KC1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlengen Red Together + Red Together Extra, beide met toestel, voor max 1 jaar.

Hallo,

Wij hebben een Red Together (RT) en een Red Together Extra (RTE) abo. Beide wilde ik verlengen met een nieuw toestel (Samsung S21 256 GB). Via de telefoon en chat is mij eerder door Vodafone verteld dat ik beide kan verlengen met voor beide een nieuw toestel, waarbij bij meteen afrekenen van het toestel (dus geen maandbedrag), de looptijd voor het RT 1 jaar zou kunnen zijn, en de looptijd voor het RTE gewoon 1 maand zou blijven.

Helaas konden de Vodafone medewerkers dit gisteren niet voor elkaar krijgen. Het RT kan ik prima verlengen voor 1 jaar met een toestel. Voor het RTE kreeg ik als enige optie verlengen met 2 jaar. Verlengen met 1 jr zit niet in het systeem. Wat vreemd is want het hoofdabo, zijnde RT, loopt maar 1 jaar. Op de vraag wat er gebeurd er als ik het RT stop na 1 jaar, was geen antwoord voorhanden.
Als ik het RTE per maand wil laten doorgaan, of maximaal voor 1 jaar, was de enige optie zelf een nieuw toestel kopen. Waarbij de Vodafone prijs hoger was dan in de winkel (824).

Met wat rekenen kom je er snel achter dat met 2 x een Red Unlimited 1 jr + toestel, je voordeliger uit bent dan met een RT + RTE 1 jr met 2 toestellen! Sterker nog, als ik mijn RT verleng met 1 jr + toestel, ik laat mijn huidige RTE per maand doorlopen, en sluit daarbij nog een extra Start 3 GB af voor 1 jr + toestel, ben ik nog steeds voordeliger uit!
Iets klopt er niet in het product/prijsverhaal. RT + RTE heeft alleen zin, als je je of voor 2 jaar vast wil leggen, of als je geen nieuw toestel nodig hebt. In alle andere gevallen: 2 x Red Unlimited is voordeliger.
Wat is nu het advies van Vodafone? Weer door de administratie rompslomp heen, deze keer om de RT + RTE ongedaan te maken? Of kan Vodafone mij toch een RTE aanbieden met toestelkorting, met een looptijd van een maand of maximaal 1 jaar, waarbij het totaalbedrag lager is dan 2 x een Red Unlimited 1 jr?

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @KC1,
Welkom op de community van Vodafone. Leuk om te lezen dat jullie willen verlengen, jammer dat je deze ervaring hebt en het een en ander niet duidelijk is. Ik leg je hier graag meer over uit. We bieden het Red Together abonnement voor 1 of voor 2 jaar aan. Vodafone heeft er voor gekozen dat het Red Together exta abonnement alleen voor 2 jaar mogelijk is en niet voor 1 jaar. 

Zodra het Red Together abonnement stopt (afloopt), zal het doorlopen zoals afgesproken is. Bepaalde kortingen zullen vervallen zoals de factuurkorting (indien van toepassing). Kies je ervoor om het abonnement te wijzigen in een andere variant of naar een andere provider te gaan, dan blijft het Red Together Extra abonnement over. Gelukkig is er een mogelijk (zodra de verandering is doorgevoerd) om het abonnement te wijzigen naar één van de andere abonnementen. Dat kan via hier, via chat, via Social Media of door te bellen met 0800-2266789.

Je geeft aan dat er verschil zit in de toestelprijzen in combinatie met het Red Together abonnement of Red Together extra abonnement. Ik heb gelijk even het systeem erbij gepakt voor je. De Samsung Galaxy S21 5G 256GB kost op dit moment €624,00. Bij een lening van €24,00 betaal je eenmalijg €56,83 (inclusief de thuiskopieheffing van €8,83) Dit geldt zowel voor het Red Together als het Red Together Extra abonnement op basis van 2 jaar. 

Kies je voor het Red Together abonnement voor 1 jaar, dan is het abonnement €1,00 uur duurder per maand omdat het voor 1 jaar is. De Samsung Galaxy S21 5G 256GB blijft even duur maar omdat het maar voor 1 jaar is, dien je een hoger bedrag in een keer te voldoen. Er verandert verder niks aan de prijs.
Voor 1 jaar betaal je eenmalig € 344,83 (inclusief de thuiskopieheffing van €8,83) bij een lening van €24,00. Je komt dan alsnog uit op €624,00 in totaal voor de Samsung Galaxy S21 5G 256GB. Het toestel is dan ook niet goedkoper of duureder bij een 1 jarig of 2 jarig abonnement. 

Mocht je een persoonlijk aanbod willen, dan mag je ons hiervoor een bericht sturen via Facebook Messenger of via de chat. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan hoor ik het graag 🙂
 

KC1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie.

Zojuist een lang gesprek gehad met Vodafone.

Het product/prijs aanbod is onlogisch. 2 x Red Unlimited + toestel is goedkoper dan RT + RTE plus toestel!!
Optie 1: Mijn RTE door laten lopen en los toestel kopen. Kosten voor 1 jaar: 975 Euro.

Optie 2: Mijn RTE door laten lopen, en een nieuw start 3GB 1 jr abo afsluiten met toestelkorting. Het start 3 GB abo verder niet gebruiken. Kosten voor 1 jaar: 894 Euro.

Optie 3: Mijn RTE verlengen met Red 1 jr met toestelkorting. Na 1 maand Red omzetten in RTE. Kosten voor 1 jaar: 807 Euro!

Optie 4 (hypothetisch): RTE verlengen voor 1 jr met toestelkorting. Kosten voor 1 jaar: 792 Euro.

Ik denk dat het aanbieden van RTE verlengen voor 1 jaar met toestelkorting, zowel voor Vodafone als voor de klant een vriendelijkere optie is, zonder administratieve rompslomp aan beide zijden.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat er verschil in abonnementen zit is logisch @KC1. De toestelprijzen veranderen niet. Deze blijven overal hetzelfde. Hetgeen wat je dan ook schetst zit in het verschil van de kosten voor het abonnement. Wat kan zijn is dat mijn collega's je een persoonlijk aanbod hebben gedaan waar alsnog een korting plaats vind op het toestel of het abonnement. Dat kan ik natuurlijk vanuit hier niet zien. Ga ik het vergelijken via de website, dan veranderen de prijzen voor het toestel niet. 
Via hier kan ik je helaas niet hiermee verder helpen en of een aanbod doen in een van de abonnementen met toestel. Je mag hiervoor bellen met 0800-0560 of ons een bericht sturen via de chat. 

KC1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet persoonlijk, maar voor de duidelijkheid algemeen uitgewerkt:

Optie 1: (RTE abo door laten lopen 15,00 Euro x 12 maanden) + S21 837 Euro = 1017 Euro

Optie 2: (RTE abo door laten lopen 15,00 Euro x 12 maanden) + (Start 3 GB abo 11,00 Euro x 12 maanden - wordt niet gebruikt) + S21 624 Euro = 936 Euro

Optie 3: (RTE verlengen met RED abo 18,50 x 1 maand) + (na 1 maand weer terugzetten naar RTE abo 15 Euro x 11 maanden) + S21 624 Euro = 807,50 Euro

Optie 4 (hypothetisch): (RTE abo verlengen 15 Euro x 12 maanden) + S21 624 Euro = 804 Euro

Als iemand dus een RTE wil verlengen, zou optie 4 het beste zijn (zowel voor de klant als voor Vodafone), maar die optie biedt Vodafone niet aan. Dan zou optie 3 het voordeligst zijn, met alle administratieve rompslomp die erbij hoort. Dit scheelt 210 Euro voor de klant! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De prijs van het toestel veranderd niet. Dit heb ik zojuist ook gecontroleerd met elk abonnement wat we hebben. Zie hiervoor ook onze website. De kosten voor de Samsung S21 5G 256GB is €624,00 (Black Friday actie en zonder de thuiskopieheffing). Zonder Black Friday actie is de Samsung Galaxy S21 5G €888,00 bij elk abonnement. De Black Friday deals lopen tot en met vanavond.

 

De desbetreffende collega's dienen je dan ook de Black Friday actie aan te bieden ivm de toestel kosten. Waarom bij de een de actie wel aangeboden wordt en bij de ander niet, durf ik niet te zeggen. 

 

Het verschil zit verder ook in de prijzen van de abonnementen waardoor je duurder of goedkoper bent @KC1. We hebben abonnementen van €11,00 euro per maand (voor 1 of 2 jaar) en ook abonnementen van €20,00 per maand of hoger (voor 1 of 2 jaar). De toestel kosten (of lening wat je aangaat voor het toestel) moet je hiervan los zien. Het is logisch dat je met een Red Unlimited op jaar basis meer kwijt bent dan met een Start abonnement op jaar basis.

 

Het kan zijn (zoals ik al eerder aangaf) dat de desbetreffende collega ook korting op het  abonnement heeft aangeboden. Hierdoor kunnen er verschillen ontstaan in kosten voor het abonnement. Dit kan ik helaas niet controleren. Vanuit hier kan ik dit dan ook niet verder oppakken om je een persoonlijk aanbod te doen. Dit mag via een van de bovenstaande kanalen. 

KC1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Louis Dank voor je reacties.

Ik heb nogmaals uitgebreid contact gehad met Vodafone. Ik heb nog steeds niet het idee dat mijn punt overkomt, en heb geen persoonlijk aanbod gekregen, maar ga er verder niet meer op in. Ik heb de voor mij voordeligste optie gekozen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic