaar met een nieuwe vracht aan abonnnementen te komen waardoor de oude niet meer verlengbaar zijn. Dit zorgt er dus voor dat je als KLANT altijd VERPLICHT bent om een nieuw abonnement af te sluiten, want een toestel gaat maar een bepaalde periode mee en is dan aan vervanging toe, het is niet logisch om en dezelfde maandelijks kosten te houden en daarbij nog eens een los toestel aan te moeten schaffen.

Iemand een idee wat hier voor een eventuele andere oplossing is?

5 Reacties 5
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi bazza180,

Het klopt dat onze abonnementen en acties regelmatig veranderen. Er zitten natuurlijk heel veel voordelen aan deze nieuwe abonnementen. Denk aan het onbeperkt kunnen bellen en het aantal MB's dat je ontvangt. Je kunt je abonnement ook nog verlengen icm een Bel & Sms & Web abonnement.
misterjeff

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vergelijkbaar probleem - ik ben anderhalf jaar geleden mijn abonnement gaan verlengen en kreeg een Bel SMS Web Smart 150 abonnement. Sinds een paar maanden bel ik buiten de bundel. Ik wou mijn abo. verhogen maar mocht óf naar de Red Super (bijna twee keer zo duur) of naar de standaard Red met €50 aansluitkosten!

Ik vind het een beetje gek om na al die jaren €50 te moeten betalen voor het recht om meer per maand te betalen - met als gevolg dat ik minder ga bellen. Ik mocht ook niet verhogen naar Bel+SMS+Web 200 terwijl dat gewoon een bestaande abonnement is.

Snap er niets van.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Misterjeff,

Het is niet mogelijk om meer dan 2 stappen te veranderen onder je huidige abonnement. Aangezien het BSW smart 150 abonnement €49,32 kost en het nieuwe BSW 200 abonnement €32,50 kun je hier niet voor kiezen. Het Red abonnement is dan even duur, maar je krijgt er wel onbeperkt bellen en smsen voor terug en 4gb ipv 1.2gb.

Het blijft altijd een keuze die aan jezelf is, als je dit abonnement al 1.5 jaar hebt kun je eventueel ook wachten tot je mag verlengen, dan krijg je en een nieuw toestel en eventueel een korting op je abonnementskosten.
misterjeff

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het antwoord, ik haalde twee dingen door elkaar en ging er vanuit dat een 200 abonnement duurder zou zijn dan een 150. Mijn excuses!

Toch vind ik €50 veel om over te stappen naar een abonnement dat hetzelfde kost.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
misterjeff schreef:
Bedankt voor het antwoord, ik haalde twee dingen door elkaar en ging er vanuit dat een 200 abonnement duurder zou zijn dan een 150. Mijn excuses!

Toch vind ik €50 veel om over te stappen naar een abonnement dat hetzelfde kost.
Je krijgt er dan ook weer andere dingen voor terug (onbeperkt bellen en meer MB's) en je hebt dan dus ook minder kans om buiten je bundel te gaan. Als je nu regelmatig buiten je bundel belt dan vallen die kosten in ieder geval al weg. Misschien is het dan wel een eenmalige investering waard. 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic