marjann96

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verbruiken apps veel internet/MB?

Hallo,
 
Mijn vraag is of apps op een iPhone veel internet verbruiken.
Ik ga namelijk een iPhone kopen, maar ik weet nog niet het aantal MB's per maand.
De meeste apps hebben namelijk internet nodig.
Ik gebruik regelmatig internet.
Is 250MB genoeg?
 
Marjan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Marjan,

Met een iPhone Vaak zit je wel safe, 500 MB kom je (als ik na de applicaties kijk) niet snel tegen aan, ik zou tevens even contact opnemen met onze verkoop kanaal. Zij kunnen namelijk inzien of je veel of weinig verbruik in de afgelopen paar maanden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Marjan,

Dat is lastig om voor jou te beoordelen.
Wat ben je van plan te gaan doen?

Apps zoals Whatsapp, Facebook, Twitter, Hyves gebruiken over het algemeen alleen tekst, dit zijn dus geen data 'vreters'

Streaming music en video zoals online radio en joubuis zijn daarentegen weer wél data 'vreters'

marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes

Hallo,

Even een aanvulling over de vraag over dataverbruik,
Ook Facebook en Hyves kunnen veel dataverbruiken.

250 MB kan op een iPhone snel verbruikt worden, installeer de MyVodafone App op uw je toestel zodat je altijd een
actueel overzich van je verbruik heb.

Om een idee te krijgen hoeveel data een bepaalde App verbruik kun je een App zoals WatchDog gaan gebruiken, deze laat per
App zien hoeveel data er verbruikt wordt.

En maak zoveel mogelijk gebruik van WiFi netwerken, dit gaat namelijk niet van je databundel af.


Groeten,
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
marco-w schreef:
 
Hallo,
 
Even een aanvulling over de vraag over dataverbruik,
Ook Facebook en Hyves kunnen veel dataverbruiken.
 
250 MB kan op een iPhone snel verbruikt worden, installeer de MyVodafone App op uw je toestel zodat je altijd een
actueel overzich van je verbruik heb.
 
Om een idee te krijgen hoeveel data een bepaalde App verbruik kun je een App zoals WatchDog gaan gebruiken, deze laat per
App zien hoeveel data er verbruikt wordt.
 
En maak zoveel mogelijk gebruik van WiFi netwerken, dit gaat namelijk niet van je databundel af.
 
 
Groeten,
WatchDog werkt niet voor iOS gebruikers Marco, dus lijkt me niet handig om zoiets te adviseren lijk me 😉 Eigenlijk hoef je niks te downloaden want het verbruik word al bij gehouden via Algemeen> Gebruik> Gebruik mobiele netwerk.
 
Enige wat irritant is (wat ik vermoed), is dat hij ook WiFi data erbij pakt.
 
Met vriendelijke Groet
 
WhiteWolf
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Misschien dat dit artikel je nog op weg kan helpen bij het uitzoeken van een dataverbruiks-app (mooie voor WordFeud 😉 )
wilsen

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De iPhone zelf heeft ook een soort van data meter. Hier kun je zien hoeveel data je verstuurt en ontvangt.
 
Via instellingen - gebruik - gebruik mobiele data, kun je deze optie vinden. Soms ook wel handig!
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Martin schreef:
Misschien dat dit artikel je nog op weg kan helpen bij het uitzoeken van een dataverbruiks-app (mooie voor WordFeud 😉 )
 
Kijk uit, sommige apps moet je voor betalen 😮
 
wilsen schreef:
De iPhone zelf heeft ook een soort van data meter. Hier kun je zien hoeveel data je verstuurt en ontvangt.
 
Via instellingen - gebruik - gebruik mobiele data, kun je deze optie vinden. Soms ook wel handig!
Had ik ook aangegeven, maar beter 2x dan niks 😄
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
marjann96
topicstarter
Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal,
 
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties, maar zoals ik al zei ik moet nog een iPhone kopen + abonnement. Dus ik heb er niks aan om op een iPhone te kijken hoeveel data ik verbruik als ik er nog geen een heb. 
 
Ik gebruik mijn blackberry nu alleen voor twitter, facebook, whatsapp en af en toe buienradar.
Maar op mijn iPod gebruik ik ook de ING app, shazam, app store, safari, mail en dat soort dingen.
Ik denk zelf dat ik dan niet genoeg heb aan 250MB. Maar ik heb er natuurlijk geen verstand van.
Is het slim om het abonnement iPhone Vaak (90 min./500MB) te nemen?
Ik denk zelf van wel.
 
Marjan
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Marjan,

Met een iPhone Vaak zit je wel safe, 500 MB kom je (als ik na de applicaties kijk) niet snel tegen aan, ik zou tevens even contact opnemen met onze verkoop kanaal. Zij kunnen namelijk inzien of je veel of weinig verbruik in de afgelopen paar maanden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic