janslagter

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Update naar Android 4.4 voor de xperia Z en ZR

:(:(Hallo,
Ik heb een Smartband van Sony gekregen maar kan er geen gebruik van maken omdat de update van Kitkat nog niet is vrij gegeven voor mijn telefoon. Wanneer wordt hij vrij gegeven bij Vodafone? Ik wil alles graag gebruiken.?
42 Reacties 42
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi janslagter, om welk toestel en welke Xperia Z gaat het precies? 4.4.2 is volgens mij al een tijdje beschikbaar voor de Z. Ik heb het hier ook op een van onze toestellen even gecheckt en die zit op 4.4.2 🙂
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het gaat om de C6603 en heb al meerdere keren geprobeerd te updaten maar gaat gewoon niet..
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste BasT,

hoe hebben jullie het toestel naar 4.4 kit kat gekregen op de sony site staat namelijk dit.

http://www.sonymobile.com/nl/software/phones/xperia-z/

groeten Jan.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @janslagter ,

Weet je het zeker? Instellingen > Over de telefoon > Software updates > Systeemupdates.
Draai je misschien al op de nieuwste versie?

Je kunt ook eens proberen om via de PC te updaten: http://www.sonymobile.com/nl/tools/pc-companion/
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Samsung expert,

Ik draai nog steeds op 4.3 en de telefonische helpdesk stuurde mij naar de winkel waar ze me niet konden helpen.
Ik voel me een beetje van de kastje naar de muur gevoel. Waarom hebben jullie hem al wel en ik niet?
Dat is mijn vraag nu en hoe kan ik hem krijgen? Geef me de link en ik download 4.4 en ja companion gebruik ik dagelijks.

Vr Gr Jan
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @janslagter ,

Het is zeker niet bedoeld dat je van kastje naar muur wordt gegooid in tegendeel zelfs in de winkel is dit vaak wel gewoon te regelen dat je de nieuwste versie erop gedraaid krijgt! Denk bijvoorbeeld aan en Service center waar je kan worden geholpen door de ICT'ers of de smartphone crew.

En linkje geven van de officiële download heb ik helaas niet en het is ook niet verstandig om deze via en achterweg te downloaden en te installeren dit kan je toestel beschadigen of de garantie laten vervallen.
Sommige toestel worden geïmporteerd vanuit het buitenland daardoor kan je soms te maken hebben dat je niet de Nederlandse software erop hebt staan.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi hoi,
Nee in de winkel was de medewerker verre van hulp behoevend, ik ben de beste en ik weet dat het niet kan.
En in de winkel was niks mogelijk. Maar dat heb ik in Amersfoort altijd al gehad helaas.
Ik heb nu wel een programma Update Service op mijn pc ik zal de link sturen als ik hem gevonden heb.

Groet Jan
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi hoi,

Dit is de programma om direct te kijken of er een update is.
Het programma heet SUS
http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

Groet Jan
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @janslagter ,

En is het via dat programma wel gelukt? Laat je het ons weten? Bedankt.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ee daar is het ook niet mee gelukt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @janslagter,

Ik zie dat de winkel in Amersfoort op dit moment nog geen repairdesk heeft. Ik raad je aan om een winkel te bezoeken met repairdesk. Kijk hiervoor op deze site, zorg wel dat je de bij expertise repairdesk aanvinkt. De winkels met repairdesk voeren ook software updates uit voor Samsung, HTC, Sony, Apple en BlackBerry telefoons.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ar ook als de update niet beschikbaar is?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Zoals al werd gezegd Door Bas draait het toestel op en nieuwe versie van Android, dus er zou gewoon en update kunnen zijn voor je toestel. Mocht het zijn dat het zelfs daar niet opgelost kan worden wordt er gekeken wat de reden hiervan is en waarom.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi hoi,

Helaas kan ik niet naar Utrecht of Almere komende dagen ivm mijn werk Kan ik dit niet ergens anders downloaden?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @janslagter ,

Helaas is het niet mogelijk om deze via en link te downloaden en vervolgens te installeren. Als je echt niet kunt wachten kan je ook even contact opnemen met Sony zelf via: https://shop.sony.eu/shop/mimes/openAccess/legal/contact-us/contact_nl_NL.html

Misschien dat zij en advies voor je hebben of dat je echter de winkel het beste eens even kunt bezoeken.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
:pHoi hoi,

Ja ik heb al contact gehad met de helpdesk van Sony in Aken, waar ik slecht werd geholpen, heb dit direct door gegeven aan een mannetje die cursusen geeft bij Sony en de mensen van de helpdesk opleid in Berlijn. Maar heb hem ook direct gevraagd of hij mij kan helpen aan een update.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het zit me nog dwarsdat jullie daar al wel de Z hebben met 4.4.2 en klanten niet? Hoe komen jullie er aan en kunnen ze dat wel in Utrecht want ik ga er morgen vroeg heen..
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi hoi,

Utrecht was ook geen succes en vraag mij daadwerkelijk af of jullie echt wel toestellen hebben met 4.4.2??
Mij een beetje van het kastje naar de muur sturen..
Waar ik zeker niet van hou onnodige kosten maken

Groet
Jan
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @janslagter ,

Het is zeker niet de bedoeling dat je denkt dat je niet serieus wordt genomen!
Ik hoop dat @BasT even terug kan reageren op het Topic of en ander ;).

Hopelijk hebben we voor je z.s.m en antwoordt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic