sendenenflapper

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Upgrade klacht

Meermaals over afgelopen dagen getracht via Customer Service telefonisch mijn contract te upgraden (data) met ingangsdatum direct. Blijft foutgaan bij Vodafone, bestelling komt niet door. Nu maar dure data bundel aangezet omdat ik op reis ga. Verwacht van Vodafone dat dit verrekend wordt (vergoed) wordt in combinatie met abonnement upgrade.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @sendenenflapper 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je laat weten dat je op reis gaat en daarom je data wilt verhogen. Ik vroeg me dan wel gelijk af, waarom? Want je zit altijd vast een Fair Use Policy. En dat het volgende zeggen:

1) Als je Start en Red abonnement hebt, kun je alle data in je bundel ook in de EU gebruiken. Ook de dubbele data die je ontvangt als je internet van Ziggo hebt kun je in de EU gebruiken.
2) Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 40 GB in de EU gebruiken.
3) Een Red Unlimited abonnement heeft een onbeperkte databundel in Nederland en je databundel wordt niet verdubbeld als je Ziggo-klant bent. Je kunt 40 GB per maand in de EU gebruiken

Alleen als je een Start of een Red abonnement hebt, zie punt 1, dan kan je eventueel je abonnement omhoog aanpassen. Voor Red Together en Red Unlimited heeft het geen enkele zin, daar mag je bij allemaal slechts 40GB gebruiken per maand. Dus het ligt er een beetje aan wat voor een abonnement je hebt. Is alleen slim als je een Start M hebt en hoger wil en bij een Red abonnement zou je dan naar een Red Together gaan. Dit even ter extra informatie.

Je kunt je abonnement makkelijk verhogen in My Vodafone of de My Vodafone app. Na één maand kun je ook je abonnement verlagen. Wil je verlagen naar een ander soort abonnement? Dit kost eenmalig € 25. Dit geldt bijvoorbeeld als je van een Red naar een Start abonnement wilt. Ga hiervoor naar My Vodafone en dan regel je dit in de app, uiteraard kan je ook iemand vragen van de klantenservice, bel dan naar 0800-2266789 of start een chat op de site (als het te druk is kan het even duren voor je iemand spreekt). 

Dan nog even terug komen op de vraag of ze data, die je nu extra hebt aangekocht, gaan vergoeden door dit te verrekenen in combinatie met je abonnement verhoging, daar kan je een klacht over indienen via het klachtenformulier of je vraag het nog even na via de chat of 0800-2266789. Ik hoop dat ze het voor je doen maar uit mijn ervaringen hier op de community denk ik dat ze het niet zullen doen. Maar goed, ik werk niet bij Vodafone, ik zou het gedaan hebben 😉 

Bij deze een hele fijne vakantie en ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @sendenenflapper 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je laat weten dat je op reis gaat en daarom je data wilt verhogen. Ik vroeg me dan wel gelijk af, waarom? Want je zit altijd vast een Fair Use Policy. En dat het volgende zeggen:

1) Als je Start en Red abonnement hebt, kun je alle data in je bundel ook in de EU gebruiken. Ook de dubbele data die je ontvangt als je internet van Ziggo hebt kun je in de EU gebruiken.
2) Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 40 GB in de EU gebruiken.
3) Een Red Unlimited abonnement heeft een onbeperkte databundel in Nederland en je databundel wordt niet verdubbeld als je Ziggo-klant bent. Je kunt 40 GB per maand in de EU gebruiken

Alleen als je een Start of een Red abonnement hebt, zie punt 1, dan kan je eventueel je abonnement omhoog aanpassen. Voor Red Together en Red Unlimited heeft het geen enkele zin, daar mag je bij allemaal slechts 40GB gebruiken per maand. Dus het ligt er een beetje aan wat voor een abonnement je hebt. Is alleen slim als je een Start M hebt en hoger wil en bij een Red abonnement zou je dan naar een Red Together gaan. Dit even ter extra informatie.

Je kunt je abonnement makkelijk verhogen in My Vodafone of de My Vodafone app. Na één maand kun je ook je abonnement verlagen. Wil je verlagen naar een ander soort abonnement? Dit kost eenmalig € 25. Dit geldt bijvoorbeeld als je van een Red naar een Start abonnement wilt. Ga hiervoor naar My Vodafone en dan regel je dit in de app, uiteraard kan je ook iemand vragen van de klantenservice, bel dan naar 0800-2266789 of start een chat op de site (als het te druk is kan het even duren voor je iemand spreekt). 

Dan nog even terug komen op de vraag of ze data, die je nu extra hebt aangekocht, gaan vergoeden door dit te verrekenen in combinatie met je abonnement verhoging, daar kan je een klacht over indienen via het klachtenformulier of je vraag het nog even na via de chat of 0800-2266789. Ik hoop dat ze het voor je doen maar uit mijn ervaringen hier op de community denk ik dat ze het niet zullen doen. Maar goed, ik werk niet bij Vodafone, ik zou het gedaan hebben 😉 

Bij deze een hele fijne vakantie en ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. 

sendenenflapper
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Energieboy,

Dank voor jouw uitgebreide uitleg.

Fair use is niet aan de orde, huidig was 2gb (4gb Ziggo) en uitbreiding verzoek was naar 10 = 20gb.

Issue was en is nog steeds dat het iedere keer pas ingaat bij de contractverlenging en niet direct, hetgeen noodzakelijk was.

Ik heb nog steeds geen oplossing vernomen van Vodafone, maar dus een bundel gekocht zodat er weer data is. En via jouw link de klacht bij Vodafone neergelegd.

Nogmaals dank,

Groet Marco

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @sendenenflapper 
Goed om te horen dat je een klacht hebt ingediend bij Vodafone. Ze zullen deze onderzoeken en dan behandelen en dan krijg jij er bericht over. Met het ingaan van je contract is het gebruikelijk dat deze pas in gaat als je oude contract is afgelopen. Je kan 120 dagen voor einde van je contract al verlengen maar deze gaat natuurlijk pas in zodra je huidige contract afloopt. Er is nog een mogelijkheid om dit anders te doen maar dat is meer voor mensen die graag een nieuw toestel er bij willen. Dit heeft Vodafone Next (ook niet wat jij zoekt, maar ik geef het toch even mee). En dan kan je ook altijd nog je abonnement aanpassen, omhoog of omlaag. Als je dat had gedaan dan blijft je einddatum van je contract hetzelfde. Zie deze pagina van Vodafone.

Uiteraard allemaal mosterd na de maaltijd, maar wel tips voor een volgende keer. Ik hoop dat er een bevredigend antwoord vanuit Vodafone komt en dat je uiteindelijk toch tevreden bent. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic