300456jm

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Verbruik ruim binnen bundel, torenhoge facturen, klantenservice die afspraken niet nakomt, hellup!

Beste mede-Vodafoners,

Begin dit jaar (maart 2014) naar Vodafone overgestapt in de goede hopen dat facturele zaken hier it-technisch op orde zouden zijn. Mijn eerste indruk in de winkel en in reclame uitingen was: alles strakker geregeld dan voorgaande partij (Telfort, waar ik opzich niet ontevreden was). Inmiddels heb ik last van erg hoge onterechte facturen, maar de medewerkers van de telefonische klantenservice zeggen toe het te onderzoeken/op te lossen. Maar heb hier al enkele maanden niks van gemerkt en de facturen blijven oplopen, hellup!

in alle maanden ben ik volgens verbruiksapp vodafone binnen alle verbruiksgrenzen gebleven:
- voor de maand juni 2014 is mij toegezegd door klantenservice medewerker Echeng Vo... 28 juni rond 08.30 u dat er een it-fout was waardoor het getoonde verbruik in de app lager was dan daadwerkelijke verbruik, dit zou rechtgezet worden --> was een net gesprek maar helaas niks van gemerkt.
- Toen ik later de facturen van de maanden ervoor controleerde zag ik ook buiten bundel kosten, die onterecht waren (want ook deze maanden was ik volgens de app netjes binnen de grenzen gebleven). Ik belde opnieuw met klantenservice met de vraag of ze deze maanden (april en mei) ook wilden onderzoeken. De klantenservice medewerkster werd direct boos en zei dat dit niet ging gebeuren Ik zei dat ik volgens de app netjes binnen de grenzen gebleven was, maar dat er toch buiten de bundel kosten waargenomen waren en verrekend. Dus hetzelfde probleem als de maand ervoor. Echter hier was zij (haar naam was Angelique, haar achternaam wilde ze niet geven, denk niet eens dat dit geweigerd mag worden aangezien ik mij wel moest identioficeren) het niet mee eens. Zij zou wel nogmaals het onderzoek aanvragen en ik zou bericht worden/van de oplossing horen.

Nu zitten we in juli 2014, ik deze maand uit angst bijna niets verbruikt, maar krijg zojuist in mijn vodafone app te zien dat Vodafone ruim 128 euro gaat afschrijven voor mijn verbruik afgelopen maand. Ik ben zeeeeeeeer teleurgesteld over Vodafone en ook ten einde raad als klant. Vodafone is de enige die mijn verbruik kan meten aan netwerkzijde voor het gebruik (werk in IT, zowerkt http/internet), derhalve ben ik overgeleverd aan jullie informatievoorziening hierover. Als deze onjuist is ten opzichte van het werkelijke verbruik (werkelijke verbruik hoger), dan ben ik hier niet van de op de hoogte, noch heb ik de middelen op het aan gebruikerszijde te meten. Gelieve deze situatie op te lossen, anders weer ik het ook niet meer en ga ik mijn rechtsbijstandsverzekering maar bellen om eens te vragen hoe ik een juridische brief moet opstellen om uit deze situatie te komen. Ik weet het niet meer, hellup!
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @300456jm

Aangezien er meerdere topics over deze kwestie zijn geplaatst, kun je ervan uit gaan dat er behoorlijk wat zaken fout gaan bij Vodafone. Niet alleen bij jou, maar bij vele anderen.
Hopelijk gaat Vodafone na vele maanden al deze data-registratie-problemen in de MyVodafone App en MyVodafone website ONMIDDELLIJK verhelpen.

Zelf adviseer ik om meerdere van de volgende data-registratie Apps op je smartphone te installeren. Bijvoorbeeld: 3G Watchdog ; CallMeter 3G ; Onavo DataCount ; of andere soortgelijke Apps.
Vanaf 1 Augustus stel je al die Apps op de beginstand van nul in. Met jouw beltegoed, sms-tegoed, en data-bundel correct ingesteld, als limieten die je in een maand mag gebruiken (quotum).

Je kunt veel beter op onafhankelijke data-registratie Apps vertrouwen, dan op de MyVodafone App.

Zodra Vodafone een fout maakt op een volgende faktuur, moet je direkt een gemotiveerde klacht indienen. Waarbij je Vodafone gedetailleerd op de fout wijst, die zij naar jouw mening hebben gemaakt.
Dat doe ik ook. En ik heb altijd de teveel in rekening gebrachte bedragen terug gekregen. Drie keer in de afgelopen twaalf maanden.

Vodafone leert slechts heel langzaam :--((

Succes !

Netwerker


N.B. meld nog wel even welk abonnement je hebt. Bij sommige abonnementen gaat het fout. Maar er zijn ook abonnementen waarbij de data-registratie via de MyVodafone App correct wordt weergegeven.
300456jm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank voor je reactie! Dit verklaart veel!

Helaas raak ik van de reactie nog gefrustreerder, immers Vodafone weet dat het fout gaat maar blijft te veel afschrijven en legt de verantwoordelijkgeid bij de klant. Zij zijn dus nalatig om hun eigen problemen op te lossen over de financiele rug van de klant. Ik ben veranderd van een vorlijke nieuwe klant tot een klant die zijn slechtste telecom provider tot nu toe lijkt tegengekomen te zijn. Vodafone doe er wat aan, want dit forum zal hoe dan ook geindexeerd worden in google resultaten en levert slechte zoekresultaten voor jullie op.
300456jm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik moet mijn verhaal aanpassen. In mijn Samsung Galaxy S4 zit een monitoringstool waarmee ik het verbruik over de maanden heb kunnen zien. Ik ben inderdaad voor mobiele gegevens volgens de meting op mijn toestel over de 2Gb heengegaan, echter:
- in de vodafone app (waar ik elke keer op keek) bleef ik binnen de grenzen
- voor 1 maand heb ik 1 keer een waarschuwingssms kreeg dat ik op 80% van mijn intenet bundel zat (waarna ik dus voor de eerste keer belde). De informatievoorziening vanuit Vodafone is dus onjuist in de app en de waarschuwingssms ontbreekt vaker dan dat hij terecht gestuurd wordt, desalniettemin wordt er wel gefactureerd.

Mijn abonnementsgegevens:
Vodafone Red, onbeperkt bellen en sms, 2Gb internet.

Ps. had verwacht dat er al iemand van Vodafone zou reageren op het topic.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goedemiddag, we reageren uiteraard wel maar het forum is in de eerste plaats een plek voor tips, tricks en ervaringen van gebruikers onderling. Individuele klachten horen vooral bij de klantenservice.

In het algemeen gesproken klopt het dat we zien dat de weergave van het tegoed in My Vodafone bij sommige nummers niet correct is, en dat ook waarschuwings-sms'jes soms te laat of niet worden verzonden.

De MB's zijn dan dus wel verbruikt, maar omdat My Vodafone dit niet juist weergeeft kun je dat eigenlijk niet weten. Hoewel het verbruik dan wel heeft plaatsgevonden en eventuele kosten strikt genomen correct zijn, bekijken we uiteraard dan met je of we die kosten wel in rekening zouden moeten brengen. Neem daarvoor even contact op met de klantenservice aub, met je gegevens erbij kan dat dan bekeken worden 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic