Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Veel sms'jes met "de laatste transactie"

Ik krijg de hele dag al sms'jes van Vodafone (1200) met de mededeling dat de laatste transactie € 0.00 heeft gekost, en dat mijn tegoed onveranderd is gebleven. Is er misschien iets loos bij Vodafone?
Of moet ik het bij mijn toestel zoeken?
7 Reacties 7
wiehelptme

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het bovenstaande heb ik dus ook. Er is nu 2x een 1.00 euro aan kosten van m'n pre-paid afgeschreven terwijl ik helemaal niks heb gebeld of ge sms't.

Op 3 nov heb ik de eerste 2 sms'jes ontvangen. De eerste met:
De kosten van je laatste transactie zijn 0.00 euro. Je prepaid-tegoed.....
en dan 3 minuten later een sms'je met de tekst:
De kosten van je laatste transactie zijn 1.00 euro. Je prepaid-tegoed.....

Op 5 nov heb ik opnieuw 2 sms'jes ontvangen. De eerste met:
De kosten van je laatste transactie zijn 0.00 euro. Je prepaid-tegoed.....
en dan 9 minuten later een sms'je met de tekst:
De kosten van je laatste transactie zijn 1.00 euro. Je prepaid-tegoed.....

Er is nu dus 2.00 euro van m'n beltegoed afgeschreven zonder dat ik wat op m'n telefoon deed. Bij Vodafone kan ik ook niet in een overzicht zien waarom ze dit hebben afgeschreven. Flink balen dus.
Beste Vodafone, kunnen jullie uitzoeken wat er hier aan de hand is en waarom jullie dit afschrijven???!!
Floyd
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Nog even een aanvulling:
Ook vandaag (gisteren waren het er 10!) al weer mijn eerste sms-je met bovenstaande tekst ontvangen. Zo nu en dan wordt een cent van mijn tegoed afgeschreven.

De Vodafone Twitter dienst raadt me aan om de sms notificatie uit te zetten. Dan ontvang je de sms-jes niet meer, zo is waarschijnlijk de redenatie. Dat lijkt op het eerste gezicht misschien slim, maar dat is het natuurlijk niet. Want dan ben je meteen ook de controle op de afschrijvingen kwijt: je wordt niet meer op de hoogte gehouden van afschrijvingen.

Heeft iemand van jullie een betere oplossing?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Floyd Je kunt natuurlijk altijd je tegoed nog zien in My Vodafone. Een heel veel betere oplossing kan ik niet echt geven op dit moment. Tenminste, het lijkt er op dat de sms inderdaad komt als er iets van je tegoed is afgescheven toch? Dan lijkt de dienst opzich wel te doen wat hij hoort te doen, en dan kun je daar weinig aan veranderen.

@wiehelptme Ik zie dat je het hebt over 2x 1,- Dat klinkt als het Internet Dagtarief. Staat het mobiele internet op je toestel misschien (ongemerkt) aan?

Floyd
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Nee, het sms-je komt (sinds gisterochtend) steeds met de mededeling dat er niets is afgeschreven. Of anders gezegd: dat er een bedrag van € 0.00 is afgeschreven. Ik maak gebruik van de Web-blox, dus er is ook geen enkele reden om iets af te schrijven.

In het verleden heb ik wel eens last gehad van een ander soort onterechte afschrijvingen, die bij de servicedesk van Vodafone werden opgelost door mijn account bij Vodafone te resetten. Is dat weer mogelijk?

Maar goed, mijn basic vraag is dus eigenlijk: Waarom werkt het in principe al jaren naar behoren en sinds gisterochtend niet meer? Lijkt me toch dat er bij Vodafone iets mis gaat. Aan mijn Web Blox tegoed van de vorige maand kan het niet hebben gelegen, want daarvan had ik nog meer als 130 MB tegoed.
Die web blox (200MB p/m) is trouwens net vandaag vernieuwd. Kan het daarmee te maken hebben gehad?

Update 13.57 uur: ik heb nu sinds 8.43 uur geen sms meer ontvangen. Misschien is het probleem met het vernieuwen van de blox verholpen. We wachten af ...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Floyd,

Hoe is het inmiddels? Heb je nog sms'en gehad?
Floyd
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Nee, sinds gistermorgen vroeg geen sms'jes meer gehad.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Goed om te horen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic