jamesbond007uk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vaak terugval van 4G naar 3G en/of 3G naar 2G

Hallo,

Ik reis totaal ongeveer 3 1/2 a 4 uur per dag naar mijn werk en naar huis heen. Ik ervaar veel probleemn op VF netwerk:

1) postcode 1715, 1716, 1718 (net aan het rand en was beschikbaar in mijn huis) is er geen 4G signaal meer. Waarom is deze nu weg?
2) Rond postcode 1718 valt de verbinding heel snel terug naar 2G. Deze ontvang ik bijna nooit. Echter als ik handmatig alleen 3G signaal instel op mijn telefoon dan heb ik nog 2 a 3 streepjes 3G. Erg irritant.
3) Zie punt 2. Vanaf mijn postcode tot en met de randstad komt dit probleem met regelmaat voor. Dit betekent dat internetten tijdens mijn reis niet lekker gaat.
4) Op mijn werk (1017 HS), is veel LTE beschikbaar en Internet is goed, echter in gedeeltes van gebouw alleen 2G of EDGE, echter er is dan GEEN internet verbinding (2G of Edge)

Graag zie ik hier een oplossing voor. Zelf heb ik twee verschillende telefoons geprobeerd en die hebben het zelfde probleem. Het 3G naar 2G probleem is er al zekers begin Januari 2014.
5 Reacties 5
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @jamesbond007uk

Heb je ook al eens een nieuwe simkaart gekregen? Als deze niet goed meer functioneert dan is het mogelijk dat het signaal uit blijft of onstabiel is. Doe even een kruistest in een Vodafonewinkel. Indien je simkaart defect is kun je meteen een nieuwe meenemen.
jamesbond007uk
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Arina,

Dank je wel voor de info.
Vandaag heb ik mijn werk iPhone 4s (Vodafone zakelijk) ernaast gelegd en het maakt niets uit met het signaal bereik (Met mijn Samsung S4 ernaast met Vodafone Privé) simkaart. Dus hiermee is de kruis test al ermee gedaan 😉 Behalve ik heb uiteraard geen 4G op de iPhone.

De terug val van 3G naar 2G gaat net zo snel als op de andere twee telefoons met mijn persoonlijke simkaart.


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi, wat je beschrijft komt op mij in eerste instantie over als iets wat logischerwijs gebeurt op het moment dat je reist. Afhankelijk van de gebieden waar je doorheen reist zal je merken dat je toestel vaker of minder vaak wisselt van netwerk. De manier waarop je reist, bv in de trein, heeft ook behoorlijk invloed. De trein zelf is geen kooi van faraday maar al dat metaal stoort het signaal wel. Ook de snelheid waarmee je langs masten rijdt heeft veel invloed op de stabiliteit van je verbinding.

De dekking in een gebouw is voor een groot deel ook afhankelijk van de constructie van het gebouw. Zie het als: met één wifi-router dek je niet het hele gebouw, terwijl hij in de open lucht tientallen meters bereik kan geven. Binnendekking is niet te garanderen, maar je werkgever zou als er veel hinder van wordt ondervonden wel eens kunnen overleggen met onze zakelijke afdeling over een indoor-oplossing. Dan wordt het een ander verhaal uiteraard.

Wat betreft de dekking onderweg, daar val niet direct iets aan te doen. Het 4G netwerk wordt nog volop uitgerold dus ik verwacht wel dat nog verbetering gaat brengen, maar al reizend zul je altijd merken dat je toestel af en toe van netwerk wisselt.
jamesbond007uk
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Dank je wel voor de e-mail. Ik begrijp dat tijdens het reizen dit kan gebeuren, echter met KPN hier helemaal geen last van. Het heeft ook niet alleen met reizen te maken,

Er zijn nog twee vragen onbeantwoord:

1) Waarom is 4G weg in postcode 1715,1716 en klein deel van 1718? Binnen bij het raam en buiten huis had ik netjes 4G.
2) Waarom de snelle terugval van 4G naar 3G en 3G naar 2G? Dit heb ik met drie telefoons en met twee vodafone simkaarten (Zakelijk en Privé).
Indien ik de telefoon op 4G only heb ik wel 4G en als ik op 3G only zet dan hou ik ook 3G, terwijl als de telefoon op automatisch staat dan gaat het erg snel terug. Dit hoort niet zo en zeker niet dat je vaak handmatig moet aanpassen.
Op Vodafone netwerk kaart heeft postcode 1718 goede 3G dekking (buitenhuis), echter 3/4 van het dorp gaat de telefoon automatisch naar G.
3) Op plekken waar ik EDGE of zelfs G vol bereik heb is het met regelmaat geen Internet verkeer mogelijk. Op het werk begrijp ik dat je met intern antennes nodig kunt hebben, echter je zou toch Internet verbinding verwachten.




nickdevries

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste bas,

Ik herken ongeveer hetzelfde alleen gaat deze bij mij van 4G naar 3G. Via de myVodafone app verschijnt de melding dat ik meer heb verbruikt dan toegestaan. Dan geeft mijn bundel nog 1.46GB aan en schakelt mijn internet van 4G --> 3G. Ik er in mijn situatie dan niet door gehinderd, omdat ik naast 3G ook nog wifi mogelijkheden heb. Maar ik ben wel benieuwd waar het probleem zich voor doet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic