janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbindingsprobleem Htc Hd2

Dag allemaal,

Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.

Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.

Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.

Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.

Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.

Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.

Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.

Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.

Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.

Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.

Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Polet
100 Reacties 100
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag allemaal,

Weet iemand iets over de HSDPA en HSUPA compatibiliteit van Vodafone?
Sinds ik die instelling op 'Disable' heb staan heb ik geen 'Waiting for network'-melding meer gezien in ActiveSync.
H werkt nu natuurlijk niet meer, maar 3G wel.
De verbinding lijkt niet altijd te kunnen worden verbroken, maar deze lijkt wel gewoon te werken.

Wat zou overigens in de prijktijk het verschil in snelheid zijn tussen 3G en H?

Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag.

Groet,

Jan



Hallo Jan,

Interessante ontwikkeling die je daar noemt.
Betreft de verbinding.... Met de "H" surf ik echt in secondes door alle pagina's heen.
Met 3G moet ik toch wel iets langer wachten voor de pagina's laden, downloaden van Email bijlagen, Foto's verzenden etc...
Dus naar mijn mening is 3G toch wel trager dan de H.

Maar goed, ik heb de tijd, dus als het zou werken, dan vind ik het een hele goede work-around.
Niet dat ik dit als oplossing zie hoor Vodafone en HTC !! Work-around is het....

Jan, bij deze bedankt voor je extra bijdrage!

Groeten Roy
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha Jan,

Ik heb jou instelling ook uitgevoerd. Dus de hsdpa op disable gezet.
Tot op heden heb ik nog steeds iedere keer verbinding.
Zowel internet als email, facebook etc etc.

Het lijkt dan dus wel te werken, maar ik merk wel dat het toch wel flink langzamer is dan met de H in mijn display.

Maar goed, beter altijd een tragere verbinding dan geen verbinding.

Nogmaals bedankt voor het delen van deze info!

Groet Roy
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Roy,

Fijn dat het bij jou lijkt te werken.
Zelf had ik net voor het eerst met deze instelling een 'Waiting for network'-melding.
De verbinding is ook inderdaad een stuk trager.

Hopelijk komt er nog een keer een echte oplossing, want ideaal is het niet.

Groet,

Jan


Ha Jan,

Ik heb jou instelling ook uitgevoerd. Dus de hsdpa op disable gezet.
Tot op heden heb ik nog steeds iedere keer verbinding.
Zowel internet als email, facebook etc etc.

Het lijkt dan dus wel te werken, maar ik merk wel dat het toch wel flink langzamer is dan met de H in mijn display.

Maar goed, beter altijd een tragere verbinding dan geen verbinding.

Nogmaals bedankt voor het delen van deze info!

Groet Roy

dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een update van mij. Ik heb weken geleden het netwerktype van AUTO op GSM gezet (bij Telefooninstellingen > Basisband wijzigen). Sindsdien geen problemen. Intussen gewend geraakt aan het feit dat ik geen 3G verbinding heb. Batterij gaat ook langer mee!!! Ik geloof niet meer in een oplossing: Vodafone en HTC wijzen naar elkaar ........
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan lever je wel heel veel in qua snelheid.
Ik geloof eigenlijk ook niet meer in een oplossing, maar je weet nooit.


Even een update van mij. Ik heb weken geleden het netwerktype van AUTO op GSM gezet (bij Telefooninstellingen > Basisband wijzigen). Sindsdien geen problemen. Intussen gewend geraakt aan het feit dat ik geen 3G verbinding heb. Batterij gaat ook langer mee!!! Ik geloof niet meer in een oplossing: Vodafone en HTC wijzen naar elkaar ........

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag allemaal,

Dit bericht is enigszins voorbarig, maar het zou zo maar kunnen dat er een 'oplossing' is voor de problemen.
Drie dagen geleden heb ik namelijk een 'custom ROM' geïnstalleerd en sindsdien heb ik geen 'Waiting for network'-melding meer gezien in ActiveSync.
Normaal gesproken komt dat nooit zo lang voor.

Het gaat om de 'Miri_HD2_WM65X_23569_Sense25_V17.4_WithSwype'-ROM.
De Radio-versie die ik gebruik is Leo_Radio_2.07.50.27_2, maar met eerdere custom-ROMS waren de problemen er nog steeds, dus ik ga er vanuit dat het echt aan de ROM-versie ligt.

Zie screenshot: http://www.janpolet.nl/extra/HTC_HD2.jpg

Dit is de link naar de ROM: http://htcpedia.com/miri_hd_wm23569_sense25_with_swypev174/soft/htc-leo-rom.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+HTC_HD2_Updates+%28HTC+HD2%29

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groet,

Jan
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben erg benieuwd. Ben overigens wel huiverig voor een custom-rom. Heb hier eigenlijk nooit mee gewerkt. Van de andere kant. Als het daarin is opgelost, dan kan HTC het ook oplossen in een reguliere rom.
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag allemaal,

Dit bericht is enigszins voorbarig, maar het zou zo maar kunnen dat er een 'oplossing' is voor de problemen.
Drie dagen geleden heb ik namelijk een 'custom ROM' geïnstalleerd en sindsdien heb ik geen 'Waiting for network'-melding meer gezien in ActiveSync.
Normaal gesproken komt dat nooit zo lang voor.

Het gaat om de 'Miri_HD2_WM65X_23569_Sense25_V17.4_WithSwype'-ROM.
De Radio-versie die ik gebruik is Leo_Radio_2.07.50.27_2, maar met eerdere custom-ROMS waren de problemen er nog steeds, dus ik ga er vanuit dat het echt aan de ROM-versie ligt.

Zie screenshot: http://www.janpolet.nl/extra/HTC_HD2.jpg

Dit is de link naar de ROM: http://htcpedia.com/miri_hd_wm23569_sense25_with_swypev174/soft/htc-leo-rom.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+HTC_HD2_Updates+%28HTC+HD2%29

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groet,

Jan



Hallo Jan,

Zelf ben ik ook niet zo happig op custom roms, maar als die bij jou de oplossing biedt... Dan kunnen alle vingers dus direct naar HTC worden gewezen en laten we Vodafone voor wat het is...
Tot op heden is bij mij de HSDPA etc.. op "Disable" zetten nog steeds de oplossing.
Nog niet 1x heb ik problemen ondervonden tijdens alle beschikbare netwerk diensten op de HD2.
Het is nog wel steeds te langzaam, maar daar irriteer ik me NOG niet aan.

Ben benieuwd naar jou nieuwe ervaringen.

Groet Roy
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Roy en Dutchpeter,

Ik ben puur uit frustratie Custom ROMS gaan gebruiken omdat je dan van veel nieuwere updates van het OS en de Radio, die nog lang niet in de HTC ROMS zitten, gebruik kunt maken. In de hoop dat er een onderdeeltje zou worden ge-update dat dit probleem zou oplossen. Hopelijk is dat nu het geval.

Bovendien zijn er ROMS met hele slimme toevoegingen en/of wijzigingen die de HD2 nog makkelijker of efficiënter maken.

Ik heb met de custom ROMS veel meer plezier van mijn HD2 dan met de originele ROM.

Groet,

Jan


Hallo Jan,

Zelf ben ik ook niet zo happig op custom roms, maar als die bij jou de oplossing biedt... Dan kunnen alle vingers dus direct naar HTC worden gewezen en laten we Vodafone voor wat het is...
Tot op heden is bij mij de HSDPA etc.. op "Disable" zetten nog steeds de oplossing.
Nog niet 1x heb ik problemen ondervonden tijdens alle beschikbare netwerk diensten op de HD2.
Het is nog wel steeds te langzaam, maar daar irriteer ik me NOG niet aan.

Ben benieuwd naar jou nieuwe ervaringen.

Groet Roy

DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Roy en Dutchpeter,

Ik ben puur uit frustratie Custom ROMS gaan gebruiken omdat je dan van veel nieuwere updates van het OS en de Radio, die nog lang niet in de HTC ROMS zitten, gebruik kunt maken. In de hoop dat er een onderdeeltje zou worden ge-update dat dit probleem zou oplossen. Hopelijk is dat nu het geval.

Bovendien zijn er ROMS met hele slimme toevoegingen en/of wijzigingen die de HD2 nog makkelijker of efficiënter maken.

Ik heb met de custom ROMS veel meer plezier van mijn HD2 dan met de originele ROM.

Groet,

Jan



Hallo Jan,

Voor de HTC Touch Diamond2 heb ik wel bijna alleen maar gebruik gemaakt van custom roms, omdat je dan een totaal andere telefoon kreeg in plaats van de nauwelijks functionerende standaard firmware.

Voor de HD2 vind ik het nog niet zo noodzakelijk.

Maak je dan ook gebruik van NL-talige roms? Want de meeste die uit komen zijn voornamelijk Engels.

Groet Roy
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik maak alleen gebruik van de WWE ROMS. Engels dus.
Mijn HD2 is een UK-version, waardoor ook de originele ROM een Engelse versie is.

Groet,

Jan


Hallo Jan,

Voor de HTC Touch Diamond2 heb ik wel bijna alleen maar gebruik gemaakt van custom roms, omdat je dan een totaal andere telefoon kreeg in plaats van de nauwelijks functionerende standaard firmware.

Voor de HD2 vind ik het nog niet zo noodzakelijk.

Maak je dan ook gebruik van NL-talige roms? Want de meeste die uit komen zijn voornamelijk Engels.

Groet Roy

DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik maak alleen gebruik van de WWE ROMS. Engels dus.
Mijn HD2 is een UK-version, waardoor ook de originele ROM een Engelse versie is.

Groet,

Jan



Dat vermoeden had ik al ja
Maar we wachten nog gewoon even vol spanning af...

Groet Roy
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weer even een update.

Ik heb inmiddels de Leo_Radio_2.07.50.27_2 vervangen door 2.12.50.02_2.
Niet alleen werkt alles nog steeds zoals het hoort, maar deze radio verbruikt minder stroom waardoor de accu langer mee gaat.

Nog steeds geen "Waiting for nework"-melding in ActiveSync gezien en alles draait op volle snelheid (3G en H).

Ik ben dus blij, maar het is wel wat saai aan het worden.

Groet,

Jan


Dat vermoeden had ik al ja
Maar we wachten nog gewoon even vol spanning af...

Groet Roy

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb intussen de 'Miri_HD2_WM65X_23569_Sense25_V17.5_WithSwype'-ROM geïnstalleerd.
De verbinding werkt nog steeds zoals het hoort.

Groet,

Jan
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klinkt goed. Houdt ons svp op de hoogte of het zo blijft. Graag ook melding maken van andere zaken die mogelijk in deze rom mis gaan.Voor hetzelfde geld los het een op en krijg een ander issue ervoor terug ......
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij Miri's 17.5 ROM had ik het probleem dat bij een soft reset de provider instellingen verloren gingen, waardoor ik iedere keer moest aangeven dat het om Vodafone ging. Ook 'vergat' het toestel het wachtwoord voor Mail for Exchange.
Net heb ik 17.6 geïnstalleerd en bij die versie zijn de problemen opgelost.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Groet,

Jan


Dat klinkt goed. Houdt ons svp op de hoogte of het zo blijft. Graag ook melding maken van andere zaken die mogelijk in deze rom mis gaan.Voor hetzelfde geld los het een op en krijg een ander issue ervoor terug ......

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb nog steeds geen problemen.
Ik draai nu, naast Miri's 17.6 ROM, ook FroyoStone, Android 2.2 van de HTC Desire.

Groet,

Jan


Bij Miri's 17.5 ROM had ik het probleem dat bij een soft reset de provider instellingen verloren gingen, waardoor ik iedere keer moest aangeven dat het om Vodafone ging. Ook 'vergat' het toestel het wachtwoord voor Mail for Exchange.
Net heb ik 17.6 geïnstalleerd en bij die versie zijn de problemen opgelost.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Groet,

Jan

sabes82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoewel ik erg terughoudend was om mijn nieuwe HTC HD2 te flashen met een custom rom, ben ik erg blij dat ik het tóch heb gedaan. Mijn HTC vertoonde hetzelfde probleem, maakte alleen verbinding als ik steeds de verbinding uit en weer aanzette, en daarvoor is het toestel niet gemaakt. Het moet gewoon uit zichzelf verbinding maken om optimaal gebruik te maken van alle functies.Ik heb alles geprobeerd, instellingen aanpassen, wel proxy, geen proxy, band wijzigen, etc etc, maar eigenlijk, bedacht ik me, is het van de gekke dat dat allemaal zou moeten. Na diverse keren bij de Vodafone shop terug geweest te zijn, en na een SIM wissel en controle op afstand, kwam Vodafone op het punt van terugsturen van het toestel. Hier ging ik in eerste instantie niet mee akkoord, ik had het toestel net, en nieuw uit de doos, en zou drie weken zonder toestel komen te zitten.... Na wat zoeken kwam ik hier terecht, en las ik o.a. dat iemand succes had met een Custom ROM installatie.Na wat aarzelen heb ik dat ook gedaan, en ik ben blij te verkondigen, dat het probleem is opgelost! Ik heb constant verbinding, en snel ook. Voor meer informatie over Custom ROMS kun je kijken op de website van XDA developers, waar uitgebreid wordt in gegaan op het flashen van de software van je telefoon.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies!


Hoewel ik erg terughoudend was om mijn nieuwe HTC HD2 te flashen met een custom rom, ben ik erg blij dat ik het tóch heb gedaan. Mijn HTC vertoonde hetzelfde probleem, maakte alleen verbinding als ik steeds de verbinding uit en weer aanzette, en daarvoor is het toestel niet gemaakt. Het moet gewoon uit zichzelf verbinding maken om optimaal gebruik te maken van alle functies.Ik heb alles geprobeerd, instellingen aanpassen, wel proxy, geen proxy, band wijzigen, etc etc, maar eigenlijk, bedacht ik me, is het van de gekke dat dat allemaal zou moeten. Na diverse keren bij de Vodafone shop terug geweest te zijn, en na een SIM wissel en controle op afstand, kwam Vodafone op het punt van terugsturen van het toestel. Hier ging ik in eerste instantie niet mee akkoord, ik had het toestel net, en nieuw uit de doos, en zou drie weken zonder toestel komen te zitten.... Na wat zoeken kwam ik hier terecht, en las ik o.a. dat iemand succes had met een Custom ROM installatie.Na wat aarzelen heb ik dat ook gedaan, en ik ben blij te verkondigen, dat het probleem is opgelost! Ik heb constant verbinding, en snel ook. Voor meer informatie over Custom ROMS kun je kijken op de website van XDA developers, waar uitgebreid wordt in gegaan op het flashen van de software van je telefoon.

Rob den Haan

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ook een nieuwe rom geinstalleerd (via XDA-developers). Het apparaat werkt nu als een tierelier...

Ben nu bezig met het installeren van Android op mijn HD2.

Het wordt dat een prachtig toestel...

Rob
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic