Dippie94

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

VPN-verbinding via Vodafone Mobile Wi-Fi R205

Hallo,

We hebben hier een Vodafone Mobile Wi-Fi R205 liggen. Deze heb ik geconfigureerd en heb er met een laptop verbinding mee gemaakt. Nu wil ik een VPN-verbinding maken, maar dit lukt niet.

Hiervoor gebruikten we een Vodafone Dongel, waarmee we moeiteloos een via een VPN-verbinding konden werken. Deze VPN-verbinding wil ik ook gebruiken om met de R205 over VPN te kunnen werken.

Mijn vraag is of het mogelijk is om een VPN-verbinding op te zetten via de R205.

Met vriendelijke groet,
Diedrik
21 Reacties 21
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Dippie94 ,

Wij zijn geen samsung medewerkers, en kunnen niet in uw VPN server kijken.
Zoals u ik u aangegeven had:
"En er is geen ip conflict? Dat er al een apparaat is die toevallig ook op dit ip zit."

Dit probleem heeft u nu gelukkig opgelost
Doordat de R205 een ip kreeg in de 192.168..x.x gaat hij als de DHCP aan staat ook in deze ip range uitdelen. En dan krijg je, zoals ik aangaf ip conflicten.

De precieze manier die u beschrijft, is hier inderdaad de oplossing voor. U moet begrijpen dat dit geen probleem is van de R205 maar van uw netwerk.
Dippie94
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik loop niet voor niets stage op een afdeling systeem-/netwerkbeheer...
Ik volg een ICT-opleiding, dus ik begrijp dat dit een probleem is van ons netwerk. Echter hadden we geen problemen met een dongel en hadden wij ook problemen met de R206, dus gingen wij er in eerste instantie vanuit dat het dan aan de R205 zou moeten liggen. Na vanochtend even goed de IP-adressen te hebben bestudeerd, kwam ik inderdaad tot de conclusie dat er een IP-conflict was ontstaan.
Ik weet nu in ieder geval dat dit het probleem is, dit ga ik ook documenteren en zo kan m'n stagebedrijf in de toekomst ook de R205 instellen.

Met uw vraag of er een IP-conflict was, dacht ik dat u doelde of er niet nog een andere pc met hetzelfde IP op de VPN-verbinding aanwezig was. Dit werkt echter allemaal via DHCP, vandaar dat ik dat antwoord gaf 😉

Ik hoop met deze oplossing ook andere mensen te helpen die hetzelfde probleem in de toekomst ondervinden en er niet meteen uitkomen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic