Appeltje1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbruik internetbundel

Goedenavond,

Ik probeer al een aantal dagen contact met jullie te krijgen. Op de chat is het constant te druk en niemand beschikbaar, telefonisch zijn er ontzettend lange wachttijden en op mijn fb privé bericht wordt gereageerd dat ik het op de wall moet plaatsen terwijl ik helemaal niet wil dat mijn hele fb vriendenlijst kan meegenieten. Er wordt echter verder niet op het privé bericht gereageerd, dus probeer ik het hier.

Ik was altijd een zeer tevreden klant met een duur abonnement dat ik altijd netjes op tijd betaal. Ik heb een abonnement met onbeperkt bellen en sms'en en 2gb internet. Hier ga ik nauwelijks overheen, voor zover ik weet. U snapt dan ook mijn verbazing toen ik onlangs een sms ontving waar in stond dat ik 100% van mijn internetbundel had verbruikt. Ik heb geen sms ontvangen dat ik 80% verbruikt had, meteen een sms dat ik 100% verbruikt had. Nu begrijp ik dit niet helemaal gezien het feit dat ik naar mijn weten niets anders heb gedaan dan de afgelopen maanden.

Gezien het feit dat ik hier geen contact met jullie over kon krijgen via de normale weg, besloot ik via Facebook contact te zoeken. Hier zag ik veel berichten staan waar geklaagd werd over dataverbruik dat niet zou kloppen. Zo stond er een bericht waar er €8 was berekend voor de 335mb die buiten de bundel was verbruikt. Opnieuw was mijn verbazing geschetst. Volgens de Myvodafone app heb ik zo'n 200mb buiten mijn bundel gebruikt, hier is echter ruim €20 voor berekend. Hoe kan het dat bij een andere klant slechts €8 wordt berekend voor meer mb's? Ook vind ik het niet kunnen dat ik geen bericht heb gehad dat mijn internet bundel bijna verbruikt was. Ook op fb bleek dat ik hier niet de enige in was. Op het moment dat ik de 100% sms kreeg was ik al €14 buiten mijn bundel qua internet.

Inmiddels heb ik mijn internet bundel uitgezet en maak ik alleen gebruik van WiFi. Ik vind dit echter zeer vervelend:als ik geweten had dat ik al 80% had verbruikt dan had ik hier rekening mee kunnen houden zodat mijn buiten bundel verbruik beperkt zou blijven.

Ik wil graag weer die tevreden klant worden waar ik in het begin van mijn bericht naar refereerde. Ik hoop dan ook dat jullie zeer spoedig reageren op mijn bericht en met een gepaste oplossing komen.

Vriendelijke groet, Ilse
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Appeltje1

Zover ik weet krijg jr inderdaad normaliter 2x een sms. 1* van 80% en 1* van 100 procent.
Echter vanuit hier kan ik niks controleren voor je omdat vanuit hier ik niet in de systemen kan. Het ligt er natuurlijk aan wat voor een abonnement de andere klant heeft. Daar zit namelijk het verschil in.

Bij facebook dien je inderdaad een post op de wall te posten, daarna gaan ze verder via prive berichten. Dit doen ze omdat als iedereen meteen prive berichten stuurt het einde zoek is en bij facebook wordt de berichten in volgorde afgehandeld.

Helas heb je er gelijk in dat het op bepaalde afdelingen erg druk is geweest waardoor wachtrijen ontstaan. Echter proberen mijn collega's iedereen zo goed mogelijk te helpen. Ik raad je aan om of het morgen vroeg te proberen rond 8 uur of in de avond rond 7 uur en dan vragen naar de afdeling data/ smartphone crew.

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Ilse,

Heb je al via MyVodafone website je meest recente faktuur met uitgebreide faktuur-specificafies bekeken. En eventueel afgedrukt met een printer ?

Hier in dit topic van Moderator MelH vind je een stap-voor-stap-gebruiksaanwijzing over hoe je je faktuur-specificafie en verbruiks-specificafie kunt inzien en printen en downloaden.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Via-My-Vodafone-je-verbruiksspecificaties-uitprinten/td-p/2...

Dan kun je in ieder geval zelf checken op welke tijdstippen je onwaarschijnlijk veel mobiele data hebt verbruikt. Waarschijnlijk levert dat dan meer inzicht op.

Verder kun je natuurlijk alle adviezen uit het data-verbruiks-topic opvolgen. Als je dat doet. Dan ga je nooit meer onverwacht buiten je maandelijkse databundel heen.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Of je stapt over op een nieuw abonnement waarbij je een Beperkt Internet Blox kunt aktiveren. Dan gaat je snelheid omlaag, zodra je je gehele maandelijkse data-tegoed van 2GB hebt verbruikt. Je hebt dan ultra-sloom internet. En als je weer op volle snelheid wilt internetten. Dan koop je gewoon een eenmalige Data Blox. Dan kun je weer op volle snelheid internetten met je mobiel. En kom je v.w.b. data-kosten nooit meer voor onaangename verrassingen te staan.

Tenslotte kun je via het online klachtenformulier een compensatie aanvragen voor data-kosten buiten de bundel als je het verplichte waarschuwings-sms-bericht (bij 80% bundel-verbruik) niet hebt ontvangen.
Houd wel rekening met een lange verwerkings-tijd nadat je het online formulier hebt ingevuld en verzonden. Aan de post op het Forum te merken, is het momenteel heel, heel, heel erg druk bij Vodafone. Topdrukte, en veel te weinig medewerkers om de klachten af te handelen.

Succes!


Netwerker
Appeltje1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie reacties.
Wat ik niet begrijp is hoe mijn rekening voor de maand juli al klaar kan staan met daarbij het bericht dat deze 3 augustus van mijn rekening afgeschreven zal worden. Volgens deze rekening is het dataverbruik 1,53 GB, dus binnen de bundel. Hoe kan er dan volgens de myvodafone app zoveel kosten buiten de bundel gemaakt zijn?

Het is onmogelijk om contact met jullie te krijgen, zowel via de chat als via de telefoon. Is er een storing gaande ofzo waardoor het zo ontzettend druk is bij de klantenservice?

Ik wil niet overstappen naar een nieuw abonnement. Ik heb mijn rekeningen van de afgelopen 6 maand bekeken, ik ben nog nooit buiten mijn bundel geweest.
Anonymous
Niet van toepassing
De rekening in de maand juli gaat over het volgende: gebruikerskosten maand Juni en abonnemenstkosten van de maand juli. De gebruikerskosten worden altijd een maand later gefactureerd.
Anonymous
Niet van toepassing
Als je telefoon correct staat ingesteld kun je dit terug vinden onder dataverbruik, mobiele netwerk of gegevens verbruik. Hier vind je alle data verbruik terug.
Het kunnen ook content diensten, 0900 nummers of andere kosten zijn.
Hiervoor dien je echt bij de klantemservice te zijn.

Zoals Netwerker al aangaf kun je het proberen via twitter en anders bij terugkomst in Mederland via de klantenservice. Op dit moment is het vrij druk. Mijn collega's proberen iederen zo goed mogelijk te woord te staan. Het kan zijn dat er inderdaad langere wachtrijen op bepaalde afdelingen zijn. Echter vanuit hier kunnen we je niet verder helpen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals door Steven- al is aangegeven kunnen we het via het Forum niet verder nakijken. Zie ook de regels voor dit board. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic