Een_Klant

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van deze 20 GB kun je max. 10 GB in de EU gebruiken.

Beste Vodafone,

Vodafone heeft een 5 euro korting actie lopen t/m 7 januari. Daarnaast krijg ik nog een keer 5 euro korting en dubbele data omdat ik ook Ziggo klant ben. Nu valt mij echter iets op dat als ik het volgende abonnment selecteer: Vodafone Red 10 GB (+10 GB Ziggo), dat ik de volgende melding krijg:

"Van deze 20 GB kun je max. 10 GB in de EU gebruiken."

Dit houdt dus in dat ik twee databundels krijg:
10 GB (NL + Europa)
10 GB Ziggo extra (NL)

De eerste bundel wordt (automatisch) altijd als eerst ingezet.

Wat gebeurd er in de volgende situatie?

Ik ben halverwege de maand door de eerste bundel (10 GB NL Europa) heen en begin aan de tweede bundel (10 GB Ziggo extra). En ga dan halverwege dezelfde maand in Europa op vakantie. Deze 10 GB (Ziggo) wordt niet 'vergoed' in Europa. Betekent dit dus dat ik dan alsnog een tijdelijk extra databundel moet afsluiten tegen extra kosten? Of werkt dit anders?

Ik heb al contact gehad met de telefonsiche heldesk en winkel maar daar krijg ik wisselende en vage antwoorden terug.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Een_Klant, dat klopt inderdaad. Zodra je dan een bundel activeert voor gebruik in het buitenland, wordt deze laatste bundel als eerste gebruikt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Een_Klant,

Je hebt je oorspronkelijke databundel behorende bij je abonnement die je in het buitenland kunt gebruiken. Wanneer je recent verlengd hebt (is dit het geval?), krijg je de eerste 3 maanden onbeperkt data in Nederland. Het equivalent daarvan voor Europa is 10 GB. Dat kun je dus enkel in Europese landen (buiten Nederland) gebruiken. De dubbele data van Ziggo is inderdaad enkel in Nederland geldig.

Concreet kun je dus in Europa gebruiken: je oorspronkelijke databundel totdat deze op is, bij een eventuele verlenging: 10 GB, en eventuele additionele BloX die je aansluit om in het buitenland te gebruiken.
Een_Klant
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sharon,

Ik ben aan het kijken om te verlengen.

Ik bergijp dat de 10 GB (ziggo) extra alleen in Nederland gebruikt kan worden. Mijn vraag gaat echter over hoe Vodafone hiermee omgaat.

Je geeft het volgende aan:

"Concreet kun je dus in Europa gebruiken: je oorspronkelijke databundel totdat deze op is, bij een eventuele verlenging: 10 GB, en eventuele additionele BloX die je aansluit om in het buitenland te gebruiken. "


Als ik het dus ged begrijp, dan kan komt op het volgende neer:

Ik gebruik in Nederland 15 GB tot halverwege de maand, als ik daarna (dezelfde maand) nog op vakantie ga ik Europa heb ik geen 5 GB meer over voor Europa.

Klopt dit?




Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Een_Klant, dat klopt inderdaad. Zodra je dan een bundel activeert voor gebruik in het buitenland, wordt deze laatste bundel als eerste gebruikt.
Melowsy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt het dan dat er maar 10gb zichtbaar is op je my Vodafone als je in het buitenland zit?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je ziet als het goed is aparte data bundels staan.

In My Vodafone (app) zie je bij tegoed de bundels bij elakaar opgeteld.
Klik je hierbij op je data, dan zie je ze apart Melowsy
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic