rep_robert

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Upgrade abonnement via My Vodafone

Hallo!

Het kan aan mij liggen, maar ik kan nergens een optie in My Vodafone vinden voor het upgraden van de databundel (bv van Red Essential naar Red) binnen mijn contract. Is het echt alleen via de klantenservice mogelijk of via zo'n formulier (Red Together) waarbij je 2 werkdagen moet wachten? Dat is toch geen service? Zulke dingen wil ik anno 2020 gewoon zelf digitaal kunnen regelen met een druk op de knop en dat de upgrade gelijk actief is. Bij de grote concurrenten T-mobile, Tele2 en KPN kan je gewoon via de app/persoonlijke pagina het abonnement upgraden en downgraden. 

Het is gewoon ontzettend lastig om te vinden op de website. Ik kom alleen een verhaal over bellen naar de klantenservice tegen om het op te hogen. En ik doel natuurlijk niet op die dure losse internetbundels (Blox), want dat is veel te duur t.o.v. een upgrade. Misschien dat ik het over het hoofd zie, maar graag ontvang ik een antwoord of dit echt zo is.

Met vriendelijke groeten, 

Robert

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @rep_robert 

Dankjewel voor je feedback! Dit wordt enorm gewaardeerd. Voor sommige mensen is het abonnement aanpassen erg gemakkelijk. Voor andere niet. 
In het geval van tussentijds aanpassen van het abonnement, komt er meer bij kijken dan dat je denkt. 
Je hebt namelijk te maken met het oude abonnement en wanneer het afgesloten is, eventueel een toestellening, het nieuwe abonnement wat nu aangeboden wordt of eventueel de oude variant, de verschillende tarieven die hierbij komen kijken, alle voorwaarden waaraan voldaan moet worden etc.
Dit is dan ook de reden waarom er gekozen voor is zodat hiervoor gebeld moet worden of evt via de chat.

Ik zal je feedback intern aankaarten. Wie weet wordt het in de toekomst aangepast.
In dit geval kun je bellen met  0800-22 66 789 ma - vr 08:00 - 20:00, za 08:00 - 18:00).
Meer hierover lees je hier: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/wijzigen.shtml


@Energieboy: De link en het nummer 0800-0560 gaat over verkoop en bestellingen. Deze heeft niks te maken met het tussentijds aanpassen van je abonnement 
 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @rep_robert 
Zelf denk ik dat het bellen naar de klantenservice of het regelen via de app, net zo snel en makkelijk gaan. Vodafone heeft daar een pagina voor met info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/verlengen.shtml


**Bellen kan ook via 0800-0560 en via de website. 

Ga je met regelmaat je bundels te buiten en loopt je abonnement nog door? Je kunt je abonnement elke maand gratis verhogen. Bel dan 0800-22 66 789.

Het overstappen naar een Red Together abonnement is weer wat anders. Daarvoor kan je ook weer beter contact opnemen. Ze raden je aan om daarna contact op te nemen met de klantenservice. Zij helpen je met het omzetten van de contracten naar een Red Together en Red Together Extra. Dit betekent dat de eventueel aanwezige Ziggo korting op één van de abonnementen komt te vervallen. Wel in ruil voor heel veel data.

Klantenservice: 0800 - 020 00 56
Openingstijden: Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur.
Za 09.00 - 18.00 uur

Daarnaast is het wel handig om met iemand te spreken. Die kunnen je alle informatie geven en adviezen. 


** - deze info is hier niet voor van toepassing!

rep_robert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik snap dat een medewerker je wel zou kunnen helpen, maar we hoeven niet te doen alsof iedereen er geen verstand van heeft.

Het gaat erom dat je mensen een keus moet geven. Juist in het tijd van zelfredzaamheid. Sorry, maar wat voor nut heeft een persoonlijke pagina of een app als ik mijn abonnementen daarin niet kan beheren? En alle andere providers die mogelijkheid wel bieden. En vervolgens bel je en hang je vervolgens tien minuten in de wacht voordat je een medewerker te spreken krijgt. Je wilt zoiets kunnen regelen als je in de bus, in de trein of zelfs pauze hebt op werk. Anno 2020 vind ik het een verouderd concept om maar voor alles te moeten bellen. Daarnaast... Openingstijden.... Dat kan echt niet.

Daarnaast kost dit gewoon extra geld voor Vodafone. Heel veel verkeer dat via de klantenservice verloopt kan juist verholpen worden door de klant zelf zaken via de app te laten regelen. Zo bijzonder is een upgrade uitvoeren nou ook weer niet dat ik advies van een persoon aan de lijn nodig heb, die vervolgens weer een sale kan bijschrijven (en dus zonder blikken en blozen mijn upgrade uitvoert) . Ik kan het weten. Ik doe het zelf namelijk ook voor een andere provider 😉 

 

Zal waarschijnlijk wel met die Blox te maken hebben, anders bestelt niemand die nieuwe bundels meer als je op dezelfde pagina je bundels omhoog kan gooien voor een paar euro. 

 

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Elke provider werkt anders, zo zie je maar weer. Zeker als je zo goed op de hoogte bent dat het bij Vodafone niet kan en bij een andere provider wel. Bij Vodafone kiest men voor persoonlijk contact en willen ze graag met je bekijken of het wel nodig is om hoger, of juist lager, te gaan met je abonnement. Natuurlijk is het voor mensen, die net zoals jij weet wat die wil, makkelijker om het allemaal zelf te regelen, maar voor mensen die daar nog een twijfel over hebben is dit makkelijker. Daarnaast kan je je abonnement, als je die kan verlengen, ook gewoon verlengen via de website, heb je geen klantenservice voor nodig. Het gaat juist om de persoonlijke advies om mee te kijken of tussentijds aanpassen nodig is.

