Janneke M

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Unlock code voor mijn oude telefoon HTC Desire 320

Goedemiddag, ik ben op zoek naar de Unlock code voor mijn oude prepaid telefoon HTC Desire 320. Zojuist geprobeerd via het menu van de website, maar dan staat mijn nieuwe toestel vermeld. Ik zie niet hoe ik dat aan kan passen. Wie weet er raad? Bij voorbaat hartelijk dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Alle toestellen die na november 2014 zijn gemaakt, hebben geen simlock. Hiervoor heb je dus geen unlockcode nodig. Mocht dit het geval zijn dan heb je dus geen Unluck code meer nodig. Beste is dat je dan even langs een winkel gaat. Als je zelf niet kan testen met een tweede sim-kaart.

Je kunt dit ook natuurlijk opvragen via mijn collega's via Twitter, Facebook of via de chat. Zij zullen dan een onderzoek aanmaken om hem op te vragen bij de fabrikant.

Hiervoor hebben wij het volgende nodig:
- Type en merk toestel
- Imei nummer
- evt nummer waar het toestel bij gekocht is
- emailadres en mobiel nummer waarop je bereikbaar bent.

Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Janneke M
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Lastig dat het opvragen van een unlockcode via de website niet lukt!
Heb je het via deze pagina gedaan? https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/codes.shtml#unlockcode-content

Als het niet lukt dan kan je de code opvragen door contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone of door een chat te starten.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Laat nog even weten of het is gelukt. Alvast bedankt 🙂
Janneke M
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor je reactie. Tot nu toe lukt het niet! Helaas. Ben nu via Facebook Chat bezig het op te lossen
Janneke M
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De HTC vraagt om PIN code voor ontgrendelen SIM netwerkaanbieder
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Pincode van je SIM is anders. Dat staat op het uitdruk kaartje waar je SIM kaart in zat. Vaak is dat 0000 maar dit kan ook anders zijn.
Janneke M
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja er zijn dus twee codes, heb ik nu ontdekt. De pincode EN de unlock code. EN het bijzondere is dat Vodafone zegt dat mijn toestel geen unlock code nodig heeft. Terwijl mijn telefoon er WEL om vraagt! Rarara, hoe kan het?
:sunglasses:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Alle nieuwere telefoons hebben dit niet. Het kan zijn dat oudere telefoons dit wel nog hebben. Ik denk dat mijn collega's zich daar ook in vergist hebben.
Mijn excuses daarvoor.
Janneke M
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Alle nieuwere telefoons hebben dit niet. Het kan zijn dat oudere telefoons dit wel nog hebben. Ik denk dat mijn collega's zich daar ook in vergist hebben.
Mijn excuses daarvoor.

Beste Steven, dank je wel. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Het blijft vreemd dat ik van Vodafone hoor dat mijn toestel geen simlock code heeft, dat zij mij GEEN unlock code kunnen geven. En dat het toestel er om blijft vragen. De melding is "Pincode voor ontgrendelen SIM-netwerkaanbieder." Het toestel was prepaid via Vodafone, degene die het nu wil gaan gebruiken heeft prepaid via T Mobile. Dus die simkaart zit er nu in. En verder komen we niet. Zo jammer!
Janneke M
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Alle nieuwere telefoons hebben dit niet. Het kan zijn dat oudere telefoons dit wel nog hebben. Ik denk dat mijn collega's zich daar ook in vergist hebben.
Mijn excuses daarvoor.

Mijn vraag is nu: wie bedoelt de telefoon met de SIM netwerkaanbieder? De oude, Vodafone, of de nieuwe, T Mobile?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Alle toestellen die na november 2014 zijn gemaakt, hebben geen simlock. Hiervoor heb je dus geen unlockcode nodig. Mocht dit het geval zijn dan heb je dus geen Unluck code meer nodig. Beste is dat je dan even langs een winkel gaat. Als je zelf niet kan testen met een tweede sim-kaart.

Je kunt dit ook natuurlijk opvragen via mijn collega's via Twitter, Facebook of via de chat. Zij zullen dan een onderzoek aanmaken om hem op te vragen bij de fabrikant.

Hiervoor hebben wij het volgende nodig:
- Type en merk toestel
- Imei nummer
- evt nummer waar het toestel bij gekocht is
- emailadres en mobiel nummer waarop je bereikbaar bent.

Laat je weten of het gelukt is?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Wat is ondertussen de status @Janneke M? Heb je de code opgevraagd middels een case?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Indien er geen reactie komt, zal het topic gesloten worden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic