stynnn91

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding valt steeds weg ( samsung galaxy s4)

Goedemiddag,


Sinds een aantal weken valt mijn verbinding een aantal keer per dag weg. Ik heb voor mijn werk mijn telefoon nodig,het gebeurd regelmatig dat het gesprek wegvalt en dat ik dan een half uur geen bereik heb en daarom dus ook geen internet.
Ik heb al een aantal keer met vodafone contact gehad maar daar wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Volgens vodafone zat ik in een zwart gat, en 2 weken later krijg je te horen dat je niet in een zwart gat zit.

Ik betaal genoeg voor mijn abbo en heb alles al gedaan.
* nieuwe simkaart
* ander toestel geprobeerd
* van 3g naar 2g
* tel terug zetten naar fabriekinstellingen
* via vodafone een netwerk update.

Met vriendelijke groet,


stijn

37 Reacties 37
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @Arina ,


In een vodafone shop hebben ze al gekeken naar de instellingen van mijn internet.
Toestel is ook niks aan want een andere simkaart in mijn toestel doet het gewoon.
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klopt @SamsungExpert en daarom wordt ik er ook een beetje moedeloos van dat het nog steeds niet opgelost wordt en dat de klantenservice nu zegt wij trekken de handen ervan af want wij kunnen niks meer vor je doen.


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @stynnn91 ,

De klantenservice kan er ook inderdaad weinig aandoen, de mensen van het team die zorgen voor de masten zijn ervoor verantwoordelijk. De klantenservice gaat over de standaard Vodafone zaken.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@stynnn91 ,

zou je een screenshotje willen maken van de app: network signal info
en deze even plaatsen?
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @NetwerkFreak

ik kan geen screenshots plaatsen bij deze berichten.

Heb je eventueel een mail adres waar ik ze naartoe kan sturen? dan kan je die eens bekijken als je wil
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @stynnn91 ,

Als je bijvoorbeeld Twitter hebt kun je de foto eens daarop Tweeten waarna je deze verplaatst naar het Vodafone Forum. Dit werkt ook met vele andere websites.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
of hier:
http://imgur.com/
even uploaden en de link delen
stynnn91
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @NetwerkFreak en @SamsungExpert ,

Ik heb vandaag al bericht gehad van vodafone en de oplossing is nabij.
Hartelijk dank voor jullie hulp op dit forum 😄 😄
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @stynnn91 ,

Geen dank daarvoor zijn we er op het Vodafone Forum :)!
Alvast en hele fijne en zonnige dag verder. Je weet ons gewoon terug te vinden.
aduerinck

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo@stynnn91,

Wat was de oplossing voor je probleem ?
Ik heb namelijk hetzelfde euvel... mijn verbinding valt op mijn S4 regelmatig weg.
rmeulenbroek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, er wordt gesproken over dat de oplossing nabij is... wat is die dan? Ik ervaar het probleem ook met mij HTC. Ook al andere toestellen gebrobeert etc.... probleem blijft. Lijkt ook net of na een gesprek er weer verbinding gemaakt moet worden. Moet meestal 10 tot 20 sec. wachten alvorens ik opnieuw kan bellen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @rmeulenbroek,

Welkom op het Forum!

Dit probleem is geen algemeen bekend probleem. Heb je exact dezelfde klachten als de starter van dit bericht? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?
rmeulenbroek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Marc,

Ik ben betrokken bij de introductie van smartphones bij een bedrijf met rond 6000 mensen. Ik hoor van heel veel mensen de klachten dat ze soms even geen signaal hebben. Lijkt net of het met schakelen op het netwerk te maken heeft... vaak precies na een eerder gesprek. Vanuit vragen die we hebben gesteld lijkt het met Vodafone te maken te hebben... ik herken het ook met mijn prive abonnement. Daarbij lijkt het ook te maken te hebben met het 4G netwerk... In het oosten van het land worden de problemen vaker ervaren als in het westen.

Ik heb nog niks geprobeerd omdat ik eerst zeker wil zijn van de oplossing. Of in ieder geval een opossingsrichting.

Ben trouwens nog steeds benieuwd naar de oplossing die eerder is aangegeven....

Gr. Remco
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@rmeulenbroek Dat zijn er een hoop :). Dan ben je waarschijnlijk ook bekend met de moeilijkheden van een troubleshoot. Om het probleem van de topicstarter te nemen: het klinkt als een defecte mast / cel. Maar uit het topic valt eea eigenlijk niet af te leiden. Als de topicstarter ons nog even bij wil praten, graag!

Hoe dan ook, zolang we de exacte probleemomschrijving niet helder hebben kan er zowel van alles, als helemaal niks mis zijn. Wat bedoel je bv zelf met "even geen signaal"? Is dat een wegvallend gesprek, no service op het toestel, (kort) geen dataverkeer, etc? Als we dat niet helder hebben is een oplossingsrichting nog niet te geven.

Zou je me een specifieke klachtsituatie kunnen geven?

  • wat is exact het probleem
  • locatiegebonden of niet?
  • sinds wanneer?
  • in geval van een groot-zakelijk contract: is er intern apparatuur waar we rekening mee moeten houden? Bv een enterprise dataserver, een telefooncentrale, VPN's of bepaalde beveiligingsprotocollen, etc
  • opvallende factoren; bv altijd/nooit tijdens activiteit X, nooit als klager op locatie Y is, altijd/nooit op een bepaald netwerk, altijd een bepaald toestel, etc
  • de andere klachten die je ontvangt, komen die overeen met deze situatie of juist niet?

Dan hebben we zowel het probleem als de impact helder. Een oplossingsrichting ligt daarna meestal voor de hand :). En als we veel voorbeelden hebben die allemaal op een zelfde oorzaak wijzen, kunnen we ook gelijk druk zetten op de oplossing.
rmeulenbroek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ BasT, is er een mogelijkheid telefonisch af te stemmen?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je zou hiervoor de klantenservice kunnen bellen maar wij kunnen je niet terugbellen. Het forum is voor klanten door klanten, de moderators modereren alleen en helpen met sommige situaties.

Kun je de vragen die Bas stelde beantwoorden? Dan proberen we zo goed mogelijk te helpen.
Rivella

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies het zelfde probleem. Mij netwerk valt vaak weg na het bellen of sms-en van iemand.
Ik heb dan geen verbindingen voor eenparige variërend van 1 minuut tot een half uur. Dit gebeurt meerdere malen per dag op verschillende locaties. (oa 6026xr, 6006bs en 6093pl)
Ik heb ook het hele scala aan tests doorlopen, nieuwe simkaart. Van 3G naar 2G en terug. Terug naar fabrieksinstellingen enz. enz.

Ik heb nu het nummer van de vervangende toestel service gekregen maar ik vraag me af of ik dit zomaar moet bellen.
Ik neem aan dat ik dan mijn telefoon even moet backuppen en leeghalen?

Ben benieuwd wat ik nog kan. Dit speelt al sinds begin April, daarvoor geen problemen.
Ik hoop dat de oplossing die bij jou aangeboden is, bij mij ook werkt.
hobbybob

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
is het probleem al op gelost?

ik ondervind sinds zondag problemen ook problemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic