fortean

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verkeerd om! ALWEER VERKEERD OM!

Vrienden,
 
In ons landje zijn molens nog steeds veelgevraagde gasten in TV programma's en reclameblokken. Typisch Nederlands erfgoed doet het altijd goed. Dat dacht ook Vodafone: zij laten in hun TV reclame de contouren van een draaiende molen zien. Mooi toch?
 
Nou - ik BEN molenaar en voor mij is het een gruwel.
 
Ik ben natuurlijk blij dat Vodafone molens gebruikt in de reclame, in deze tijd van bezuinigingen op ons erfgoed en cultuur kunnen we er niet genoeg aandacht aan besteden! Molen moeten draaien! Maar.. helaas is er voor een molenaar maar 1 ding nog erger dan een stilstaande molen: dat is een molen die DE VERKEERDE KANT uit draait. Brrrr....
 
En dat is nou precies wat Vodafone ons steeds laat zien: een molen die de verkeerde kant uitdraait. Ik kan er niet van slapen! Het is ver-schrik-ke-lijk... 😞
 
Want een molen is niet gebouwd om verkeerd om te draaien - daar gaat hij, als dat wat langer duurt, zelfs stuk van. Nou ja, als je nou weet dat een molen al snel een half miljoen tot een miljoen gulden kost om te herbouwen en dat molenaars verantwoordelijk zijn voor het reilen en zeilen van onze molens, dan begin je misschien te begrijpen waarom ik slecht slaap, de laatste weken... die molen die Vodafone op de reclame toont is in gevaar, daar moet ik iets aan doen!
 
Beste mensen van Vodafone: kunnen jullie alsjeblieft die molen de goede kant uit laten draaien in het vervolg?  Als jullie niet snappen hoe je kunt zien of het goed is wil ik het best eens tijdens een van die reclameblokken komen uitleggen!
 
(Enneh.. als jullie nog denken aan compensatie voor mijn opgelopen trauma: de binnenroed van mijn molen is slecht aan het worden en moet worden vervangen. Het Bestuur van onze Stichting zoekt al tijden naar fondsen.. kuch..)
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo fortean,

ik kan me voorstellen dat dit voor jou als molenaar iets is waar je bijna van zou doordraaien. Zeker op twee zulke belangrijke dagen als de nationale molendagen kan ik me voorstellen dat een stukje historische correctheid belangrijk is. Ik ga er van uit dat er een eerlijke vergissing in het spel is en dat onze reclame-makers er van uitgingen dat dit gemoderniseerde molens met een stalen as zijn 😉

Wij zullen als Vodafone ons best blijven doen om dit stukje nederlandse cultuur onder de aandacht te brengen. Ik ga ervan uit dat je onze volgende reclames onder de loep zult leggen en als er volgend jaar weer een vergissing in geslopen blijkt te zijn, dan aarzel niet om dat te melden!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic