ericvds

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Veel problemen met WiFi

Sinds het begin van mijn aansluiting Vodafone Thuis grote problemen met WiFi. Dit komt vooral door de Draytek modem/router die echt waardeloos is. Telefonisch wordt je nauwelijks geholpen en wordt er weer eens een kanaal gewisseld, gereset en/of melding door gezet naar technische dienst. Die laatste lijkt nooit aanwezig bereikbaar wanneer je dat wil. In mijn laatste call werd zelfs gesuggereerd dat WiFi niet ondersteund wordt omdat dat afhankelijk is van vele factoren….Zo ken ik er nog een paar!
Bij UPC had ik voorheen altijd het gevoel dat mij wilde helpen, bij Vodafone heb ik geen idee wat men wil.
Ik heb spijt dat ik ben overgestapt op glas van Vodafone en probeer hier zo snel mogelijk vanaf te komen, maar ik raad het in ieder geval af.
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Zie dit standaard-topic met Wi-Fi-oplossingen.
Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Internet/WiFi-oplossingen/td-p/183051

Wat je verder kunt doen, is om de router op een andere plaats neer te zetten. Op een tafel. Ongeveer één meter boven de grond. Vlakbij je computer-apparatuur. Of in een andere kamer in jouw huis.

Overstappen van de drukbezette 2,4 GHz - frequentie. Naar de minder drukke 5 GHz - frequentie wil ook nog wel eens een goede oplossing zijn. Zie hiervoor de gebruikers-handleiding van je router.

Werkt dit allemaal niet. Dan zul je je moeten verdiepen in de vele routers die te koop zijn. En zelf een gloednieuwe router kopen. De website van Tweakers.net kan je daarbij van dienst zijn. Dan maar wat geld uitgeven aan een router die wel een goede, krachtige Wi-Fi-verbinding biedt. Daar heb je jarenlang plezier van.

Succes!


Netwerker
Babylonier
Expert
Expert
  • 569Posts
  • 13Oplossingen
  • 6Likes
WiFi problemen gelden als algemeen geldende problemen. Niet iets specifiek voor Vodafone.
Zie aanbevelelingen van het consumenten TV-programma < RADAR >
Gino_
Expert
Expert
  • 661Posts
  • 27Oplossingen
  • 2Likes
Hey !

Ik begrijp dat je een stabiele Wifi verbinding wilt hebben, volg vooral even de tips van & om te kijken of je dit kunt verbeteren.

Ik ga je topic sluiten omdat er meerdere topics over dit onderwerp bestaan.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic nu geheel verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic