kolkie

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Van KPN naar Vodafone.

Hey.
 
Ik heb een aantal vragen. Misschien dat de mensen me hier op het Vodafone forum me kunnen helpen.
 
Over 2 maanden is mijn KPN abonnement afgelopen.
Ik wil dolgraag overstappen naar Vodafone.   De prijzen bij KPN worden met de dag belachelijker.
 
Nu is het zo dat ik bij kpn al een nieuw abonnement af kan sluiten (2 maanden voor eind contract). Maar kan ik ook alvast bij Vodafone een abonnement afsluiten met nummerbehoud? Omdat ik wel het zelfde nummer wil behouden.
 
Of moet ik daar dan nog 2 maanden mee wachten?
 
Zouden jullie me over het overstappen enzo meer informatie kunnen geven?
Zodat ik zo snel mogelijk over kan stappen naar Vodafone?
 
Bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi!
 
Volgens mij kun je nu al naar de winkel gaan om het nummerbehoud aan te vragen.
Het is echter zo dat je sowieso tot de einddatum van je contract bij KPN vastzit aan KPN.
Zodra daar je abonnement eindigt gaat het bij VF in.
Maar het nummerbehoud kun je nu wel al aanvragen, dan ben je goed op tijd.
 
Die maand Martin is normaal de opzegtermijn, maar die is hier niet echt van belang aangezien het abo nog 2 maanden loopt. Je moet dus minimaal 1 maand voor je einddatum je portering aanvragen, anders zit je er nog langer aan vast.
 
Succes met overstappen!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik houd mij meer bezig met technische zaken dan met abonnementen, maar waag er een poging aan.
 
Mocht er iets niet kloppen, dan zullen mijn collega's met meer administratieve achtergrond ongetwijfeld snel ingrijpen 😉
 
Bij het overstappen vanaf een andere provider mag dat 1 maand van tevoren aangevraagd worden. Vodafone zal dan de aanvraag tot nummerportering inschieten bij de provider waar je vandaan komt, in jouw geval KPN.
 
Zodra KPN de aanvraag heeft goedgekeurd kan je in de winkel waar je het nieuwe abonnement van Vodafone hebt afgesloten je nieuwe toestel af komen halen. Je kunt dan tot de porteringsdatum het nieuwe toestel al met je oude KPN-SIM gebruiken.
Op de porteringsdatum zelf  zal de wisseling ergens tussen 9 en 10 uur 's ochtends uitgevoerd worden. Vervolgens zet jij je toestel uit, doet de SIM-kaart van Vodafone er in, zet je toestel weer aan en alles zou moeten werken.
 
Ik hoop dat ik hiermee je vragen voldoende heb beantwoord. Mocht je meer willen weten, aarzel niet maar vraag maar raak.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi!
 
Volgens mij kun je nu al naar de winkel gaan om het nummerbehoud aan te vragen.
Het is echter zo dat je sowieso tot de einddatum van je contract bij KPN vastzit aan KPN.
Zodra daar je abonnement eindigt gaat het bij VF in.
Maar het nummerbehoud kun je nu wel al aanvragen, dan ben je goed op tijd.
 
Die maand Martin is normaal de opzegtermijn, maar die is hier niet echt van belang aangezien het abo nog 2 maanden loopt. Je moet dus minimaal 1 maand voor je einddatum je portering aanvragen, anders zit je er nog langer aan vast.
 
Succes met overstappen!
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor de antwoorden.

Is het bij de telefoon niet zo dat er een simlock op zit en dat die dus niet mijn kpn simkaart pakt.
Want dan heb ik er niks aan om nu al de telefoon in huis te hebben.

Kan ik ditzelfde ook allemaal via internet/telefonisch kunnen bestellen of word het dan lastig?
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Heey!
 
Toestellen zijn tegenwoordig niet meer gesimlocked...
Kan gewoon je simkaart in.
 
Hou er alleen even rekening mee dat in enkele nieuwe toestellen een microsim zit, daar past een grote sim dus niet in. Dan moet je die even bij KPN gaan wisselen. Ik raad je niet aan om je simkaart te knippen.
 
Kan via telefoon en internet ook ja, ik vind het zelf altijd makkelijker in de winkel, dan vullen zij alles voor jou in. Want 1 foutje in bijvoorbeeld je simkaart nummer en dan word je nummerportering geweigerd en ben je weer 2 weken verder en moet je weer opnieuw beginnen. Maar als je een beetje handig ermee bent dan kun je het natuurlijk zelf doen.
 
Succes ermee en als je jouw antwoord hier hebt gevonden is dat alleen maar beter!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic