petervantulder

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Unlimited, maar slechts 1GB dagbundel

Sinds kort ben ik overgegaan van mijn oude Red Elite abonnement naar het completere Red Unlimited. Tot mijn grote verbazing krijg ik nu, wat ik eerder nooit had, meldingen dat ik 80% van mijn unlimited data heb verbruikt. Ik ben er dus niet op vooruit gegaan. 

 

Ik heb inmiddels gelezen hoe het zou moeten werken: eerst 5GB dagbundel, daarna automatisch nog 1GB erbij en vervolgens evt meer aanvragen via Mijn Vodafone.

 

Alleen, ik begin niet met 5GB, ik begin met 1GB. Zie bijgevoegde screenshot van mijn dataverbruik en bundel. Die laten zien dat ik 1,6GB heb gebruikt toen ik de melding 80% kreeg. 1,6 is 80% van 2GB (1GB dagbundel + 1GB automatisch), niet van 6GB (5GB + 1GB automatisch).

 

Wat gaat er mis? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat begrijp ik 🙂 @ppetervantulder.
Via hier zijn we helaas niet 24/7 aanwezig. 
Mocht dit nog eens voorkomen, dan stuur ons even gelijk een bericht via facebook messenger of via de chat. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @petervantulder 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 


Hier kan beter iemand van Vodafone met je mee kijken. Ik weet wel dat er gisteren een nieuwe update is uitgekomen voor My Vodafone. Heb je deze al binnen gehaald? Daarin zat namelijk een Unlimited update, misschien dat deze een oplossing geeft? En anders even wachten op een Vodafone medewerker, die kan je misschien verder helpen.

petervantulder
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank, geeft mij mooi nog even de gelegenheid om een tweede screenshot bij te voegen met mijn verbruikte data.

 

Heb op jouw aanraden net de My Vodafone app bijgewerkt. Dat maakt geen verschil. Ik zie op dit forum overigens diverse mensen met hetzelfde probleem. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik lees er ook meer over op de community, maar heb nog niemand gehoord NA de nieuwe update (zijn allemaal oude berichten). Volgens Vodafone zou dit het 1GB probleem moeten oplossen. Dit is wat men er over zegt: In jullie feedback zagen we dat het niet altijd lukte om de 1GB bundel van het Red Unlimited abonnement aan te vullen. In deze update zit een oplossing voor dit probleem zodat het weer werkt zoals het hoort.

Misschien even de app eraf halen en opnieuw installeren?

petervantulder
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de tip. Wederom gedaan, geen soelaas.

 

Het kan eigenlijk ook geen probleem van de app zijn. Een app geeft normaliter alleen overzichten (zoals je dagbundelverbruik) vanuit de backoffice, met wat mogelijkheden om zaken aan te passen.

De daadwerkelijke vastlegging van de informatie gebeurt op databaseniveau. De bewakingsregels, de meldingen ter aankondiging van overschrijding en fysieke beperkingsregels bij daadwerkelijke overschrijding zitten in de Vodafone backoffice, niet in een userapp. En hij toont bij mij niet enkel verkeerde informatie, Vodafone handhaaft ook de verkeerde dagbundelgrootte. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het is helaas een bekend issue @petervantulder.
Ik heb dit issue meerdere malen intern aangekaart zodat het hopelijk opgelost gaat worden.

Wat ik kan doen is een onderzoek hiervoor openen op jouw nummer.
Kun je mij een prive bericht sturen met daar in de volgende gegevens:
- Voor en achternaam
- Adres en postcode
- 06 nummer en geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

petervantulder
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Louis : PB gestuurd.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @petervantulder.
Ik heb gelijk het systeem erbij gepakt en zie dat het systeem zich inmiddels gecorrigeerd heeft.
Doordat nu de 5GB actief is, kan ik helaas niet meer het issue reproduceren en aankaarten.

De enige fout die ik nu nog zie is dat er 10GB weer wordt gegeven in plaats van 5GB.

Zodra het de volgende keer voor komt, stuur ons dan een bericht via Facebook Messenger of via de chat zodat we het gelijk kunnen oppakken, oplossen (door evt extra data toe te voegen) en kunnen doorspelen naar de technische dienst. 

petervantulder
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie het Steven, je kunt je voorstellen dat ik geen probleem maak van 10GB 😉

Dank voor je hulp. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat begrijp ik 🙂 @ppetervantulder.
Via hier zijn we helaas niet 24/7 aanwezig. 
Mocht dit nog eens voorkomen, dan stuur ons even gelijk een bericht via facebook messenger of via de chat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic