Hallo,
Wij hebben een Red Together (RT) en een Red Together Extra (RTE) abo. Beide wilde ik verlengen met een nieuw toestel (Samsung S21 256 GB). Via de telefoon en chat is mij eerder door Vodafone verteld dat ik beide kan verlengen met voor beide een nieuw toestel, waarbij bij meteen afrekenen van het toestel (dus geen maandbedrag), de looptijd voor het RT 1 jaar zou kunnen zijn, en de looptijd voor het RTE gewoon 1 maand zou blijven.
Helaas konden de Vodafone medewerkers dit gisteren niet voor elkaar krijgen. Het RT kan ik prima verlengen voor 1 jaar met een toestel. Voor het RTE kreeg ik als enige optie verlengen met 2 jaar. Verlengen met 1 jr zit niet in het systeem. Wat vreemd is want het hoofdabo, zijnde RT, loopt maar 1 jaar. Op de vraag wat er gebeurd er als ik het RT stop na 1 jaar, was geen antwoord voorhanden.
Als ik het RTE per maand wil laten doorgaan, of maximaal voor 1 jaar, was de enige optie zelf een nieuw toestel kopen. Waarbij de Vodafone prijs hoger was dan in de winkel (824).
Met wat rekenen kom je er snel achter dat met 2 x een Red Unlimited 1 jr + toestel, je voordeliger uit bent dan met een RT + RTE 1 jr met 2 toestellen! Sterker nog, als ik mijn RT verleng met 1 jr + toestel, ik laat mijn huidige RTE per maand doorlopen, en sluit daarbij nog een extra Start 3 GB af voor 1 jr + toestel, ben ik nog steeds voordeliger uit!
Iets klopt er niet in het product/prijsverhaal. RT + RTE heeft alleen zin, als je je of voor 2 jaar vast wil leggen, of als je geen nieuw toestel nodig hebt. In alle andere gevallen: 2 x Red Unlimited is voordeliger.
Wat is nu het advies van Vodafone? Weer door de administratie rompslomp heen, deze keer om de RT + RTE ongedaan te maken? Of kan Vodafone mij toch een RTE aanbieden met toestelkorting, met een looptijd van een maand of maximaal 1 jaar, waarbij het totaalbedrag lager is dan 2 x een Red Unlimited 1 jr?