AnAndroidUser

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

VDF 600 en updates

Update: door

Hallo,
Ongeveer zeven maanden geleden heb ik de Vodafone Smart Prime 7 aangeschaft en vind het qua prestaties en uiterlijk een uitstekende telefoon met prima kwaliteit/prijs verhouding.
Ik vroeg mij echter af in hoeverre Vodafone besseft wat het belang is van updates voor het besturingssysteem. De laatste beveiligingsupdate stamt immers af uit februari, maar het is inmiddels al september! Het baart mij echt zorgen dat er nog geen beveiligingsupdates of algemene ROM-updates toegewezen zijn voor een toestel dat zo recentelijk is uitgebracht. Ik ben tevens ontwikkelaar en zou daarom toch wel minimaal Android 7.1 willen zien.
Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over het beleid van Vodafone en hoe hoog ze veiligheid en bruikbaarheid in het vaandel heeft staan?
Hallo,
Ongeveer zeven maanden geleden heb ik de Vodafone Smart Prime 7 aangeschaft en vind het qua prestaties en uiterlijk een uitstekende telefoon met prima kwaliteit/prijs verhouding.
Ik vroeg mij echter af in hoeverre Vodafone besseft wat het belang is van updates voor het besturingssysteem. De laatste beveiligingsupdate stamt immers af uit februari, maar het is inmiddels al september! Het baart mij echt zorgen dat er nog geen beveiligingsupdates of algemene ROM-updates toegewezen zijn voor een toestel dat zo recentelijk is uitgebracht. Ik ben tevens ontwikkelaar en zou daarom toch wel minimaal Android 7.1 willen zien.
Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over het beleid van Vodafone en hoe hoog ze veiligheid en bruikbaarheid in het vaandel heeft staan?
5 Reacties 5
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

AnAndroidUser, welkom op het Vodafone Forum! Ik heb je vraag hierover intern doorgezet. Zodra er iets bekend is laat ik het weten.
AnAndroidUser
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je wel, ik ben benieuwd!
AnAndroidUser
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Een kleine update.
Ik heb vorige week zaterdag de Smart Prime Platinum 7 aangeschaft om te gebruiken als mijn primaire toestel; het goedkopere VDF600 broertje wil ik gaan gebruiken om mee te ontwikkelen.
Heb voor dit toestel gekozen wegens de goede kwaliteit/prijs verhouding en ben op dat vlak ook blij met mijn keuze.
Laatste update voor dit toestel stamt alleen wel af uit Juni van dit jaar. Gezien dit toch wel het vlaggenschip van Vodafone is, denk ik wel dat de update frequentie wat hoger kan en moet. Google brengt tegenwoordig elke maand beveiligingsupdates uit.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all, ik heb intern even navraag gedaan. Vooralsnog staan er geen nieuwe updates gepland voor de VDF 600.
Jojok

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb ook de VDF 900. Toen ik hem aanschafte was er beloofd dat er Android 7 op zou komen. Er is zelfs reclame voor gemaakt.

3x raden....
Het kost Vodafone veel te veel geld om een build te bouwen voor die paar mensen die een eigen merk toestel hebben aangeschaft. Ik zou in ieder geval niet rekenen op...
https://forum.vodafone.nl/t5/Overige-Toestelfabrikanten/Smart-platinum-7-android-7/m-p/281976#M2641
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic