Swemmel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VNC connectie: Ubuntu laptop + 4g dongle <-> raspberry pi4 4G HAT

Goedemiddag,

Ik heb een linux laptop met een SIM7600 dongle met daarin een prepaid 4G sim, welke is geactiveerd. Ik kan dus bij internet en heb IP ect. Daarnaast heb ik een Raspberri Pi 4 met een SIM7600 HAT met daarin een prepaid 4G sim, welke tevens in geactiveerd.

Nu wil ik met me laptop via VNC bij de raspberry pi komen. Mijn Pi heeft Ip adress : 100.XXX.XXX.111
Alleen willen ze niet connecten..
Ik kon ook iet zo 1,2,3 vinden of jullie een Carrier Grade NAT setup hebben, waardoor ik er niet bij kan met dat Ip adress.

nu is mijn vraag waarom niet en hebben jullie toevallig een oplossing ?


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvgr,

Sem

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Inmiddels heb ik ook een terugkoppeling hierover. Je hebt hiervoor de open APN nodig. De gewone APN die ingestelds staat door ons, is een beveiligde APN (verbinding). De open APN is alleen mogelijk in combinatie met een abonnement. De open APN is niet beveiligd en op eigen risico @Swemmel. Ook wil ik voor de zekerheid hier vermelden dat een open APN niet zomaar geactiveerd wordt op een nummer en is alleen mogelijk bij onze zakelijke abonnementen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Swemmel,
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een hele specifieke vraag. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet helemaal thuis ben in de wereld van Raspberry Pi. Wat ik wel weet, is dat wij geen publiekelijke IP adressen hebben bij prepaid en onze abonnementen. Ik ga de vraag intern stellen om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Zodra ik een antwoord heb, zal ik dit laten weten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Inmiddels heb ik ook een terugkoppeling hierover. Je hebt hiervoor de open APN nodig. De gewone APN die ingestelds staat door ons, is een beveiligde APN (verbinding). De open APN is alleen mogelijk in combinatie met een abonnement. De open APN is niet beveiligd en op eigen risico @Swemmel. Ook wil ik voor de zekerheid hier vermelden dat een open APN niet zomaar geactiveerd wordt op een nummer en is alleen mogelijk bij onze zakelijke abonnementen.

Swemmel
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Louis,
Bedankt voor je feedback. Jammer dat dit niet kan voor de prepaid kaarten...
Hebben jullie abbonementen welke per maand opzegbaar zijn dan met een open APN?
Tevens ben ik me bewust van de gevaren aan een open APN, maar in dit geval is dit de enige oplossing.
Voor meer uitleg kan ik telefonisch contact opnemen, want de open APN zal gebruikt worden voor werk doeleinden.

Groet,

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wij hebben helaas geen maandelijkse opzegbare abonnementen en de open APN is alleen mogelijk bij de zakelijke abonnementen @Swemmel 

Swemmel
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Louis  thx voor alle info.
Ik heb alles bijna voor elkaar met werk, dus daarna kan ik jullie bellen om de APN open te zetten.
Mvgr

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic