fdobbelste

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update voor Aanpassing beschikbaar

Update: door

Ik krijgt sinds gisteren een melding dat er een updat voor Aanpassing beschikbaar is. Ik vertrouw deze echter niet, weet iemand hier meer van?

Er staat verder bij dat update een bericht is van operator. Als dank voor het kiezen van Vodafone geven wij jou graag toegang toe een aantal diensten speciaal ontworpen om het meeste uit je telefoon te halen. etc.....

Verder niet vermeld wat update inhoudt.

Wat moet ik hiermee doen?
Ik krijgt sinds gisteren een melding dat er een updat voor Aanpassing beschikbaar is. Ik vertrouw deze echter niet, weet iemand hier meer van?

Er staat verder bij dat update een bericht is van operator. Als dank voor het kiezen van Vodafone geven wij jou graag toegang toe een aantal diensten speciaal ontworpen om het meeste uit je telefoon te halen. etc.....

Verder niet vermeld wat update inhoudt.

Wat moet ik hiermee doen?
33 Reacties 33
Batist

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels de telefoon opgestart zonder simkaart. Er blijkt geen nieuwe update beschikbaar te zijn van HTC.

Belprobleem opgelost met een andere geboden oplossing.

De melding van de Vodafone-update blijft echter nog steeds verschijnen. Het is niet mogelijk om deze 'optionele' update definitief te verwijderen. Graag een oplossing.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Batist,

Gelukkig kun je weer bellen! Via de instellingen kun je apps normaal stoppen en soms ook uitschakelen. Heb je dit al geprobeerd?
Batist

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is precies het probleem. Het wordt niet aangeboden als een app (update). Het wordt aangeboden bij instellingen/softwareupdates. Een plek waar Vodafone niets heeft te zoeken op een unbranded telefoon. En zoals gezegd, als ik aangeef dat ik de update niet wil downloaden, blijft deze toch terugkomen.
Pu1sar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vorige week de upgrade naar Android 5.0 geinstalleerd, en vandaag komt de systeemupdate van Vodafone om de hoek... Ik vind hem nogal eng, omdat er "aanpassing" in de titel van de update staat, en dat klinkt als een vertaling van "branding". (Screenshot: http://i.imgur.com/m1d4fHC.png)

Weet iemand (van Vodafone?) eigenlijk wat het inhoudt als je deze wel of niet installeert. "toegang tot een aantal diensten speciaal ontworpen om het meeste uit je telefoon te halen." zegt niet zo veel hè...

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Pu1sar ,

Als je de update niet installeren helpt het dan om te klikken op later? Zo zie ik op de Samsungs dat je gewoon door te klikken op later meerder uren kunt selecteren of helemaal annuleren, is dit bij jou het geval?
rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Is hier nu al eens een oplossing voor gevonden.
Om de zoveel tijd blijft deze update zich opdringen.
Ik wil hem niet en ik wil dat update verzoek permanent weg hebben.
Ik vind dit eigenlijk bijzonder klantonvriendelijk van Vodafone en denk er zelfs over om het als officiële klacht te gaan indienen.
Er had op zijn minst in de omschrijving kunnen staan wat ze exact wensen te installeren.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
rvduuren

Zou je eens de exacte tekst van de melding willen overtypen, of een screenshot in het topic willen zetten? Dan kunnen wij intern navragen wat de update precies inhoudt. Graag ook software-versie/type van het toestel erbij vermelden.
rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Maartje
Toestel is een HTC One M7


Bericht in systeemupdate:

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
rvduuren

Ik heb het al intern doorgezet maar nog geen reactie. Je hoort zsm meer! 😄
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
rvduuren

Ik heb ondertussen een reactie binnen. Je krijgt deze melding omdat er een Vodafone simkaart in je toestel zit. De aanpassing zorgt ervoor dat je verschillende Vodafone apps kunt downloaden. Het is dus geen software update of iets dergelijks. Het antwoord op de vraag of dit permanent uitgeschakeld kan worden moet ik je nog even verschuldigd blijven. Daar kom ik dus op terug. 😉
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
rvduuren

Helaas, geen manier om het permanent uit te schakelen, maar ik heb wel een workaround voor je. Je kunt het beste de update installeren en deze daarna weer verwijderen. Het is niet de meest ideale oplossing maar het heeft wel hetzelfde resultaat.

rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Maartje

Dank je voor de terugkoppeling.
Ik laat het voor nu wel zoals het is. Installeren en verwijderen ben ik geen fan van. Ik wil geen risico lopen dat er toch installatiebestanden achterblijven.
Ik vindt het wel jammer dat de melding niet wegblijft, maar na elke Android systeemupdate weer terugkomt, nadat ik hem geweigerd.
RemcoRemci

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Wat ik nog mis als einde van dit topic, is de bevestiging van iemand die inderdaad de update heeft geinstalleerd en daarna succesvol de apps heeft kunnen verwijderen. Heb precies dit bericht op mijn One A9 sinds de update naar Marsmallow 6.0.1.
Ook ik wil geen operator apps hebben die ik toch niet gebruik en heb ook bewust voor een unbranded telefoon gekozen. Als ik het me goed herinner van mijn M7, kun je juist na accepteren dit NIET meer de-installeren. Je blijft dan dacht ik ten minste één app houden waarvanuit je weer andere apps kunt installeren.
Ik hoor het graag.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik heb zelf via apps verschillende apps kunnen uitschakelen van Vodafone. Sommige zijn inderdaad niet te verwijderen. Maar doordat ze uitgeschakeld staan worden ze ook niet geupdate.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic