Hallo Ilse,
Heb je al via MyVodafone website je meest recente faktuur met uitgebreide faktuur-specificafies bekeken. En eventueel afgedrukt met een printer ?
Hier in dit topic van Moderator MelH vind je een stap-voor-stap-gebruiksaanwijzing over hoe je je faktuur-specificafie en verbruiks-specificafie kunt inzien en printen en downloaden.
Weblink:
http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Via-My-Vodafone-je-verbruiksspecificaties-uitprinten/td-p/2... Dan kun je in ieder geval zelf checken op welke tijdstippen je onwaarschijnlijk veel mobiele data hebt verbruikt. Waarschijnlijk levert dat dan meer inzicht op.
Verder kun je natuurlijk alle adviezen uit het data-verbruiks-topic opvolgen. Als je dat doet. Dan ga je nooit meer onverwacht buiten je maandelijkse databundel heen.
Weblink:
http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven... Of je stapt over op een nieuw abonnement waarbij je een Beperkt Internet Blox kunt aktiveren. Dan gaat je snelheid omlaag, zodra je je gehele maandelijkse data-tegoed van 2GB hebt verbruikt. Je hebt dan ultra-sloom internet. En als je weer op volle snelheid wilt internetten. Dan koop je gewoon een eenmalige Data Blox. Dan kun je weer op volle snelheid internetten met je mobiel. En kom je v.w.b. data-kosten nooit meer voor onaangename verrassingen te staan.
Tenslotte kun je via het online klachtenformulier een compensatie aanvragen voor data-kosten buiten de bundel als je het verplichte waarschuwings-sms-bericht (bij 80% bundel-verbruik) niet hebt ontvangen.
Houd wel rekening met een lange verwerkings-tijd nadat je het online formulier hebt ingevuld en verzonden. Aan de post op het Forum te merken, is het momenteel heel, heel, heel erg druk bij Vodafone. Topdrukte, en veel te weinig medewerkers om de klachten af te handelen.
Succes!
Netwerker