Heeft waarschijnlijk niets te maken met de BloX en/of meer sales willen maken. Als je nu echt geen vertrouwen hebt in Vodafone vraag ik me af waarom je dan wel klant bent en niet gewoon bij de provider waar je voor werkt. Maar goed, dat is mijn persoonlijke gedachten. Ik zou dan gelijk overstappen  .

Hoe dan ook, er zijn hier ook Vodafone Community medewerkers en als die je bericht lezen zullen ze hier nog wel contacten. Succes in ieder geval met je keuze en namens mij alvast een fijne dag gewenst 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @rep_robert 

Dankjewel voor je feedback! Dit wordt enorm gewaardeerd. Voor sommige mensen is het abonnement aanpassen erg gemakkelijk. Voor andere niet. 
In het geval van tussentijds aanpassen van het abonnement, komt er meer bij kijken dan dat je denkt. 
Je hebt namelijk te maken met het oude abonnement en wanneer het afgesloten is, eventueel een toestellening, het nieuwe abonnement wat nu aangeboden wordt of eventueel de oude variant, de verschillende tarieven die hierbij komen kijken, alle voorwaarden waaraan voldaan moet worden etc.
Dit is dan ook de reden waarom er gekozen voor is zodat hiervoor gebeld moet worden of evt via de chat.

Ik zal je feedback intern aankaarten. Wie weet wordt het in de toekomst aangepast.
In dit geval kun je bellen met  0800-22 66 789 ma - vr 08:00 - 20:00, za 08:00 - 18:00).
Meer hierover lees je hier: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/wijzigen.shtml


@Energieboy: De link en het nummer 0800-0560 gaat over verkoop en bestellingen. Deze heeft niks te maken met het tussentijds aanpassen van je abonnement 
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zal je zeggen, dat stukje heb ik eruit gehaald met schrijven….
Maar waarschijnlijk dus niet goed gedaan en toch terug erin gekomen. Via mijn mobiel geschreven, gaat de laatste tijd ook niet zo goed, merk ik op. Maar ligt niet alleen aan deze community, heb wel meer community waar dit probleem speelt. 

Dus je hebt gelijk hoor, dat 0800 nummer regeltje moet er niet in 😞

rep_robert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Energieboy. 

Ik snap je standpunt volledig. Dat is voor veel klanten fijn, maar je onderschat hoeveel mensen gewoon zelf die dingen willen regelen met een druk op de knop. Het bellen wordt je nu opgedrongen en ik wil lekker anoniem mijn bundels kunnen wijzigen.

Overigens heb ik een contract afgesproken met een specifiek prijzenplan uit 2019. Ik ga er dan ook vanuit dat ik dan binnen dit prijzenplan heen en weer kan gaan. Mijn abonnementsvoorwaarden zijn op basis van dit type abonnement en prijzenplan van wat er aangeboden wordt gebaseerd. Bij een bundel wijzigen komt verder geen toestelkrediet of nieuwe abonnementsvormen bij kijken. Het toestelkrediet is niet beoordeeld (ILT en BKR) om de hoeveelheid gb's en belminuten die ik heb, maar om mijn toestellening, inkomen en registraties. Je bundels moet je gewoon binnen je afgesloten contract en prijzenplan kunnen wijzigen met de daarbij horende voorwaarden. Is dat zo'n vreemde gedachte? Ik vraag ook niet om een contractswijziging of een verlenging. De bundels moet je gewoon onafhankelijk kunnen wijzigen zonder dat het toestelkrediet daarbij in geding komt. 

 Maar ik gok dat de systemen er dan bij Vodafone op de klantenservice niet op gericht zijn om binnen een contract en het prijzenplan te kunnen upgraden? Dat is eigenlijk best een vreemde zaak. Ik heb geen advies nodig om te zien dat mijn data op is en ik nieuwe data nodig heb. 

En ja, alle providers werken anders. Nouja, alleen Vodafone werkt hierin anders. Ik vind het een stukje extra service die een dure provider als Vodafone gewoon moet kunnen bieden. Op andere servicegebieden is Vodafone wel weer top, dus het is echt wel mogelijk lijkt me.  Ik vraag me af waarom het bij Vodafone lastiger is om dit soort zaken te regelen dan bij andere providers waarvan ik weet dat er echt niet meer geld in de systemen zitten.

 

En over waarom ik bij Vodafone zit. ... Ik kom bij de ene weg. Ik werk bij weer een andere en ik zit nu sinds 4 maanden bij Vodafone. Elke provider heeft zijn voor- en nadelen. Vind alleen het gebrek aan flexibiliteit bij het aanpassen van mijn bundels wel een doorn in het oog. Anno 2020 moet dit gewoon kunnen.

En bij de andere provider zat ik ook op het forum verbeterpunten aan te geven hoor. En op mijn werk ook. Ik hoop ook echt dat er met dit soort feedback iets gedaan wordt. Want volgens mij kan er op de klantenservice gewoon binnen mijn contract een up- en downgrade uitgevoerd worden met 1 druk op de knop die ik ook via My Vodafone kan indrukken. 

Correct me if I'm wrong Steven 🙂 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Zoals Steven al aangaf hebben wij de feedback doorgegeven @rep_robert . Top dat je zo meedenkt! Echter, zoals je begrijpt gaat zo'n wijziging niet over één nacht ijs. Mocht de optie toegevoegd worden in My Vodafone, zullen we dit ook actief communiceren. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic