Klacht : tarieven / verbruik databundel 3G
Afgelopen nacht om 4.19 uur ontving ik een sms-bericht waarin vermeld stond dat mijn databundel was opgelopen boven de 100 euro.
Erg vreemd, het moment dat ik dit bericht ontving zat ik op mijn eigen Wifi netwerk. Geschrokken van dit bericht besloot ik te kijken op mijn tegoed hierin stond een bedrag van 176,21 vermeld over het dataverbruik heen.
Geschrokken heb ik vanmorgen de klantenservice gebeld en verteld wat mij afgelopen nacht is overkomen, er is toen contact gelegd met de internetafdeling en deze konden zien dat er in de nacht iets draaiende was geweest wat heel veel had verbruikt.
Normaliter slaap ik ’s nachts en verwacht ik niet dat een telefoon (wat het ook geweest moge zijn) zoveel internet gebruikt en dat daar zulke tarieven aan verbonden zijn.
De vriendelijke mevrouw heeft mij goed geholpen en adviseerde mij de vodafone winkel in de buurt op te zoeken om naar mijn toestel te laten kijken. Zo gezegd zo gedaan om 9.30 uur stond ik in Hengelo in de winkel.
De man die me hielp heeft alles nagekeken en er zijn absoluut geen rare dingen op mijn telefoon gevonden of app’s die veel verbruiken. Hij adviseerde me dan ook opnieuw te bellen met de klantenservice en het verhaal uit te leggen.
Hij vertelde mij om te wijzen op mijn verbruik, ik ben al ontzettend lang klant bij jullie en ik blijf altijd netjes binnen mijn bundel. Dit heb ik dan ook aangegeven toen ik weer naar de klantenservice belde.
Klantenservice gaf geen respons, ik vond dat ik erg slecht en onbegrip vol werd geholpen.
Hoe is dit mogelijk ? En waarom word ik niet eerder gewaarschuwd, maar pas als het bedrag al vol over de honderd euro heen zit.
De manier waarop er zomaar 176,21 euro aan mij wordt doorberekend om een activiteit die ’s nachts heeft gedraaid en waar ik mij niet bewust van geweest ben en wat niet te traceren is vind ik belachelijk.
Ik verwacht een tegemoetkoming van jullie zeker gezien mijn verbruik de maanden daarvoor.