Mantana010

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Upgrade Red Business-3 Super D naar nieuw abonnement met 15GB data buitenland

Best Forum,

Afgelopen maand heb ik door het vele zakelijke reizen in Europa veel data verbuikt en wordt nu door Vodafone beperkt tot max 1GB per maand. Ik kan geen extra bundel er bij kopen (wel 30MB per dag). Op elke vliegveld waar ik land zie ik de mooie Vodafone reclames dat Vodafone rooming heeft afgeschaft, (maar niet voor bestaande klanten).

Ik heb de helpdesk gebeld en gaven aan dat een nieuwe abonnement zonder nummer behoud de beste optie is, of mijn toestel beschadingen waardoor het abonnement komet te vervallen. Ik mag over 4 maanden mijn abonnement pas overzetten formeel en er zijn geen andere opties volgens support. Ook de winkel had geen ander optie dan een nieuwe abonnement te nemen, maar mijn huidge nummer kan dan niet over.

Waarom mag ik niet upgraden naar een Red Pro Elite, en moet ik door de landen zwerven zonder data of elke keer weer een wifi punt zoeken. Ik baal hier echt van.

Op dit moment heb ik MIFI met Orange met 45GB data in Spanje en een 10GB sim voor de UK, maar heb geen zin in dit gedoe om met allerlei kastjes en SIM's te lopen. Wat raden jullie me aan?

mvg

Ron
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hi Mantana010

De roaming kosten gelden helaas wel nog voor de oudere abonnementen. De abonnementen die vanaf April 2016 zijn afgesloten of verlengt kunnen voor een eenmalige betaling van 15 euro het om laten zetten. De abonnementen die na november 2016 zijn afgesloten kunnen hier gebruik van maken zonder kosten.

Is dit niet het geval dan heb je de volgende opties.
- nieuw abonnement nemen
- wachten totdat je mag verlengen en hier gebruik van kunt maken
- contract om laten zetten (dit kan via de afdeling migraties) Let er wel op dat alle kortingen komen te vervallen, je betaald migratie kosten en je betaald in een keer het toestel af (mocht je deze bij het abonnement hebben afgesloten).

De optie om het toestel als defect opgeven zou ik alleen gebruiken als het daadwerkelijk zo is. In dat geval kun je 6 maanden voor de einddatum in overleg met de afdeling save desk verlengen. Zij dienen dit goed te keuren.

Bij de oudere abonnementen voor de bovenstaande genoemde data's, is het niet mogelijk om deze optie aan te zetten.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Mantana010 !

Heb je nog iets gehad aan de uitgebreide tips en opties van Steven- ?

We zijn benieuwd!
Mantana010
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Neen helaas is mijn abonnement te oud en moet nog 4 maanden wachten om te mogen aanpassen. Omdat ik deze maanden veel in het buitenland zit heb ik een t-mobile abonnement voor een jaar genomen om van mijn EUR 100+ extra kosten per maand aan data kosten af re zijn. Mijn huidig abonnement heb ik bevroren en activeer weer wanneer we in Europa data-rooming-vrij zijn. Eigenlijk is het altijd beter om een jaar overeenkomst aan te gaan en werkt twee jaar altijd is je nadeel. Bedankt voor je reactie. MVG Ron
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Mantana010

Jammer dat we in dit geval niks voor je hebben kunnen betekenen. Sorry!
Een tweejarig abonnement is natuurlijk altijd voordeliger, wat heel fijn is, maar kan in dit soort gevallen inderdaad wat minder handig zijn.
Fijn dat je een oplossing hebt kunnen vinden voor de tijd dat je in het buitenland bent.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic