Graaf X

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Veel inkomende (doorgeschakelde) telefoontjes anoniem

Ik lees het vaker op het forum en Vodafone is er voor mij ook al eens mee bezig geweest, helaas zonder resultaat, maar ik krijg veel telefoontjes op mijn mobiel anoniem binnen. Dat is zakelijk een ramp, ik moet kunnen zien wie er belt.

Vodafone gaf aan dat het aan de provider ligt waar de telefoontjes van doorgeschakeld worden, maar na zowel uitvoerig testen als ook het overstappen op een compleet andere centrale (Xelion) blijven telefoontjes anoniem binnenkomen, ook op mijn duo-SIM kaart en tweede toestel. De provider verwijst naar Vodafone (en de tests lijken daar ook in te bevestigen, aangezien doorschakeling naar andere GSM's wel met telefoonnummer gebeuren!), Vodafone wijst naar de provider. En de klant zit er tussen.

Inmiddels speelt dit ruim een half jaar en wordt mijn bedrijf er de dupe van. Vodafone, graag actie hierop. Ik begrijp dat zaken als resetten mogelijk zijn. Kortom: help!

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Graaf X 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vervelend dat nog niemand je heeft kunnen helpen. Ik zou graag iets meer informatie willen weten, waar iemand van Vodafone ook iets aan heeft. Want begrijp ik het goed dat het gaat om een normaal nummer, en niet om een 06 nummer, waar deze "anonieme" nummer op binnen komen? Of krijg je die "anonieme" nummers binnen op je 06 nummer? Als het om een 06 nummer gaat, heb je dan ook al eens getest met een andere provider? Als het gaat om een normaal nummer, dan is het lastig om te testen.

Normaal gezien ligt het echt aan de beller, dus aan de andere provider, daar heeft Vodafone wel gelijk in, althans iemand van de klantenservice. Die hebben niet meer informatie dan deze en kunnen ook niet dieper daarop ingaan. Zoals je weet is dit een particulieren klanten community en zakelijk kunnen we hier elkaar niet helpen omdat dit te complex ligt. Volgens mij doet Vodafone ook iets met vaste nummers, maar dat weet ik niet zeker en daar ga je al. Dus misschien is het dan beter om je tussen persoon, of iemand van Vodafone zakelijk te contacten. Het is mij dus niet helemaal duidelijk om wat voor een nummer het gaat. 

Hoe dan ook, het is vrij complex en ik hoop dat iemand van Vodafone je kan helpen om deze vraag door te zetten. Het weekend zijn ze niet aanwezig, dus ik hoop dat ze vandaag nog iets melden, en probeer nog even iets meer uitleg te geven of het nu om een vast nummer gaat of om een 06 nummer. Dit maakt het alleen makkelijker voor Vodafone om te weten waar ze het naar toe moeten sturen om hulp te vragen, maar verdere info zal hier denk ik uitblijven 😞

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Graaf X, welkom op de Vodafone Community!

 

Wat ontzettend hinderlijk dat je dit ervaart, zeker als het op zakelijk gebied gebeurt. Uit je bericht begrijp ik dat je al contact hebt gehad met collega's en het is doorgezet naar een andere afdeling, maar daar niets is uitgekomen. Zonder toezeggingen te doen, duik ik graag even de situatie in. Wil je voor mij je profielgegevens aanvullen? Dan pak ik je gegevens erbij.

 

Check ook direct de vragen die @Energieboy heeft gesteld om een nog completer beeld van de situatie te kunnen krijgen.

Graaf X
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aangevuld!

 

@Energieboy: naar mijn Vodafone mobiel staat mijn vaste bedrijfstelefoonnummer doorgeschakeld. Zodra via die weg gebeld wordt is het probleem sinds enkele maanden dat het anoniem doorkomt. Inmiddels is er van platvorm gewisseld daar (naar Xelion), maar doorgeschakelde telefoontjes komen bij mij nog allemaal anoniem binnen. Nu zit ik zelf in de telecom en we hebben daar alle opties bekeken maar het staat daar gewoon goed en alles wordt ook doorgestuurd maar komt bij Vodafone niet goed door op mijn mobiel. Als test hebben we ons vaste nummer naar een collega doorgeschakeld met een KPN-abonnement en daar gaat het wel goed en zien we het bellende nummer. In Xelion (Xelion app)  zie ik ook de bellende nummers, maar dan is het al te laat om nog op te kunnen nemen (zeker als je achter het stuur zit). Ook een ander telefoonnummer wat we als test bij een doorschakeling hebben gebruikt, namelijk mijn vaste privé-nummer, geeft gewoon alles weer. Alleen bij Vodafone dus niet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

@Alex zal je verder helpen met informatie. 
Bedankt voor de aanvulling!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Graaf X, dank je!

 

Ik zie dat het om een zakelijk Pro abonnement gaat, het lukt mij helaas niet om hierbij te ondersteunen. De snelste weg blijft om direct contact op te nemen met onze zakelijke afdeling. Zij kunnen dit, na je laatste tests, hopelijk opnieuw voor je doorzetten naar de juiste afdeling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic