WesleyS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vakantie Amerika

Beste,

In Augustus ga ik op vakantie naar New York! 😄
Maar ik weet niet hoe het precies werkt met mijn telefoon, heb onbeperkt bellen en smsen en 2GB Internet. Is een Vodafone Red abonnement.

Maar wat moet ik doen om daar te kunnen bellen? Zal hooguit 2x zijn een kwartierje bellen ofzo. En uiteraard het Internet.

Alvast bedankt!
23 Reacties 23
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Let op: je bundel is niet geldig in Amerika.

De tarieven kun je hier vinden, inclusief informatie over de Alles op Reis-wereldbundel (€ 5 voor 10 MB per dag):
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/op-reis/tarieven-in-het-buitenland.shtml
esterhoek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij zijn momenteel in Amerika en vandeweek kon ik gewoonbellen, nu krijgen wij allebei (beiden vodafoneklant) de melding "niet aangemeld bij netwerk". Nu willen we alleen kunnen bellen, we hebben wifi in de camper, dus we hoevengeen durebundel als het niet noodzakelijk is. Kan iemand hier, als het kan heel snel, een antwoord op geven, wantik zou anders ook niet weten hoe ik dit geregeld kan krijgen...
alvast bedankt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @esterhoek,

Leuk dat je je hebt aangemeld op het Vodafone Forum!

Het is uiteraard vervelend wanneer je geen aanmelding meer krijgt op een Amerikaans netwerk.

Ik raad je aan om eerst de stappen zoals vermeld in dit topic na te lopen. Wanneer deze stappen geen oplossing bieden vermeld dan in dit topic de uitkomst van elke test/antwoorden op de vragen. Dan kunnen we je beter verder helpen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je zoekt naar netwerken, zie je ze dan wel nog? Je hebt het over een camper, en het zou zomaar kunnen dat je niet overal ontvangst hebt in de VS.

Welke telefoons gaat het om? Sommige telefoons hebben minder goede dekking in de VS omdat ze de 850 MHz-band niet ondersteunen (2G én 3G).
Fokkea

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dag, ik ben in Florida op dit moment en heb een vodafone scherp s abonnement in nederland. Ik heb hier geen telefoon en geen netwerk. Wat kan ik doen?

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Fokkea , is het nog gelukt? Heb je helemaal geen telefoon? Dan wordt het namelijk lastig met bellen.
Fokkea

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dag Marc, ik heb natuurlijk mijn telefoon mee, anders kon ik niet zien dat ik geen netwerk heb. En nu nog steeds geen bereik. Kan het normaal gesproken wel met mijn abonnement Scherp S? Ik snap wel dat ik bellen hier en vanuit hier extra moet betalen, maar zou ik wel verbinding moeten kunnen maken/krijgen of moet ik daar iets anders voor doen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Fokkea een Scherp S heeft normaal nooit standaard een roamingblokkade op het netwerk. Heb je al gekeken of Vodafone NL wellicht handmatig staat ingesteld als netwerk? Dan schakelt je telefoon namelijk niet automatisch over. In de handleiding kun je dit terugvinden.
Fokkea

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dag Marc, dank voor je antwoord. Ik heb geen smartphone, kan het daar ook van komen? Ook als ik handmatig een netwerk zoek vind mijn telefoon geen netwerken. Mijn nicht denkt dat mijn telefoon te ouderwets is om hier te gebruiken.
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@Fokkea

Kan jij je simkaart in het toestel van je nicht plaatsen?
Kijken of je dan wel bereik hebt.
Daarna terug in je eigen toestel, en opnieuw aanzetten.
Vaak wilt dat wel helpen 🙂

fijn verblijf nog!
Fokkea

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat zal ik na het eten proberen. Dank voor de tip! En dat fijne verblijf lukt zeker, mooi weer en erg gezellig hier.
Fokkea

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jammergenoeg niet gelukt. Mijn kaart is te groot voor haar telefoon.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Fokkea gelukkig is het gezellig en heb je mooi weer daar! Het kan zijn dat jouw telefoon niet de frequenties ondersteunt zoals gebruikt in de Verenigde Staten. Welk merk en model gebruik je precies?
Fokkea

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dag Marc, ik heb een Samsung GT E1190.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Fokkea , ik heb naar de specificaties gekeken op de website van Samsung. Ik zie bij band staan: "GSM&EDGE Band / Dual Band (900 / 1.800 MHz)". Dat is voldoende voor in Europa, Afrika, Azië en Brazilië. Voor Noord-Amerika heb je echter een telefoon nodig met GSM 850 en/of 1900 MHz.
Fokkea

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor het uitzoeken! Blij dat ik het weet. Dan hoef ik geen moeite meer te doen om het aan de praat te krijgen.Gelukkig heb ik mail en internet hier dus voor noodgevallen ben ik bereikbaar. Nogmaals bedankt, misschien toch langzamerhand maar aan de smarphone dan. Plezierige dag verder en dank voor je inzet!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! @Fokkea ,

Misschien is het inderdaad tijd voor en smartphone ;)? Je weet ze allemaal wel te vinden.
Fijne vakantie in Amerika :)!
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@Fokkea

Fijn dat @Marc- het 1 en ander al voor je heeft nagekeken! 🙂
Jammer om te lezen dat er helaas geen oplossing is..
Ik wil je nog een fijn verblijf toewensen 🙂

Groetjes,
daims
Fokkea

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank jullie wel voor de goede wensen. Ik vind het hier mooi en heel anders dan ik gewend ben. Het is mijn eerste keer in Amerika! Dank voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic