janslagter

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Update naar Android 4.4 voor de xperia Z en ZR

:(:(Hallo,
Ik heb een Smartband van Sony gekregen maar kan er geen gebruik van maken omdat de update van Kitkat nog niet is vrij gegeven voor mijn telefoon. Wanneer wordt hij vrij gegeven bij Vodafone? Ik wil alles graag gebruiken.?
42 Reacties 42
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi hoi,

Zo denk ik nu wel over het Forum mensen een beetje aan het lijntje houden..

Groet Jan
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @janslagter

Geeft je telefoon wel aan dat er een update is? Je zegt namelijk "ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar het lukt gewoon niet". Dat kan ook betekenen dat je een foutmelding krijgt bij het updaten.

Wat gaf de winkel precies aan? En is het trouwens wel een toestel dat je bij Vodafone hebt gekocht?
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Maartje,
Nee dat was mijn vraag ook niet, ik weet dat de update er is, ik heb de smartband van Sony en die kan ik nu niet gebruiken omdat die 4.4 nodig heeft .
Daarom zit ik zo achter de update aan . En dan zeggen ze bij de forum en klantenservice ja wij hebben hier toestellen liggen met 4.4.2 er op en waarom de klant niet?

Groet Jan
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @janslagter ,

Om een paar dingen uit de wereld te helpen.
Er is een duidelijk verschil tussen een Sony Xperia Z en een Sony Xperia Z1.
Linkje
U heeft de : Sony Xperia Z. ( C6603)

De band is bedoeld voor de Z1 en Z2.... Deze toestellen draaien al op 4.4.2 dus kunnen mensen al gehad hebben. De Z daarin is nog geen update voor gewest.
De update voor de overige non-branded toestellen van de Z-lijn komen pas deze maand uit. Dus de branded toestellen komen pas op zijn vroegst in Juni. Maar zelf denk ik pas augustus.

Het is misschien niet wat u wilt horen, maar that;s how it is

janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Netwerk Freak,

Ik weet best wat ik voor een toestel heb en heb ook altijd gezegd dat ik de Z heb de C6603, bij Sony hebben ze me verteld dat de update deze maand pas komt voor de Z en heb daarom jullie gebeld wanneer komt de update?
Toen werd mij verteld we hebben hier al Xperia Z toestellen liggen met de nieuwe versie er op!!!! Dus zodoende ook contact opgenomen met de forum medewerkers waar mij ook werd verteld dat er bij hem ook al toestellen waren met de de nieuwe versie software er op. Sony garandeerde ook dat de smartband zeer binnenkort te gebruiken was met alle telefoons van de Z serie. Ja dat jullie er zoveel **bleep** bij op moeten zetten kost tijd en tijd voor klanten om het te verwijderen.

Groet Jan
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
het toestel maar Rooten dat is de eenvoudigste oplossing.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Ons advies is om dat totaal niet te doen! Je garantie kan hierbij vervallen!
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ach garantie, hulp krijg je al half gebakken en dan ook geen garantie vast..
Dus ik bega mijn eigen weg wel..
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @janslagter

"bij Sony hebben ze me verteld dat de update deze maand pas komt voor de Z"
- Dit klopt ook.
"Toen werd mij verteld we hebben hier al Xperia Z toestellen liggen met de nieuwe versie er op!!!!"
- Ik neem aan dat ze in de war waren met de Z1. Sommige mensen denken dat het de zelfde telefoon is.
"Ja dat jullie er zoveel **bleep** bij op moeten zetten"
- Ik werk niet bij vodafone. Mogelijk in de toekomst wel, maar nog niet.... Ik ben gewoon nog een student die mensen graag helpt.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @SamsungExpert ,

Je hardware garantie vervalt niet wanneer software geroot is.
Alleen als je de kernel aangepast hebt, vervalt je software.
Daarnaast kan je de flashcounter bij mankementen gewoon op 0 zetten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
NetwerkFreak schreef:
Beste @janslagter


"Toen werd mij verteld we hebben hier al Xperia Z toestellen liggen met de nieuwe versie er op!!!!"
- Ik neem aan dat ze in de war waren met de Z1. Sommige mensen denken dat het de zelfde telefoon is.

Bas vroeg niet voor niets om welk Z toestel het ging. Er zijn duidelijk verschillen. 😉 Zie quote:
BasT schreef: Hi janslagter, om welk toestel en welke Xperia Z gaat het precies? 4.4.2 is volgens mij al een tijdje beschikbaar voor de Z. Ik heb het hier ook op een van onze toestellen even gecheckt en die zit op 4.4.2 😄
Het is goed mogelijk dat op dat moment een Z1 gecheckt is. Er was immers nog niet duidelijk om welk type het ging.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi moderators bij de forum,

Neem ook eens je verantwoordingen en kom uit voor je fouten zoals @BasT maar antwoord dan netjes.
En doe niet of je neus bloed. Ik heb iedere keer gewoon geantwoord al zat er een boze toon aan maar doe niet of je van niets weet. En ja ik heb ook duidelijk aan gegeven om wat voor toestel het daadwerkelijk ging.
Maar niemand heeft informatie gevraagd bij Sony wat als provider wel jullie taak is. Ik betaal meer als 55 euro per maand en wil een goede service daar voor en dat krijg ik maar steeds niet.
De Update is vrij gegeven bij Sony 21`-05 nu afwachten wanneer jullie hem vrij geven.

Vriendelijke groet;
Jan

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Maartje

Het was heel goed duidelijk om welk type het ging...
De titel was niet voor niks:

"Update naar Android 4.4 voor de xperia Z"


Alleen er is een fout aan jullie kant gemaakt.
Soms kan dit ook niet erg zijn om toe te geven.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En nu houdt iedereen zich wijzelijk de mond ja ik zeg gewoon in de winkel hoe het zit en wat jullie zowel telefonisch en hier vertellen en daar zijn ze het zeker niet mee eens hoe jullie mij verwijzen.

Groet
Jan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @janslagter,

Het Forum is bedoeld voor en door onze klanten, we zijn moderators en zijn daarom vooral bezig met het moderaten van het Forum. Je ontvangt daarom niet altijd een reactie. Om het misverstand met het modelnummer uit de wereld te helpen, de Xperia Z met het modelnummer C6603 hebben we ook. Wanneer alle updates zijn geïnstalleerd zie ik bij 'Over de telefoon':

Android-versie: 4.3

Smalbandversie: 9x15A-ACEFWMAZQ-30110089-54

Kernel-versie: 3.4.0-ge09aff8
BuildUser@BuildHost #1
Wed Jan 15 17:28:36 2014

Build-nummer
10.4.1.B.0.101

Dat is dus op dit moment de laatst uitgebrachte versie voor de branded telefoon.
janslagter
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi allen,

De update van Sony is binnen voor de xperia Z maar dan via de Sony Updater.

Vr Gr Jan
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @janslagter ,

Dat betekend dus dat je de nieuwe update binnen hebt?
Zo ja, veel plezier met de nieuwe update!
mhoedema

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb een unbranded C5503 als klant bij Vodafone. Zit al een tijdje te wachten op de OTA update voor 4.4.2. Het is inmiddels Juni, wanneer wordt deze update voor Nederland/Vodafone uitgegeven? Vergelijkbare vraag als de vorige thread van de Xperia Z, maar dit gaat dus over de Xperia ZR.

Huidige versie informatie: Android 4.3, Build10.4.1.B.0.101.

Updaten (en updaten na repair) via SUS of PC Companion geeft allebei geen resultaat.

Wil 'm eigenlijk niet rooten, de vorige update naar 4.3 ging eigenlijk vrij snel. Hieronder een kopie van de site van Sonymobile, dat de update beschikbaar is (met de asterisk dat het land/regio afhankelijk is).

De releaste versie heeft de verbeterde camera die ik graag wil gebruiken op m'n vakantie komende week, dus daarom de vraag of ik die al kan verwachten.

Groet,

Michiel


Overzicht voor Android-versie van Xperia™ ZRStartversie
Android 4.1 (Jelly Bean)
2013-06
Uitgebrachte versie
Android 4.2 (Jelly Bean)
2013-09
Uitgebrachte versie
Android 4.3 (Jelly Bean)
2013-12
Laatste versie
Android 4.4 (KitKat)
2014-05
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik heb hier nog geen informatie over. Heb je de Sony Updater al geprobeerd, zoals aangegeven in het andere topic?

mhoedema

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Astrid,

Ja, zoals aangegeven heb ik Sony Update (SUS) geprobeerd, maar is liet me weten dat de laatste software al op de telefoon stond. Ik kan me voorstellen dat het even duurt voordat een update doorgestuurd wordt, maar zeker voor een unbranded telefoon vind ik dit erg raar.

Ik heb de telefoon bij de Mediamarkt gekocht icm een Vodafona abbonnement. Eerder heb ik al wel een update gekregen naar 4.3, dus je hoeft niet aan te geven dat het waarschijnlijk niet kan met unbranded toestellen.

Ik hoor dat jullie erin duiken om te kijken of er niet gewoon iets verkeerd staat ingesteld aan jullie kant dat de update voor het unbranded toestel tegengehouden wordt. Kom aub niet met een hele hoop vragen die janslagter ook zo frustreerde. Het betreft dus een C5503 op android 4.3 (build 10.4.1.B.0.101). Update service op de telefoon zelf, PC companion, Sony Update Service zeggen allen dat de telefoon is bijgewerkt tot de laatste versie. Repareren/wipen met SUS installeert weer de 4.3 terug op de telefoon.

Er zijn genoeg manieren om toch de update te installeren, maar luiheid en het feit dat het update systeem eerder prima werkte laat me toch wachten totdat het OTA binnenkomt.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groeten,

Michiel Hoedemakers
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic