Beste Vodafone,
jarenlang ben ik "klant" geweest bij Vodafone middels prepaid. Omdat ik moe werd van alle opmerkingen over mijn oude telefoon, heb ik besloten een Sony Experia Z3 Compact te bestellen met een passend abbonnement voor mij. Op de website stond direct leverbaar; mooi, want dan hoefde ik er niet lang op te wachten. Ik wilde graag mijn nummer behouden; is toch makkelijker i.p.v. iedereen je nieuwe nummer door te geven. Als jarenlange "klant" mag je verwachten dat dit zo gepiept is; niets is minder waar. Ook hier geldt, van vodafone prepaid naar een vodafone abbonnement, is 5 tot 10 dagen wachten. Als je er goed over nadenkt, dan klopt hier niets van; immers, men hoeft niet in conclaaf te gaan met een andere provider omdat ik bij Vodafone blijf. Een simpel telefoontje en dit zou zo geregeld moeten zijn. Afijn, ik hou het al jaren uit met mijn oude telefoon; die paar extra dagen moet ook wel lukken.
Toch voor de zekerheid gebeld over de "directe leverbaarheid"; ook dit zou tot wel 5 a 10 dagen kunnen duren (!). Ofwel; dat is niet "direct" leverbaar. Direct leverbaar is als ik maandag iets bestel, het de volgende dag of de dag daarna binnen is, zo is het ook bij de meeste andere winkels geregeld. De medewerker die ik aan de telefoon had, legde het als volgt uit; "wij denken minder klachtentelefoontjes binnen te krijgen als we zo de levertijd regelen, dan dat we kokketeren met "binnen 24 uur bezorgd".Mijn hemel, hoe kun je dat nu zeggen? Men verwacht bij direct leverbaar dat het toch wel minimaal binnen twee dagen binnen is. Ze gaan juist klagen als het later binnenkomt. Toen ik hem dit voorlegde, zei hij dat het meestal binnen 2 a 3 dagen binnen was; zijn vader had namelijk een ipad besteld die binnen 2 a 3 dagen binnen was.
Al met al is Vodafone niet een organisatie waarin men snel de zaken geregeld wilt hebben; het gevoel dat ik erbij krijg is dat van "komt wel goed". Ik ben gelukkig geduldig en kan er wel op wachten, maar ik denk dat veel klanten teleurgesteld zullen zijn in deze klantenservice van Vodafone. Zo'n multinational; daar mag je toch meer van verwachten.