RubyRed

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vast op mobiel niet meer in te stellen?

Ik gebruik al jaren vast op mobiel, als zakelijk klant. nu is de doorschakeling eruit door een fout blijkbaar en wil ik het weer doorschakelen naar kantoor .... nergens meer te vinden hoe dat aangepast kan worden. Ook de klantenservice weet het niet. Hoop dat hier iemand de oplossing weet ....
8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi RubyRed
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Begrijp ik dat je al jaren je vaste telefoonlijn door hebt geschakeld naar je Vodafone mobiel? Bij welke provider is dit? Als ik je vraag zo goed begrijp dan kan je beter contact opnemen met je vaste provider. Of Vodafone moet ook vaste nummers hebben, maar dat weet ik niet.

Gaat het om je Ziggo huisnummer, neem dan contact op met Ziggo via de klantenservice van Ziggo of via de Community van Ziggo (community.ziggo.nl).

Is het anders, laat nog even weten ?
RubyRed
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik Vodafone vast op mobiel
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi RubyRed
Ik zie het nu, wist niet dat Vodafone ook aan vaste nummers deed.
Heb iets gevonden op de website van Vodafone. Misschien heb je hier iets aan?
https://www.vodafone.nl/zakelijk/my/partials/iwr/static-extranet-pages/spraak/doorschakeldiensten.html

Probeer eerst eens ##002# en dan opnieuw in te stellen.
MRV

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien is jouw probleem gerelateerd aan de mijne:

Ik ben vorige week door onze Vodafone account manager verteld dat ze "niet kunnen garanderen dan Vast-op-Mobiel blijft bestaan". Kort gezegd betekent dit dat Vodafone binnenkort Vast-op-Mobiel gaat stoppen. Alleen voor bestaande abonnementen moeten ze het blijven aanbieden. Als je dus een nieuw of ander abonnement will afsluiten ben je het kwijt. Dat is voor ons, en vele kleine bedrijven en ZZP'ers met ons, een ramp. We zijn bekend op het vaste nummer als zakelijk contact nummer op websites, bij relaties, enz. hebben gedrukt briefpaper, kaartjes, enz. enz.

Hoe kan Vodafone plotseling zo'n dienst stoppen? Ze gaan prat op hun service for zakelijke klanten, en dan doe ze dit? Misschien moeten we hen aansprakelijk stellen voor de gevolgkosten van een dergelijke wijziging van diensten.

Een alternatieve oplossing hebben ze niet. Alleen kunnen ze het waarschijnlijk overzetten op Ziggo vast (als je dat hebt). Maar dat gaat meer kosten (extra lijn, doorschakeling kosten per minuut).

Onbegrijpelijk.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi MRV
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik begrijp je zorgen en dat is niet de bedoeling en daarom moet Vodafone wel een beetje open zijn met zijn verhaal en hoe ze je kunnen helpen om dit op te lossen. Zoals je zegt, je hebt overal al informatie gedrukt over je nummer dus deze kan je niet kwijt. Maar geloof me, als Vodafone stopt met deze dienst dan ben je hem natuurlijk niet kwijt, je kan dan nog altijd zorgen dat het nummer overgezet kan worden naar een andere provider en/of andere dienst. Ik weet niet of je in het bezit bent van Ziggo, anders zou je kunnen proberen om het daar onder te brengen. Daarnaast kan je als ZZP'er ook eens kijken via internet naar VOIP gesprekken (zoals Fieber.nl). Daar kan je ook je nummer onderbrengen zodra Vodafone er mee stopt.

Het vervelende is dat elk bedrijf zomaar een dienst kan stoppen voor hun nieuwe klanten en hun oude klanten laten weten dat wanneer ze stoppen met hun abonnement ze deze dienst niet meer kunnen afnemen. Dat is bij elk bedrijf zo dus je kan er voor kiezen om altijd te blijven bij Vodafone en te zorgen dat je het niet kwijt raakt, maar soms moet je wel eens een abonnement wijzigen en dan heb je dus pech. Maar goed, dan zou je bovenstaande info ook kunnen gaan ondernemen. Lees net je laatste regel dat Vodafone Ziggo al heeft voorgedragen als optie. Dat kan je natuurlijk altijd proberen maar ik denk dat je bij sommige VOIP bedrijven (dus bellen via internet) veel beter uit bent en daar kan je dan ook een mobiel abonnement nemen en zelfs koppelen met een thuis toestel.

Het blijft hoe dan ook vervelend en als ZZP'er zit je daar allemaal niet op te wachten en heb je ook geen tijd om dit uit te zoeken. Maar voor je je nummer kwijt raakt is het wel slim om eens rond te kijken op internet en als dat de reden is om dan ook bij Vodafone weg te moeten, dan is het jammer voor Vodafone.

Wens je nog succes met zoeken, mocht je daar nog eens vragen over hebben, je kan me altijd een berichtje sturen.
MRV

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet wel dat je het nummer kan behouden op allerlei (ingewikkelde) manieren. Het gaat echter wel allemaal meer kosten. Het komt er aan het eind op neer dat het Vodafone product minder aantrekkelijk wordt. Andere providers hebben wel vast-op-mobiel. Dus dan wordt overstappen de logische stap. En door het voordeel mobiel te combineren met Alles-in-1 zal ik Ziggo ook moeten vervangen. Zo raakt Vodafone/Ziggo een klant kwijt. Dat lijkt me toch niet hun bedoeling,..
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat je zegt, dat lijkt me ook niet bedoeling maar er zal toch iets zijn waardoor Vodafone heeft gekomen om hier mee te stoppen. En wie weet stoppen andere bedrijven hier ook wel mee en is Vodafone de eerste?! Ik weet het ook niet hoor, maar als je je er niet veilig bij voelt en een andere provider is een oplossing, dan wist ik het wel 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic