WesleyS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vakantie Amerika

Beste,

In Augustus ga ik op vakantie naar New York! 😄
Maar ik weet niet hoe het precies werkt met mijn telefoon, heb onbeperkt bellen en smsen en 2GB Internet. Is een Vodafone Red abonnement.

Maar wat moet ik doen om daar te kunnen bellen? Zal hooguit 2x zijn een kwartierje bellen ofzo. En uiteraard het Internet.

Alvast bedankt!
23 Reacties 23
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je echt geen smartphone wil: er zijn ook nog dumbphones die het ook doen daar 😉

Zorg dat je een quadband telefoon hebt (850, 900, 1800, 1900 MHz). Liefst een dumbphone met ook 3G, want op sommige plekken wordt 2G al afgeschaft of heb je met 3G betere dekking dan met het ouderwetsere 2G.
Ulwembu

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit momenteel in Amerika en wel in Tennessee. Ik heb een iPhone 4. Ik gebruik deze telefoon al een paar jaar tijdens mijn reizen naar Amerika (elke 6 maanden naar hetzelfde gebied) en heb nu ook ineens dat deze meldt dat de netwerken niet beschikbaar zijn. Ik zie een T-Mobile en een AT&T netwerk maar hij pakt dus geen van beiden. Dit is ontzettend lastig aangezien ik komende dinsdag een ontzettend belangrijk telefoontje verwacht. Ik heb geen andere telefoon bij de hand om de sim kaart even over te zetten.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hey @Ulwembu, met de iPhone 4 moet je inderdaad gewoon verbinding kunnen krijgen in Noord-Amerika. Het is misschien een open deur, maar heb je al eens gekeken of je instellingen voor (data)roaming wel goed staan?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Superlate reactie, maar in dit geval kun je het beste de klantenservice bellen vanaf een vaste lijn: +31 6 54 50 01 00

Zij kunnen kijken of er een storing is, of dat er sprake is van een blokkade.

Wat je zelf nog kunt doen is netwerken kiezen op automatisch zetten en even wachten. Verder kun je niet zo veel doen als je niet eens op een netwerk komt helaas 😞

iPhone 4 is geen enkel probleem in de VS inderdaad, werkt op de juiste 2G en 3G-banden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic