Jolan63

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update Android 2.3.5. voor HTC Wildfire S

Hallo,
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een HTC Wildfire. Ik heb daarop de Android versie 2.3.3. Nu krijg ik al enige tijd de melding dat er een update is naar 2.3.5. Als ik deze wil downloaden krijg ik de volgende melding:
"Er is vastgesteld dat op de telefoon wellicht een aangepaste versie van de systeemsoftware is geactiveerd. Vanwege veiligheidsoverwegingen kunnen we de telefoon niet updaten. Herstel de officiële systeemsoftware van HTC op de telefoon om de telefoon te updaten. Als je de systeemsoftware niet hebt aangepast of als je hulp nodig hebt om het systeem te herstellen, neem je contact met ons op via het onderdeel Ondersteuning op www.htc.com"
Nu heb ik te horen gekregen van een vodafone medewerker dat dit wellicht komt doordat Vodafone er zelf een Android versie op heeft gezet waardoor HTC deze als "gevaarlijk" ziet. Wat is hier aan te doen dat ik die melding niet meer krijg èn dat ik de nieuwe versie wel kan downloaden? En herkennen meer gebruikers dit?
Groetjes,
Jolanda

---Mod Edit-----

Hi Jolan,

Welkom op het Forum! Ik heb je post verplaatst naar het HTC subtopic.


7 Reacties 7
luchtfiets

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook iets dergelijks: update naar 2.3.5 werd een paar dagen lang elke dag gedownload, maar wilde niet installeren.
Mail gestuurd naar Vodafone: laat 'm maar repareren door HTC (slaat dus nergens op).
Mijn vrouw heeft ook een Wildfire S, van T-Mobile, die werd wel netjes ge-update naar 2.3.5.
Meer geheugen, sneller, enz.
Vodafone: het wordt tijd dat jullie deze update voor de door jullie branded toestellen beschikbaar maken!
Zorg in ieder geval voor heldere berichtgeving!
Luchtfiets
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Yo.
 
Een vriendin van me had dit probleem laatst ook, en het bleek in het geheugen te zitten.  Haar Wildfire had maar 7 MB beschikbaar, nadat ik het toestel een reset naar fabrieksinstellingen had gegeven ging de update wel door. Schijnbaar was de update gewoon te groot.
 
Nadeel is dat je je apps wel kwijt bent, die komen weer terug als je je account weer in stelt. Maar stel het dan wel in NA dat je de update hebt uitgevoerd, anders heb je weer het zelfde probleem.
 
Na de update trouwens nu constant 120MB vrij op haar Wildfire, zal toch wel ergens een geheugen lek hebben gezeten.
 
Cheers.
 
W.
 
P.s. Een luchtfiets, is dat het broertje van een waterfiets?
 
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Luchtfiets,

Als je goed hebt gekeken kun je zien dat we hiermee bezig zijn. Komende updates zullen voortaan geplaatst worden op het board:
http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/bd-p/newdevicesupdates
Je zult ook wel begrijpen dat ook wij van dergelijke informatie afhankelijk zijn en dat deze soms iets later geposts worden.

Als ik je post verder goed lees heb je problemen met het downloaden en installeren van de update, dan dat je problemen hebt met de berichtgeving over de update.

Heb je al eens geprobeerd wat hier doorgegeven wordt? Zo ja, heeft het gewerkt?

Groetjes,


luchtfiets

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Roy,
Je schrijft dat ik, als ik goed had gekeken, had kunnen lezen dat jullie er mee bezig waren.
Helaas: ik heb aardig gezocht, maar nergens kunnen vinden dat jullie hiermee bezig waren.
 
Ik heb inmiddels maar de Wildfire teruggezet naar de fabrieksinstellingen; daarna kwam de update netjes binnen.
Ik blijf het wel vreemd vinden daat je voor een update eerst alles naar fabrieksinstellingen terug moet zetten, maar het zij zo.
Al met al een omslachtige onderneming!
 
Luchtfiets (inderdaad een soort waterfiets, maar dan niet voor op het water)
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Luchtfiets,


Goed om te horen dat het allemaal weer werkt! Geen rare dingen meer tegengekomen sinds de update?

Fijne feestdagen gewenst!

groetjes,
RWIE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een HTC Desire S. Ik krijg tot op heden nog geen melding dat er nieuwe software beschikbaar is. Ook niet als ik de telefoon zelf (Handmatig) laat zoeken. Het toestel draait nu op Android 2.3.3 en HTC Sense 2.1. Hoog tijd voor een update naar Android 2.3.5 en HTC Sense 3.0 dus.
 
Wanneer komt deze nieuwe versie vrij voor de Desire S?
Hey

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik kan de nieuwe software update ook niet downloaden. Ik heb mijn mobiel ook al een keer teruggezet op fabrieksinstellingen maar daarna wou het nog steeds niet. Enige idee hoe dit kan?
 
Groetjes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic