Hank

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van micro naar nanosim met behoud nr+tegoed

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een iPhone 5S. Ik weet dat hiervoor een nanosim nodig is.
Ik had al een microsim met bijbehorend nummer + tegoed.
Vorige week gemaild en het huidige nummer en tegoed laten overzetten naar de nanosim was geen enkel probleem. Even naar de winkel en het wordt geregeld.

Ik vandaag naar een Vodafone winkel, aangegeven dat ik momenteel een microsim (iPhone 4S) heb en ik graag me nummer en tegoed wil overzetten naar de nieuwe, in dezelfde winkel gekochte, nanosim. Even wachten en alles werkt weer, dacht ik...

Ik kreeg te horen dat dat niet mogelijk was. Ik kon bellen en dan zouden ze de nanosim opsturen en dan zou het wel mogelijk zijn. Vreemd, want dan moet ik alsnog naar de winkel toe om dit te regelen, lijkt me?
Momenteel gebruik ik (tijdelijk hoop ik) het nieuwe nummer die hoort bij deze nanosim.

Ik zou graag willen weten hoe dit kan.
7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Hank, welkom op het forum. De situatie is me niet helemaal duidelijk momenteel.
Een simwissel, dus simpelweg je eigen nummer houden en daarbij dan een andere maat simkaartje krijgen, dat kan in de winkel. Mijn collega's halen een simkaart uit de la, koppelen het dingetje in ons systeem aan jouw nummer en klaar is kees.
Er verandert dan adminstratief zo goed als niets in onze systemen, dus je tegoed, BloX, etc blijven hetzelfde.

Een ander nummer zetten op een sim waar al een nummer op staat, dat kan inderdaad niet zo maar. Dat wordt meer een nummerbehoud-procedure en die moet via de klantenservice.

Wat wil je graag? Situatie één of situatie twee? Als je alleen maar een andere maat simkaartje wilt is dat volgens mij situatie één en zou ik in de winkel gewoon om een simwissel vragen.
Hank
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag bas,

Ik was inderdaad wat onduidelijk.
Ik wil inderdaad een simwissel (van micro naar nano), met behoud van me nummer en tegoed.
Dit heb ik ook aangegeven in de winkel.
In de winkel ook gelijk een nanosim kaartje gekocht. Daarna kon ik achterin de winkel het nummer en het tegoed laten koppelen aan de nanosim. Ik dacht ook dat is zo gepiept inderdaad...

Vervolgens kreeg ik achterin de winkel dus te horen dat wat ik wou niet mogelijk was.
ForumCrew

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, dat is vreemd. Je eigen nummer is neem ik aan nog gewoon actief en ook geregistreerd in My Vodafone?
Hank
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Me eigen nummer is inderdaad nog actief en staat geregistreerd in My Vodafone.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Hank,

Misschien hebben ze je in de winkel een nano sim gegeven voor een abonnement (daar zit verschil in)
Ik raad je aan om in de winkel aan te geven dat je een passende sim wilt voor je iPhone 5s en dat je prepaid hebt. Dan zou je indien op voorraad een nano sim moeten krijgen die ze op jouw 06 nummer activeren.

Begin niet over nummerbehoud etc, ik denk dat dat verwarring schept en dat ze je daarom telefonisch hadden willen laten bestellen.
Hank
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,

Nee, ik heb echt een prepaid nano simkaartje. Ook dit heb ik duidelijk aangegeven in de winkel.
Voor de zekerheid de verpakking er even bijgepakt, en hier staat dat het een 'Vodafone prepaid nano voice sim' is.
Ik neem aan dat als het een nano sim voor een abbonement zou zijn, dit ook op de verpakking zou staan?

Eerst dus zo'n kaartje gekcoht, daarna moest het achterin de winkel regelen.

Kreeg ook het idee dat de medewerker die me achterin de winkel hielp me niet goed begreep. Al was ik naar mijn idee toch vrij duidelijk:

Ik: Ik maak momenteel gebruik van prepaid en een iPhone 5S. Hiervoor heb ik daarnet bij je collega een prepaid nano sim gekocht.

Verkoper: Ok

Ik: Is het ook mogelijk om me huidige nummer en tegoed te koppelen aan het prepaid nano simkaartje dat ik net heb gekocht?

Verkoper: Hmm, ja, volgens mij kan dat niet'

Maakt het trouwens uit of ik naar een andere vodafone winkel ga? Ben van plan dat morgen te doen, en dan ben ik niet in de buurt van de Vodafone winkel waar ik dinsdag was.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, het zetten van je nummer op het simkaartje dat je al hebt zal denk ik in de winkel niet lukken. Een normale simwissel zou echter geen probleem moeten zijn. Ik stel het volgende voor: ga even langs de winkel en vraag een reguliere simwissel. Lukt dat nu weer niet, dan stuur me aub een PB hier op het forum. Kijk ik of we kunnen regelen dat je nummer alsnog op de andere sim komt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic