daan14

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van abonnement naar prepaid

Beste lezer,
 
Half oktober eindigt mijn abonnement bij Vodafone. In november ga ik verhuizen naar Engeland dus heb ik een prepaid kaart besteld bij jullie om in de toekomst bij (tijdelijke ) terugkeer in Nederland mijn oude nummer te kunnen gebruiken.
 
Ik vraag me alleen af of mijn huidige abonnement nu ook vanzelf afloopt. Of moet ik nog actie ondernemen om dit te doen?
 
Dank voor jullie reactie.
 
Mvg
Daan
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Daan,

Welkom op het forum! 😄

Ben je van plan om nummerbehoud aan te vragen? Dan hoef je het abonnement niet zelf op te zeggen. Wij zorgen er dan voor dat je abonnement wordt stopgezet zodat je nummer over kan naar prepaid. Je moet alleen wel rekening houden met één maand opzegtermijn (bij particuliere klanten). Wanneer ga je precies naar het buitenland? Is dat begin November of eind November?
Michelle91-

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo!

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie.
Het verschil is dat ik al heb doorgegeven dat ik wil overstappen van Vodafone abonnement naar Vodafone prepaid met nummerbehoud.
Dit heb ik voor enige tijd in de winkel, met een medewerker, voordat mijn abonnement afliep geregeld.
Hierbij heb ik ook gelijk een starterspakket meegekregen.
Mijn abonnement zou op 6.11.2013 aflopen en dus worden omgezet.
Op de een of andere manier is deze wijziging niet doorgevoerd, mijn abonnement loopt door.
Wat bovendien niet mijn fout is en waarbij de maandelijkse kosten van het abonnement die ik niet gebruik nu doorlopen!
Online lukt het me niet om op te zeggen, in de winkel ook niet omdat ik in het buitenland zit.
Bovendien heb ik nummerbehoud aangevraagd wat nu niet mogelijk zou zijn doordat de simkaart zich in het buitenlan bevind?!!
Ben ik daardoor gedwongen mijn abonnement te blokkeren waardoor ik mijn nummer straks verloren ben?!
Want daarmee namelijk jullie provider dan ook..
Ik hoop op een oplossing door de door jullie gemaakte fout en zie u antwoord graag tegemoet.

Mvg,

Michelle
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Michelle91-, vreemd dat je nummer niet gewoon overgezet is naar je andere simkaart.
Dat je in het buitenland zit is enerzijds een complicatie, maar wel maar beperkt.

Het nummer overzetten van abonnement naar Prepaid zou geen probleem mogen zijn. Dat is een adminstratieve handeling die gewoon gedaan kan worden, ook als je in het buitenland bent.
Vervolgens praktisch gezien het nummer ook echt in gebruik nemen op je nieuwe sim, dat kan wel een probleem opleveren. Als je sim zich aanmeldt op een buitenlands netwerk, dan gaat het buitenlandse netwerk contact zoeken met onze systemen om te kijken welk nummer, welke bundel etc er aan die sim gekoppeld is. Als het nummer nog nooit gebruikt was kán dat problemen opleveren.

Maar, in dat geval is je nummer wel overgezet en hoort je abonnement dus gestopt te zijn.

We moeten met je nummer erbij even nakijken hoe de vork nu aan de steel zit, maar het forum is daar niet de beste plek voor. Het forum is vooral bedoeld voor info en tips voor klanten door klanten. Bel even met onze klantenservice of laat op Facebook of twitter aub een berichtje achter. Ik kan me voorstellen dat dat misschien handiger is vanuit het buitenland. Dan helpen we je graag.
Michelle91-

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat ik voor een hele tijd in het buitenland zit, ben ik overgestapt op Vodafone prepaid met nummerbehoud.Dit heb ik circa een maand geleden in de winkel, met een medewerker, voordat mijn abonnement afliep geregeld. Hierbij heb ik ook gelijk een starterspakket meegekregen.Op de een of andere manier is deze wijziging niet doorgevoerd, mijn abonnement loopt door. Wat bovendien niet mijn fout is.Online kan ik het alleen met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen. Maar ik ben niet van plan de maandelijkse kosten van het abonnement die ik niet gebruik te betalen!!!Bovendien heb ik nummerbehoud aangevraagd wat nu niet mogelijk zou zijn doordat de simkaart zich in het buitenland bevind?!!Wordt ik daardoor gedwongen mijn abonnement te blokkeren waardoor ik mijn nummer straks verloren ben?!Want daarmee namelijk jullie als provider dan ook..Ik hoop op een eerlijke oplossing door de door jullie gemaakte fout en zie u antwoord graag tegemoet.Mvg,Michelle
Michelle91-

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat ik voor een hele tijd in het buitenland zit, ben ik overgestapt op Vodafone prepaid met nummerbehoud. Dit heb ik circa een maand geleden in de winkel, met een medewerker, voordat mijn abonnement afliep geregeld. Hierbij heb ik ook gelijk een starterspakket meegekregen. Op de een of andere manier is deze wijziging niet doorgevoerd, mijn abonnement loopt door. Wat bovendien niet mijn fout is. Online kan ik het alleen met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen. Maar ik ben niet van plan de maandelijkse kosten van het abonnement die ik niet gebruik te betalen!!! Bovendien heb ik nummerbehoud aangevraagd wat nu niet mogelijk zou zijn doordat de simkaart zich in het buitenland bevind?!! Wordt ik daardoor gedwongen mijn abonnement te blokkeren waardoor ik mijn nummer straks verloren ben?! Want daarmee namelijk jullie als provider dan ook.. Ik hoop op een eerlijke oplossing door de door jullie gemaakte fout en zie u antwoord graag tegemoet. Mvg, Michelle
Michelle91-

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat ik voor een hele tijd in het buitenland zit, ben ik overgestapt op Vodafone prepaid met nummerbehoud. Dit heb ik circa een maand geleden in de winkel, met een medewerker, voordat mijn abonnement afliep geregeld. Hierbij heb ik ook gelijk een starterspakket meegekregen. Op de een of andere manier is deze wijziging niet doorgevoerd, mijn abonnement loopt door. Wat bovendien niet mijn fout is. Online kan ik het alleen met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen. Maar ik ben niet van plan de maandelijkse kosten van het abonnement die ik niet gebruik te betalen!!! Bovendien heb ik nummerbehoud aangevraagd wat nu niet mogelijk zou zijn doordat de simkaart zich in het buitenland bevind?!! Wordt ik daardoor gedwongen mijn abonnement te blokkeren waardoor ik mijn nummer straks verloren ben?! Want daarmee namelijk jullie als provider dan ook.. Ik hoop op een eerlijke oplossing door de door jullie gemaakte fout en zie u antwoord graag tegemoet. Mvg, Michelle
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Michelle, ik zie dat je je bericht herhaaldelijk gepost hebt. Eén keer is ook genoeg hoor 😉
Ik heb hier boven inhoudelijk gereageerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic