stynnn91

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding valt steeds weg ( samsung galaxy s4)

Goedemiddag,


Sinds een aantal weken valt mijn verbinding een aantal keer per dag weg. Ik heb voor mijn werk mijn telefoon nodig,het gebeurd regelmatig dat het gesprek wegvalt en dat ik dan een half uur geen bereik heb en daarom dus ook geen internet.
Ik heb al een aantal keer met vodafone contact gehad maar daar wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Volgens vodafone zat ik in een zwart gat, en 2 weken later krijg je te horen dat je niet in een zwart gat zit.

Ik betaal genoeg voor mijn abbo en heb alles al gedaan.
* nieuwe simkaart
* ander toestel geprobeerd
* van 3g naar 2g
* tel terug zetten naar fabriekinstellingen
* via vodafone een netwerk update.

Met vriendelijke groet,


stijn

37 Reacties 37
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Zo te zien zijn er al vele opties gedaan die ik je eigenlijk zou willen adviseren. Heb je gekeken of er bij jou werkzaamheden zijn of enige storingen? Zo niet controleer dit even via de volgende pagina's.

Link: http://forum.vodafone.nl/t5/Ons-Netwerk/ct-p/Netwerk1
En anders zou je eens kijken of al je instellingen goed staan bij je mobiele netwerken.
Handleiding: http://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-s4/

We horen nog graag van je!
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,


ja dat heb ik allebei ook al gedaan, zowel geen storing en de instellingen staan allemaal goed.


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @stynnn91,

Welkom op het Forum. Op welke postcode heb je dit probleem precies? Heb je dit probleem ook op andere locaties? Probeer eens de stappen vermeld in dit topic. Mocht het met deze stappen niet werken, vermeld dan de resultaten van de tests.
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,

ja die test hebben ze allemaal al gedaan.
Ik heb dit ook op de postcode van mijn vriendin. Het rare is dat die gewoon wegvalt en daarna weer terug komt en dat een aantal keer per dag. In de familie hebben nog 3 andere vodafone en die hebben op beide locaties geen problemen

postcodes:
6162JK en 6433GC

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@stynnn91

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als je jouw simkaart in een ander toestel steekt, en de simkaart van dat toestel in het jouwe. De dekking op de 2 doorgegeven locaties is volgens mijn gegevens namelijk optimaal, het zou dus kunnen dat het probleem ligt bij je toestel. Helemaal omdat je schrijft dat het wegvalt en weer terug komt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een antenne probleem..
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @Annabelle_ ,


Als ik mijn sim in een andere telefoon doe valt mijn verbinding ook steeds weg.
Stop ik een andere sim in mijn telefoon heeft deze altijd bereik!

Ik heb 1 dag van telefoon gewisseld met mijn vriendin

groetjes
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @stynnn91
Als ik je bericht goed lees, dan zou je simkaart de boosdoener moeten zijn. Wellicht is het makkelijk om deze eens te vervangen. Je kunt hiervoor terecht in een Vodafone winkel.

Als je het makkelijker vindt om het online te regelen en een nieuwe simkaart per post te krijgen, dan kan dat ook.
Stuur in dat geval via Facebook een privébericht met de voglende informatie:
- je naam en mobiele nummer
- je postcode, huisnummer, en geboortedatum
- je klantnummer
- de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer.
- maat van de simkaart die je nodig hebt

Wij kunnen er dan een toesturen (levertijd 5 werkdagen)

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.
Groet, Per
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Per ,

Als ik de startpost van de @stynnn91 zo lees heeft die de optie: "Nieuwe simkaart" al geprobeerd.
Mogelijk is dit een fout binnen het systeem van vodafone. Wat dan een bijzonder geval zou wezen.

Heb je toevallig een dubbele simkaart in gebruik?
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @NetwerkFreak

Wat jij zegt klopt ik heb inderdaad al een nieuwe simkaart. Dus dat heeft geen zin @Per

Ik heb geen dubbele simkaart in gebruik, enkel alleen de laatste nieuwe wat ik in de vodafoneshop gehaald heb.



NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @stynnn91 ,

Het volgende idee van mij gaat als raar klinken, maar als het kan maar zo dat het helpt. Dus het is het proberen waard lijkt me:


  • Open je berichten
  • Klik op de menuknop > instellingen
  • Scroll helemaal naar beneden
  • Vink Infoberichten UIT
Heeft deze oplossingen geholpen? Laat het dan weten, zodat ik in de toekomst mensen beter kan informeren. Ook het verstrekken van kudo’s (duimpjes) wordt gewaardeerd.
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste @NetwerkFreak

ik zal het straks even proberen als ik thuis ben, en laat ik het hier meteen weten of het gewerkt heeft of niet.


Met vriendelijke groet,



oelie55

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste stynnn91,

Laat ff weten of het heeft gewerkt en het probleem is opgelost ?
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @oelie55 en @NetwerkFreak

Het heeft niks geholpen mijn verbinding blijft wegvallen.
Dus mijn probleem is tot op heden nog steeds niet opgelost.:@


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @stynnn91 ,

Er is één vraag die mij nog onduidelijk is.
Omdat je spreekt over het zwarte gat.
Is dit op één locatie of gebeurd dit je door heel nederland heen?
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste @NetwerkFreak ,

Vodafone heeft me een keer gezegd dat ik in een zwart gat zou zitten maar dat werd 2 weken later alweer tegen gesproken.
Ik heb bij mij in de omgeving op een aantal plaatsen helemaal geen bereik.


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Het is erg vervelend dat u geen bereik heeft op u adres. Allereerst wil ik u alle informatie over uw dekking aanbieden.

Om te zien in wat voor dekking gebied u adres valt, kan u terecht op de dekkingskaart:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Om te zien of er storing op u adres is, kan u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen

Om te kijken of er momenteel verbeteringen aan u antenne wordt doorgevoerd, kunt u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Alleen gelukkig kan nu met de komst van SignaalPlus dit probleem opgelost worden. Dit apparaatje sluit u zelf gemakkelijk aan op uw router / internet thuis. Vervolgens heeft u een eigen Vodafone 3G antenne in uw huis. Deze zorgt voor een optimale 3G dekking. Deze signaalplus is eenvoudig aan te schaffen via de onderstaande link:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml

Hier vindt u ook meer informatie over het product!

stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @NetwerkFreak

ik heb al een signaal plus versterker maar dat werkt alleen bij mij thuis,
Ik ben niet van plan om overal dat kastje mee naar toe te nemen zodat ik verbinding heb
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Ik begrijp zeker dat je niet zo en apparaat wilt meedragen de hele dag, lijkt me ook maar niks en er moet ook nog stroom zijn dus op de fiets zal het weinig werken....
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als je overal geen verbinding hebt zit het probleem toch in het toestel of in de simkaart. Het is namelijk niet zo dat in heel Nederland alle masten eruit zouden liggen. Aangezien nieuwe simkaart niet hielp, misschien is het toch een toestel instelling die verkeerd staat. Misschien kun je een screenshotje plaatsen van de internet instellingen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic