fdobbelste

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update voor Aanpassing beschikbaar

Update: door

Ik krijgt sinds gisteren een melding dat er een updat voor Aanpassing beschikbaar is. Ik vertrouw deze echter niet, weet iemand hier meer van?

Er staat verder bij dat update een bericht is van operator. Als dank voor het kiezen van Vodafone geven wij jou graag toegang toe een aantal diensten speciaal ontworpen om het meeste uit je telefoon te halen. etc.....

Verder niet vermeld wat update inhoudt.

Wat moet ik hiermee doen?
Ik krijgt sinds gisteren een melding dat er een updat voor Aanpassing beschikbaar is. Ik vertrouw deze echter niet, weet iemand hier meer van?

Er staat verder bij dat update een bericht is van operator. Als dank voor het kiezen van Vodafone geven wij jou graag toegang toe een aantal diensten speciaal ontworpen om het meeste uit je telefoon te halen. etc.....

Verder niet vermeld wat update inhoudt.

Wat moet ik hiermee doen?
33 Reacties 33
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Heb je al eens contact opgezocht met HTC zelf? Misschien dat zij de informatie kunnen vertellen wat het inhoud deze update. (Zo en tweet heb ik laatst gisteren nog gezien over deze update).
fdobbelste
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee nog niet gekeken bij HTC, omdat er stond als dank voor het kiezen voor Vodafone en er stond dat update bericht van provider is.
rickbours

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze melding heb ik ook gekregen en heb per abuis geaccepteerd.

Nu stopt die met met updaten en krijg de melding dat de update gepauzeerd is vanwege de verbinding.

Vreet wel batterij, iemand hier een oplossing voor?
rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik kreeg deze ook binnen, maar heb de download geweigerd. Maar dat was meer omdat ik destijds juist een unbranded telefoon heb gekocht en geen Vodafone software wil waar ik niks mee doe.
En als Vodafone software aan wil bieden, doe dat lekker via Playstore maar niet via systeem-updates
Wat ik me wel afvraag of dit niet latere Android / HTC systeem-updates in de weg gaat zitten.
Zou het ook zeer waarderen als deze update wordt terug getrokken.
azeeland

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is inderdaad een push van software van Vodafone en niet van htc. Absurd dat dit via software-update wordt gepushed. Echt not done. Ook ik heb bewust een unbranded toestel en zit niet te wachten op bloatware van Vodafone. Het kan niet lang duren voordat dit wordt teruggetrokken want is natuurlijk ongehoord.
azeeland

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*moderator edit: dubbel bericht, dit is niet de bedoeling. Dubbele berichten worden aangepast om het overzichtelijk te houden.*
azeeland

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Veel mensen kopen bewust een unbranded toestel om zo geen voorgeïnstalleerd software van de provider te hebben. En om zo ook niet afhankelijk te zijn van bv Vodafone voor een software update. Vodafone is nu echter begonnen met haar software te pushen naar unbranded toestellen. Je krijgt deze aangeboden als software update en moet dus elke keer geweigerd worden. Ongehoord dat ze dit doen! Voor mij een reden om na contact einde te gaan switchen! Als je een App wilt aanbieden doe je het maar via de playstore.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @azeeland ,

het is niet de bedoeling om meerdere zelfde berichten te posten op het forum, dit is tegen de huisregels daarom vraag ik je om geen nieuwe topics hierover te starten. Bedankt.
rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dubbel posten is inderdaad niet echt fijn, maar ik mis eerlijk gezegd wel het standpunt van Vodafone.
1. Waarom een push van ongevraagde software en niet via Playstore?
2. Waarom geen mogelijkheid om definitief te weigeren?
3. Om wat voor software gaat het?
4. Wanneer mag ik verwachten dat deze push verdwijnt?


azeeland

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb call center gebeld van Vodafone. Ze kende dit nog niet... Heb er een klacht van laten maken.

Wat betreft het dubbel posten. Ik probeer op zoveel mogelijk plekken mensen te informeren en te waarschuwen voor het agressief pushen van software door Vodafone op unbranded toestellen. Zelf communiceren ze er helemaal niet over. En ik communiceer er daarom veel over. Probeer ondertussen het onderwerp ook te agenderen Bij Androidworld etc. Hoop dat anderen het ook doen.
azeeland

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor de duidelijkheid.. Het betreft een systeem update van Vodafone en niet van htc. Dus geen kastje - muur. Vodafone moet mijn inziens uitleggen wat ze doen met het pushen van hun software op unbranded toestellen.
azeeland

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via Twitter reactie gehad. Check eerst of toestel echt unbranded is. "Ga naar instellingen>info>software informatie>softwarenummer. Als de C code 161 is of 16x dan is het een branded toestel. ^MP” hij was Idd unbranded. Dit issue kende ze nog niet en wordt nagevraagd. Want unbranded zou niet dergelijke updates moeten krijgen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @azeeland,

Op het moment dat er een Vodafone simkaart wordt gebruikt is het mogelijk dat je de mogelijkheid om Vodafone updates te installeren. Dit wordt ook aangeboden bij unbranded of vanilla telefoons. Je kunt deze updates echter wel weigeren.
rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Maar waarom verdwijnen ze niet als je ze weigert?
Ik heb hem intussen al een aantal keren geweigerd, maar om de zoveel tijd komt er toch weer een melding via mijn systeem-update.

Als Vodafone specifieke software wil aanbieden, doe dat via de Playstore. Dan word ik er niet ongevraagd mee lastig gevallen.
Dommel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Erg irritant dat Vodafone op deze manier zn bloatware ongewenst opdringt... Wanneer ik de update weiger, blijft ie terugkomen. Dit soort spam zou echt strafbaar moeten zijn! Krijg ik binnenkort mn Lollipop update nog wel binnen? Of word ik via deze manier gedwongen om eerst de ongewenste Vodafone bloatware te installeren op mn unbranded HTC M8? Kan iemand van Vodafone hier opheldering over geven? Hoe kan ik de update voor aanpassing permanent weigeren?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Dommel ,

Als HTC officieel via eigen bron laat weten dat de update van Lollipop ook naar de HTC M8 komt en je hebt en branded toestel houdt rekening ermee dat je de update later krijgt dan unbranded toestellen. Dit omdat er ook invoegingen worden gedaan voor het netwerk en fouten te herstellen.
Dommel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maar ik heb juist een UNbranded toestel en wil die bloatware spam van Vodafone niet.. Nu heb ik 2 vragen:
1) hoe kan ik die spam update permanent weigeren?
2) Kan ik binnenkort de Lollipop update uitvoeren zonder eerst die ongewilde Vodafone update te installeren? Of krijg ik de Lollipop update pas te zien als deze Vodafone update is uitgevoerd (danwel permanent verwijderd)?
Alvast dank!
Batist

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hen ook last van bovengenoemde ongewenste opgedrongen update in mijn systeem. Sterker nog, mijn telefoon functioneert er niet meer door.

Ik kan niet meer bellen met mijn telefoon. Ik heb hierover gebeld met HTC en ik kan dat oplossen door een essentiële update te installeren. Deze kan ik niet downloaden omdat de 'optionele update' van Vodafone 'ervoor' staat. Iedere keer als ikik aangeef dat ik deze Vodafone update niet op mijn unbranded wil installeren, komt hij daarna weer in beeld.

De oplossing van HTC. Dan moet je eerst maar die update van Vodafone installeren. Dat dacht ik niet! Vodafone! Ik wens geen bloatware door mijn strot geduwd te krijgen. Kom met een oplossing en verwijder die update!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Dommel ,

Dit kan ik niet helemaal bevestigen of je nou wel de update moet installeren of dat je deze kunt overslaan en direct kunt updaten via HTC zelf. Maar je kans is groot dat je wel gewoon de HTC update ontvangt (als deze natuurlijk officieel wordt aangekondigd in Nederland). En omdat het toestel unbranded is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic