janslagter

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Update naar Android 4.4 voor de xperia Z en ZR

:(:(Hallo,
Ik heb een Smartband van Sony gekregen maar kan er geen gebruik van maken omdat de update van Kitkat nog niet is vrij gegeven voor mijn telefoon. Wanneer wordt hij vrij gegeven bij Vodafone? Ik wil alles graag gebruiken.?
42 Reacties 42
wvermeij

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik zit met dezelfde vraag als mhoedema hierboven.

Een half jaar geleden heb ik als Vodafone prepaid klant een Sony Xperia ZR (modelnummer C5503) gekocht. Ik heb momenteel nog steeds Android versie 4.3 (build 10.4.1.B.0.101). Zowel de Update Center app op de telefoon als PC Companion geven aan dat dit de laatste versie is. Er is geen probleem met de Update Center of PC Companion zelf want ik heb hiermee al wel eerder updates uitgevoerd. Ik heb aan de Sony Xperia Support gevraagd of zij weten wanneer de eind mei aangekondigde Android Kitkat versie in Nederland uit zou komen voor de Xperia ZR en zij gaven zojuist aan dat deze voor Nederland al beschikbaar is. Wel zou het afhankelijk van de operator kunnen dat deze wat verlaat is. Mijn vraag aan jullie is nu dan ook hebben jullie misschien een idee wanneer de Android 4.4 versie (build 10.5.A.0.230) wordt vrijgegeven?

Met vriendelijke groet,
Wilbert Vermeij

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @wvermeij,

Ik kan me voorstellen dat je graag wil weten wanneer je een update ontvangt! Zover ik kan zien hebben we deze telefoon niet ons assortiment gehad. Waar heb je de telefoon precies aangeschaft?

Weet je of het een zogenaamde vanilla (originele software) of branded toestel (Vodafone softare) betreft? Zie je bijvoorbeeld bij het opstarten/afsluiten een logo van een provider?

Bij de vanilla telefoons wordt de update verzorgd door de toestelfabrikant. Wanneer je een branded toestel hebt wordt de update ook eerst nog door ons getest en worden er kleine aanpassingen gedaan om je telefoon beter met ons netwerk te laten werken. Hierdoor duurt het iets langer voordat je de update ontvangt.
wvermeij

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad een los toestel ergens anders gekocht (via 4launch).
Het gaat dus om een unbranded.
Ik zal dan nogmaals met Sony contact op nemen aangezien de update dus daarvandaan moet komen.

Met vriendelijke groet,
Wilbert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic