Energieboy.
Ik snap je standpunt volledig. Dat is voor veel klanten fijn, maar je onderschat hoeveel mensen gewoon zelf die dingen willen regelen met een druk op de knop. Het bellen wordt je nu opgedrongen en ik wil lekker anoniem mijn bundels kunnen wijzigen.
Overigens heb ik een contract afgesproken met een specifiek prijzenplan uit 2019. Ik ga er dan ook vanuit dat ik dan binnen dit prijzenplan heen en weer kan gaan. Mijn abonnementsvoorwaarden zijn op basis van dit type abonnement en prijzenplan van wat er aangeboden wordt gebaseerd. Bij een bundel wijzigen komt verder geen toestelkrediet of nieuwe abonnementsvormen bij kijken. Het toestelkrediet is niet beoordeeld (ILT en BKR) om de hoeveelheid gb's en belminuten die ik heb, maar om mijn toestellening, inkomen en registraties. Je bundels moet je gewoon binnen je afgesloten contract en prijzenplan kunnen wijzigen met de daarbij horende voorwaarden. Is dat zo'n vreemde gedachte? Ik vraag ook niet om een contractswijziging of een verlenging. De bundels moet je gewoon onafhankelijk kunnen wijzigen zonder dat het toestelkrediet daarbij in geding komt.
Maar ik gok dat de systemen er dan bij Vodafone op de klantenservice niet op gericht zijn om binnen een contract en het prijzenplan te kunnen upgraden? Dat is eigenlijk best een vreemde zaak. Ik heb geen advies nodig om te zien dat mijn data op is en ik nieuwe data nodig heb.
En ja, alle providers werken anders. Nouja, alleen Vodafone werkt hierin anders. Ik vind het een stukje extra service die een dure provider als Vodafone gewoon moet kunnen bieden. Op andere servicegebieden is Vodafone wel weer top, dus het is echt wel mogelijk lijkt me. Ik vraag me af waarom het bij Vodafone lastiger is om dit soort zaken te regelen dan bij andere providers waarvan ik weet dat er echt niet meer geld in de systemen zitten.
En over waarom ik bij Vodafone zit. ... Ik kom bij de ene weg. Ik werk bij weer een andere en ik zit nu sinds 4 maanden bij Vodafone. Elke provider heeft zijn voor- en nadelen. Vind alleen het gebrek aan flexibiliteit bij het aanpassen van mijn bundels wel een doorn in het oog. Anno 2020 moet dit gewoon kunnen.
En bij de andere provider zat ik ook op het forum verbeterpunten aan te geven hoor. En op mijn werk ook. Ik hoop ook echt dat er met dit soort feedback iets gedaan wordt. Want volgens mij kan er op de klantenservice gewoon binnen mijn contract een up- en downgrade uitgevoerd worden met 1 druk op de knop die ik ook via My Vodafone kan indrukken.
Correct me if I'm wrong Steven 🙂