Bramcobain

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verificatiecode delen

Gisteren werd ik gebeld door een iemand die zei dat die bij vodafone werkte. Nadat ik mij had geverifieerd, met mijn adres en geboortedatum, zei deze medewerker je krijgt nu een smsjes waardoor je ziet dat ik bij vodafone werkte. Dit was echter een verificatiecode. Deze deel je niet, daarbij weet ik dan ook niet of de medewerker echt bij vodafone werkt of probeert te phishen. Zou het niet logisch zijn dat de medewerker de code noemt zodat ik kan verifiëren dat het ook echt om een medewerker gaat?

 

En in het smsje staat, heb je de code niet zelf aangevraagd, neem dan contact op. Dat heb ik gedaan maar toen zei de medewerker dat het klopt. Terwijl ik de code niet heb aangevraagd.

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11868Posts
  • 3487Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Bramcobain 
Was er een reden waarom deze persoon je belden? Zoals in het sms’je staat, als jij hem niet zelf aanvraagt dan NIET doorgeven. Als er geen reden was waarom Vodafone je zou moeten bellen dan zou ik ook geen sms code aan iemand geven. Beetje vreemd is het wel! 

Ik weet van vroeger dan Vodafone wel eens kon bellen met vragen en controle van je gegevens als je een nieuwe klant was. Of jij een nieuwe klant bent, of dat het nog gebeurd, geen idee. Je hebt zelf terug gebeld, begrijp ik, dat is wel heel goed. Het geeft Vodafone wel iets om over na te denken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic