mvdgulik

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verhullende leveringstijden

Beste Vodafone,

jarenlang ben ik "klant" geweest bij Vodafone middels prepaid. Omdat ik moe werd van alle opmerkingen over mijn oude telefoon, heb ik besloten een Sony Experia Z3 Compact te bestellen met een passend abbonnement voor mij. Op de website stond direct leverbaar; mooi, want dan hoefde ik er niet lang op te wachten. Ik wilde graag mijn nummer behouden; is toch makkelijker i.p.v. iedereen je nieuwe nummer door te geven. Als jarenlange "klant" mag je verwachten dat dit zo gepiept is; niets is minder waar. Ook hier geldt, van vodafone prepaid naar een vodafone abbonnement, is 5 tot 10 dagen wachten. Als je er goed over nadenkt, dan klopt hier niets van; immers, men hoeft niet in conclaaf te gaan met een andere provider omdat ik bij Vodafone blijf. Een simpel telefoontje en dit zou zo geregeld moeten zijn. Afijn, ik hou het al jaren uit met mijn oude telefoon; die paar extra dagen moet ook wel lukken.

Toch voor de zekerheid gebeld over de "directe leverbaarheid"; ook dit zou tot wel 5 a 10 dagen kunnen duren (!). Ofwel; dat is niet "direct" leverbaar. Direct leverbaar is als ik maandag iets bestel, het de volgende dag of de dag daarna binnen is, zo is het ook bij de meeste andere winkels geregeld. De medewerker die ik aan de telefoon had, legde het als volgt uit; "wij denken minder klachtentelefoontjes binnen te krijgen als we zo de levertijd regelen, dan dat we kokketeren met "binnen 24 uur bezorgd".Mijn hemel, hoe kun je dat nu zeggen? Men verwacht bij direct leverbaar dat het toch wel minimaal binnen twee dagen binnen is. Ze gaan juist klagen als het later binnenkomt. Toen ik hem dit voorlegde, zei hij dat het meestal binnen 2 a 3 dagen binnen was; zijn vader had namelijk een ipad besteld die binnen 2 a 3 dagen binnen was.

Al met al is Vodafone niet een organisatie waarin men snel de zaken geregeld wilt hebben; het gevoel dat ik erbij krijg is dat van "komt wel goed". Ik ben gelukkig geduldig en kan er wel op wachten, maar ik denk dat veel klanten teleurgesteld zullen zijn in deze klantenservice van Vodafone. Zo'n multinational; daar mag je toch meer van verwachten.
2 Reacties 2
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Je bericht is verplaatst naar het forum board Abonnementen mvdgulik. Nieuwe link: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Verhullende-leveringstijden/m-p/242872#M14842
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
mvdgulik Na jaren Prepaid te hebben gehad zit je natuurlijk te popelen om gebruik te gaan maken van je flitsende nieuwe smartphone. Dat snap ik best.Gelukkig duurt het nu vast niet meer lang. Misschien heb je het toestel zelfs al in huis?

Je bent natuurlijk altijd welkom om jouw mening aan ons kenbaar te maken. Vraag je bij het plaatsen van een topic op ons forum wel altijd even af of jouw bericht valt onder de huisregels van het forum.
In dit geval laat ik jouw bericht nog even staan, omdat ik denk dat andere gebruikers hier misschien ook iets over willen zeggen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic