Patrickk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbruik op achtergrond processen

Vorige maand heb ik mijn Samsung galaxy s4 mini naar de Vodafonestore smartcrew in Almere gebracht i.v.m aanhoudende hoge mb verbruik en het toestel laten flashen door de smart crew. Nadat het toestel geflashed was werd mij geadviseerd om 3 dagen daarna niks te downloaden. Na de 3de dag was het probleem nog steeds niet verholpen.

Op 9-1-2014 heb ik mijn toestel via de Vodafonestore laten opsturen naar de interne reparatiedienst (dynafix) i.v.m. hoge mb verbruik. Nou staat Android wel bekend om hoge mb verbruik aan achtergrond processen maar mijn toestel verbruikte in 8 dagen 2,5 gig aan achtergrond processen. Het gevolg zijn toren hoge rekeningen.

Ik ben hier zeer zeker niet mee eens en verwacht ook een financiële tegemoetkoming. Alle rekeningen, het bewijs dat daadwerkelijk de fout in het toestel zit en achtergrond processen mb verbruik heb ik uitgeprint. Ik verwacht dat ik vanaf 04-09-2013 t/m 04-01-2014 alles wat ik te veel heb betaald terug krijg (betaalde rekeningen min kosten van mijn abonnement).

mvg


Patrick

4 Reacties 4
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Patrickk,

Een bijzonder vervelend verhaal om te lezen! Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt. Omdat we via het Forum geen persoonlijke gegevens uitwisselen kan ik je hiermee niet helpen. Ik heb namelijk geen inzicht in wat er precies gebeurd is. Je kunt deze feedback indienden via www.vodafone.nl/feedback. Hier kijken ze je klacht na en zal er een voorstel gedaan worden over hoe dit opgelost wordt. Succes!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
beste patrick,

mag ik vragen om welke telefoon het gaat met welke android versie?
Als je bij de systeeminstellingen onder het kopje Datagebruik kijkt, staat hier weergegeven welke applicaties het data verbruiken.
Zou je hiervan de top 3 kunnen vermelden en hun data verbruik?

Alvast bedankt,
yamahafz8

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Als je naar instellingen gaat

instellingen -> Data Gebruik
Cyclus gegevens verbruik: vanaf de 1ste van de Maand laten tellen
stel in hoeveel Data je per maand heb
En vink, Waarschuw me over gegevensverbuik.
druk daarna op linker knopje onderaan je kan dan achtergrond gegevens beperken door het aan te vinken.

Dit scheelt enorm in je data verbruik

Groetjes Richard

yamahafz8

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Je kan ook naar playstore gaan

bij instellingen in de playstore

Kan je apps automatisch bijwerken uitzetten en meldingen van updates uitschakelen

Ook is er een mogelijkheid om bepaalde apps te verwijderen wat veel verbruikt en die je eigenlijk niet gebruikt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic