AriedeBeuker

Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Verdeling van bundel Red Together

Als ik een Red Together abonnement heb, en een Red Together Extra, hoe zit het dan met de onderlinge verdeling van de totale databundel?
Ik weet dat ik dit per nummer "toe kan wijzen". Maar is het verplicht om dat te doen?
Of is het zo, dat wanneer ik dat niet doe, beide nummers uit dezelfde databundel gebruiken?

Het liefste heb ik het zo, dat ik niet per se de data onderling hoef te verdelen.
Gewoon één bundel, waar beide nummers gebruik van maken. Ik gebruik beide nummers zelf, en ze staan dan ook op dezelfde naam.
De klantenservice geeft helaas tegenstrijdige berichten af......
28 Reacties 28
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Absoluut niet AriedeBeuker
Ik heb hem er even bijgepakt: . De open bundel FUP: - Vodafone behoudt zich het recht voor een maandelijkse EU-datalimiet te stellen voor open bundels. Voor 2018 is dit €3/GB. Voor 2019 is het €2,25/GB. Vodafone communiceert als er een EU-datalimiet van toepassing is op een open bundel. Als de maandelijkse EU-datalimiet is overschreden kan Vodafone toeslagen in rekening brengen voor het gebruik van data: €0,0093 per MB data (toeslagen zijn inclusief BTW). 19 9. De toeslagen in de EU die Vodafone toepast (volgend uit de Europese Roaming Verordening) zijn op dit moment: €0,0387 per minuut bellen, €0,0131 per minuut gebeld worden, €0,0121 per sms versturen en €0,0093 per MB data (toeslagen zijn inclusief BTW). Kijk voor meer informatie over de FUP op vodafone.nl/fup, daar vind je ook de meest recente tarieven die we in rekening brengen.

Hier wordt inderdaad mee bedoeld: Voor 2018 is dit €3,00 per GB. Voor 2019 is het €2,25 per GB
Limiet is hier wel van toepassing. Als eerste kun je natuurlijk in My Vodafone een limiet instellen. Standaard staat dit op €50,00 excl btw. Heb je dit niet (dan staat het op onbeperkt). Hierdoor kun je natuurlijk data blijven te gebruiken. Echter als er geen fair use is en je blijft streamen, hebben wij de optie om een limiet in te stellen tot waar je mag gaan.
Wij kunnen dan ook aangeven dat het limiet buiten de bundel bij de FUP is bereikt en hierdoor je nummer blokkeren voor data verbruik.
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Steven

Mijn nieuwsgierigheid is helaas nog niet helemaal bevredigd!

De door jou genoemde datalimiet van €50 excl. heeft niet specifiek te maken met gebruik in de EU.
Deze limiet is bedoeld als bescherming tegen (al of niet onbewust) buitensporig dataverbruik, en de daaruit voortkomende kosten. Dit geldt zowel voor gebruik in het binnenland als voor gebruik in het buitenland.
Daarnaast is deze (kosten)limiet voor 2018 en 2019 gelijk.
Ook kun je deze limiet zélf instellen en de formulering "Vodafone behoudt zich het recht voor etc. etc" kan hierop dus niet van toepassing zijn.
En het gaat dan ook nog eens om de kosten van gebruik BUITEN de bundel.
De tekst gaat dus duidelijk niet over deze (zelf te kiezen) kostenbegrenzing.

Daarom nogmaals de vraag: waarover gaat dit artikel dan wel?
Ik blijf vooralsnog van mening, dat een "limiet" uitgedrukt wordt in een hoeveelheid data, en dus in GB. Of in GB per tijdseenheid. (Bijv. GB/maand)
Niet in €/GB.

De "limiet" uit de algemene voorwaarden zou voor 2019 €2,25 per GB zijn.
Ik zie graag een rekenvoorbeeld waarin dit getal voorkomt.

Overigens: Ik wil je zeker niet irriteren, maar wel graag het naadje van de kous weten 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Klopt, het limiet in My vodafone heeft er niet mee te maken. Maar om natuurlijk de situatie te voorkomen dat het zo ver komt, mag je deze optie niet vergeten.
Ik kan mij voorstellen dat je alles wilt weten. No worries!
Ik kan je helaas geen rekenvoorbeeld geven. In de voorwaarden staat het op deze manier benoemt en is door onze Legal afdeling opgesteld. Daar kan ik helaas geen verandering in brengen.
In 2019 is het limiet betreft de kosten dus €2,25 per GB.
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Steven
Waar ik op school ging was 1 GB ongeveer 1000MB.
en 1000 maal €0,0093 was toen toch nog zo'n slordige €9,30 (Hoewel er nog geen Euro's waren in die tijd, dus helemaal zeker weet ik dat niet....)

Als de limiet "€2,25 per GB" is, dan vraag ik me echt af, hoe ik als klant die limiet zou kunnen overschrijden. Door vrijwillig meer te gaan betalen per GB?
Wat die €2,25 per GB betekent blijft jou en mij dus onduidelijk.

Misschien is dit een verklaring:
Het zou kunnen zijn, dat het een MINIMUM is, wat Vodafone MOET berekenen volgens de Europese regels.
Dat zou dan ook verklaren waarom het per jaar verschillend is.
Maar in dat geval zou die informatie helemaal niet in de algemene voorwaarden thuishoren, want die hebben betrekking op de relatie tussen Vodafone en de klant.
Daar hoort dan alleen te staan wat de uiteindelijke prijs geworden is. (dus die €0,0093 per MB)

Ik denk echt, dat dit er gewoon niet in thuishoort, en in elk geval niet correct is geformuleerd.
Er worden op elke afdeling fouten gemaakt, dus ook bij de juridische hoogvliegers lijkt me.

Net zoals de toevoeging "Kijk voor meer informatie over de FUP op vodafone.nl/fup, etc. etc."
Die zin hoort niet thuis in artikel 9 maar dient apart in een eigen alinea geplaatst te worden omdat zij ook van toepassing is op bijvoorbeeld artikel 8a en 8b.
Daar is gewoon duidelijk verkeerd geknipt en geplakt.

Wat ook grappig is: Vanuit de algemene voorwaarden wordt je doorverwezen naar de FUP pagina voor de actuele info.
Maar op deze pagina zelf verwijst men juist weer naar de algemene voorwaarden voor de actuele stand der dingen.

Dan is In My Vodafone de extra 10GB bundel nog steeds €40 terwijl de actuele prijs € 30 Euro is.
Als je dan op "meer informatie" klikt kom je (ook als ingelogde abonnementhouder) terecht op een pagina die over Prepaid gaat.
Vlieg je deze bundel aan vanuit een andere hoek, dan kost hij iineens wel €30. (Zoals ook in de tarievenlijst staat)
Dit heb ik overigens doorgegeven en dat zou gecorrigeerd worden.

Ik moet eerlijk zeggen, dat er bij Vodafone best veel van dit soort foutjes te vinden zijn.
Maar ik begrijp ook, dat in een steeds veranderend landschap van wetten en verkoopacties een website behoorlijk "vervuild" kan raken met niet meer ter zake doende teksten en/of achterhaalde informatie en prijzen.
Af en toe moet je dan een grote schoonmaak houden, lijkt me.
Uw reactie op mijn sollicitatie zie ik met belangstelling tegemoet 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zal je feedback intern doorzetten dat het anders wordt gelezen dan dat het er staat. Of het aangepast gaat worden. Durf ik niet te zeggen, daar kan ik geen belofte in doen.
De 10GB en bij prepaid was al aangemeld. Daar zijn wij op de hoogte van!
Mocht je willen solliciteren, dat kan. Stuur mij even een privébericht en ik geef je de link door waar je kunt solliciteren 😛
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes
Of kijk gewoon even op deze pagina: https://careers.vodafoneziggo.com/ :stuck_out_tongue_winking_eye:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Klopt maar daar staan niet alle op 😛 Energieboy
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes
Ah, oké... Dat kan natuurlijk 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic