Maxm

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vergoeding voor Blackberry internet

na meerdere malen mail verkeer gehad met de service desk die je als een hond behandelen ben ik benieuwd of er een vergoeding komt vanuit vodafone omdat internet het niet heeft gedaan.
 
Het probleem is dat internet het dus niet heeft gedaan door een probleem bij RIM wat voor soort probleem maakt me niet uit. ik betaal voor deze dienst bij vodafone. RIM is dus voor mij een derde partij waarvoor vodafone afhankelijk is (niet mijn probleem). hierover heb ik gemaild en dan krijg ik dat vodafone er niets aan kan doen etc. dat het probleem bij RIM ligt. Leuke probleem analyse maar wat is nu de oplossing?
 
dat vodafone een schadevergoeding bij rim gaat vragen is hun probleem ik betaal aan vodafone en niet aan RIM naar mijn inzien! dus om de schade te vergoeden moet ik bij vodafone zijn. Volgens het wetboek moet ik bij een contract de wederhelft in de mogelijkheid stellen voor een schadevergoeding voor de niet te leveren service. Dit heb ik momenteel gedaan, vodafone wijst dit af. de volgende stap is contract ontbinding waar ik momenteel alle recht toe heb. echter, wil ik vodafone op deze manier nog een mogelijkheid bieden om toch met een vergoeding te komen. ik heb nog meer dan een jaar een contract lopen bij vodafone lijkt me niet heel erg slim van ze. Dit heb ik inmiddels ook met de rechtswinkel en dergelijke overlegd en die geven hetzelfde aan als dat ik hier doe. ook heb ik na deze maand mijn betalingen stop gezet dat is namelijk mijn verplichting volgens een contract als ik dat heb voldaan sta ik geheel in mijn recht.
 
Dit is niet het enige probleem anders had ik niet moeilijk gedaan van maandag tot donderdag geen internet maar met mijn ander probleem wordt ook belachelijk mee omgegaan en daarom ben ik hier nogal redelijk gefrustreerd over.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Ik ben het met de meeste punten van je eens! Ik heb zelf ook een contract lopen bij vodafone.
Maar het punt van jou "Vodafone geeft geen vergoeding" heeft bepaalde redenen. Dat is
omdat blackberry Diensten (waar jij €7,50 per maand voor betaald als het niet meer is) via
de server van Blackberry zelf loopt. Elke ping & whatsapp & hyves & email noem maar op
gaat allemaal via Blackberry server zelf. Deze is uitgevallen en de Back-Up is niet gestart
daardoor heeft het 3 dagen er uit gelegen.
 
Waarom kan vodafone dit dan niet vergoeden?
 
Als je een Blackberry + Abonnement aanschaft betaal je vodafone voor de belminuten & sms.
Stel voor dat jou abonnement €28,00 is gaat er - €7,50 voor blackberry Diensten af. Je betaald dus inpricipe
maar €20,50 aan Vodafone zelf. Wat de meeste niet weten is dat je een Licentieovereenkomst
hebt getekent bij RIM (Research In Motion - Blackberry fabrikant). RIM is verantwoordelijk
dat wij kunnen pingen en dergelijke. Ik snap dat het vervelend is want heb er zelf ook veel
last van gehad, maar als RIM niet verantwoordelijk was voor de wereldwijde storing hadden
zij ook geen vergoeding gegeven aan hun klanten!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Maxm,

Laat ik voorop stellen het vervelend te vinden dat je een aantal dagen geen verbinding hebt gehad.
Het is echter niet aan ons mods uitspraken te doen over een vergoeding.


Groet,

Chris

Moderator
Vodafone Forum

Maxm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blijkbaar heeft niemand die bevoegdheid binnen vodafone ik heb al gevraagd of een leidinggevende mij kan bellen dat is onmogelijk blijkbaar. Dit is de tweede mogelijkheid die ik vodafone geef ik begrijp dat je een mod bent maar je kan meer mensen bereiken dan mij binnen vodafone ik krijg alleen maar eerste lijns mensen die mijn kritiek moeten opvangen en het niet kunnen/mogen oplossen. Dat is als klant toch onacceptabel en totaal geen service verlening naar mijn mening.
 
maak dan een topic aan waar mensen hun klacht massaal kwijt kunnen inplaats van te melden dat mensen niet massaal een topic aan moeten maken. Ik word hier bijzonder moe van. en daar kun jij miss niets aan doen maar je hebt ook leidinggevende die met dit soort problemen op moeten staan en het opzich moeten pakken!
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Blackberry gaat geen vergoeding geven in Apps. Veel betaalde apps zullen gratis te downloaden zijn.
RIM (Fabrikant Blackberry) geeft 100$ aan gratis apps waar jij keuze uit kan maken. 100$ is zo'n 72 euro.
 
BELANGRIJK!!!! VOOR DAT JE APPS GAAT DOWNLOADEN LEES ONDERSTAANDE BERICHT!
 
***Link word geopent in nieuw venster!*** RTL-Nieuws Blackberry Compenseert Na Storing
Maxm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar het mij om gaat is dat ik mijn abbo niet bij RIM heb lopen maar bij vodafone. Wat doet het bedrijf vodafone b.v. hieraan? totaal niets! echt gewoon niets!
 
RIM wil klanten behouden en komt met een vergoeding, goede actie van RIM dat meen ik.
 
Maar ik betaal niet bij RIM dus wat gebeurt er met mijn abbonementskosten? niets, terwijl ik de service niet heb gehad! Dat is toch schandalig en zoals ik al eerder zei als ik eerdere problemen niet had gehad met vodafone had ik er niet eens over geklaagd want miss praat je maar over 2 euro ofzo.
 
Maar bij vodafone ben je koning als je geen klant bent ik heb nog wel een leuk voorbeeld!
een collega wordt opgebeld door vodafone we hebben een leuke aanbieding een htc (ik weet niet welke) voor 16,50 per maand voor de eerste 6 maanden geloof ik.
hij wil dat doen want zijn contract loopt bijna af. en wil zijn nummer meenemen. dan blijkt dat hij al vodafone klant is en dan zeggen oh dan geld de aanbieding NIET voor u voor een bestaande klant.
Volgens mij begrijpen ze bij vodafone niets van hoe ze klanten moeten behandelen, zolang telefonie etc het doet is het allemaal prima maar als je 1 probleem krijgt, loop je tegen een muur en kun je geen kant uit!
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Ik ben het met de meeste punten van je eens! Ik heb zelf ook een contract lopen bij vodafone.
Maar het punt van jou "Vodafone geeft geen vergoeding" heeft bepaalde redenen. Dat is
omdat blackberry Diensten (waar jij €7,50 per maand voor betaald als het niet meer is) via
de server van Blackberry zelf loopt. Elke ping & whatsapp & hyves & email noem maar op
gaat allemaal via Blackberry server zelf. Deze is uitgevallen en de Back-Up is niet gestart
daardoor heeft het 3 dagen er uit gelegen.
 
Waarom kan vodafone dit dan niet vergoeden?
 
Als je een Blackberry + Abonnement aanschaft betaal je vodafone voor de belminuten & sms.
Stel voor dat jou abonnement €28,00 is gaat er - €7,50 voor blackberry Diensten af. Je betaald dus inpricipe
maar €20,50 aan Vodafone zelf. Wat de meeste niet weten is dat je een Licentieovereenkomst
hebt getekent bij RIM (Research In Motion - Blackberry fabrikant). RIM is verantwoordelijk
dat wij kunnen pingen en dergelijke. Ik snap dat het vervelend is want heb er zelf ook veel
last van gehad, maar als RIM niet verantwoordelijk was voor de wereldwijde storing hadden
zij ook geen vergoeding gegeven aan hun klanten!
Maxm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet hoe het wereldje in elkaar steekt! maar als ik die 7,50 niet naar vodafone overmaak van mijn abbonement heb ik wel 2 weken later een aanmaning! Mij maakt het niet uit hoe vodafone het met RIM regelt echt waar zal mij een worst weze! zij moeten daar alle vergoedingen van de vodafone klant maar gaan achterhalen dat is niet mijn probleem ik moet geld overmaken naar vodafone! en wil dat nu niet doen maar dan heb ik zelf een probleem! Nu zoekt een advocate het al uit voor mij wat ik het beste kan gaan doen dusja!
 
In Amerika spannen 2 providers ook een rechtzaak aan tegen RIM voor een vergoeding om naar hun klanten door te schuiven! hoe noem je dat van zo´n provider service! dat krijg je bij vodafone niet want je bent toch voor 2 jaar klant!
 
t-mobile voor zover ik weet krijgt iedereen 50 gratis smsjes en belminuten! Dat is een service en dat hebben ze bij vodafone gewoon niet! stel arrogante mensen zijn het die niet eens je frustratie begrijpen daar aan de tel en mail service!
Maxm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook bewijs dat ze nooit geen service hebben gehad moet je maar eens kijken!


RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Maxm,

De reden is in dit topic ook al verschafd. Wat je zou kunnen doen is een klachtenbrief sturen naar SSV, Mocht je hier tegen een antwoord oplopen waar jij het niet mee eens bent zijn er ook nog andere wegen die je ( helaas ) kunt bewandelen.

Dit topic wordt dan ook gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic