Hoi @E M W 12
Goede vraag, hoe dit kan?
Dat is iets wat je moet gaan uitzoeken. Zet in de nacht je telefoon eens op vliegtuigmodus of zet hem uit. Dit is een begin van je test om te zien of hij niet per ongelijk toch over gaat op 4G of 2G (denk 4G). Misschien is de plek waar je hem neerlegt net geen, of heel slecht, WiFi bereik en dan gaat die over op je netwerk.
Je kan ook al je apps opdracht geven om niet via Vodafone te updaten en/of contact te laten maken als je geen goed 4G/2G hebt.
Daar kunnen zoveel redenen zijn. Voor Vodafone is dit ook lastig te achterhalen. Eerst zelf even testen en dan kan je daar misschien iets uit halen. Je kan ook, als dat mogelijk is, je kaartje in een ander mobieltje stoppen en kijken wat er dan gebeurd. Als je dan geen last hebt, reset je toestel eens. Maar let op, maakt eerst een backup! En in deze tijd, mocht je een toestel lenen, maak hem goed schoon zodat er geen Coronavirus op kan zitten.
Succes en hoop dat je er zo achter komt waaraan je verbruikt. Overigens, je kan in je toestel ook kijken bij dataverbruik waaraan je data verbruikt (of download daar een app voor).