RubenL

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitvallen HTC Sensation

Hallo,
 
Ik heb al meer dan een half jaar last van het uitvallen van mijn HTC Sensation.
Het probleem is dat ik niet kan herleiden waar dit aan ligt, de volgende punten vallen mij wel op:

  • Valt niet uit als hij aan de lader ligt.
  • Valt wel uit als de dekking slecht is.
  • Valt heel onregelmatig uit (bijv. 1 maand niet, dan 5x per uur)
  • Kan niet aan de Sim-kaart liggen heb al 3x nieuwe gehad en soms uur erna valt hij weer uit.
Wie kan mij hierbij helpen, of kan mij vertellen wat het probleem is?
Er zijn geen software updates beschikbaar, en mobiel is niet geroot o.z.d.
 
Mobiel is helaas niet verzekerd, maar als opsturen echt noodzakelijk is het geen probleem.
 
Gr Ruben,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Rockwitch,

Natuurlijk erg vervelend dat je al je gegevens kwijt bent. Had je geen back-up gemaakt van deze gegevens ?
Als ik zo verder je bericht lees denk ik dat het beter is om je toestel in de Vodafone ter reparatie aan te bieden.


Bekijk in context

18 Reacties 18
Mathieu

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Ruben,
 
Ik heb een HTC HD2 en die heeft dezelfde kuren. Vaak ook geen signaal (twee kruisjes bij GSM en Internet). Ook een nieuwe simkaart gehad, helpt niet.
Als je op de internetfora kijkt, zie je dat dit probleem bij HTC vaker voorkomt. Buiten de garantie opsturen is veel te kostbaar, gezien de restwaarde. Vooral tijdens mijn laatste vakantie in Schotland startte de HTC regelmatig opnieuw op (waarom mag Joost weten) en had ik vaak totaal geen signaal. Mijn vrouw met haar Apple 4 haddan wel signaal.
Dus binnenkort maar eens een ander toestel uitzoeken. Voor alle zekerheid geen HTC meer ...
 
Groetjes,
Mathieu
RubenL
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ergens gelezen dat de garantie loopt zolang je abbonement met die mobiel loopt.
Dus zou ik gewoon de volle 2 jaar garantie hebben.
Ik zal dit nog eens even opzoeken.

Gr Ruben

...verstuurd vanaf mijn HTC Sensation...
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey RubenL,
 
Volgens mij heb je recht op twee jaar fabrieksgarantie bij een twee jarig abonnement. 
 
Grtz
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Ruben,

Op alle toestellen die Vodafone verkoopt, zit 2 jaar fabrieksgarantie.
Naast deze garantie gelden natuurlijk de rechten en vorderingen die in de wet zijn bepaald. De garantie kan vervallen als je de schade zelf veroorzaakt, bijvoorbeeld als wordt vastgesteld dat er sprake is van vochtschade, val-, druk- of stootschade. Behalve als er schade is ontstaan omdat het toestel niet voldeed aan de eisen waar het toestel aan had moeten voldoen. Ook kan de garantie vervallen door het openen van uw toestel door niet-erkende reparateurs.

Ik zal je even de link doorsturen van onze website. Hier vind je nog veel meer informatie terug.

http://voda.fo/ne/4yguy


RubenL
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de informatie!
Maar het komt sowieso niet door een van de genoemde schades e.d.
Ook is de mobiel nooit geopend geweest.
Kan ik hem het beste op laten sturen of is er een andere mogelijkheid?

Mvg Ruben,
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Ruben,

Er zijn verschillende mogelijkheden om je toestel ter reparatie aan te bieden.

Kijk maar eens op deze link: http://voda.fo/ne/kk191

RubenL
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had mijn mobiel na 5 dagen weer terug, ik kon via internet volgen waar hij was en wat ze hebben gedaan.
Servicehandeling: Onderdeel vervangen
Servicehandeling: Software Update (3.33.401.6 ( 034, 166)
 
Het onderdeel dat vervangen was is de batterij, deze is vervangen door een 1730mah accu (standaard 1520mah).
Of de software echt zo up-to-date was weet ik niet aangezien ik hem gelijk heb laten controleren op updates en die waren er wel.
 
De kosten voor de reparatie waren €0.00 dit vond ik wel netjes aangezien de batterij normaal niet onder de garantie valt.
 
De mobiel is nu al 3 dagen niet uitgevallen dus het probleem lijkt tot nu toe verholpen, maar aangezien hij soms ook 2 weken niet uitviel wacht ik dit nog even af.
 
Verdere info volgt!
 
Gr Ruben,
Loen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Ik hoop voor je dat hij het gaat blijven doen.
Mijn telefoon is inmiddels al 3x terug geweest omdat hij uitviel.. Ook een update gehad/nieuwe batterij en zelfs een board swap. Maar raad het maar, na een week viel hij wéér uit. Het is steeds zonder kosten 'gerepareerd' maar het heeft dus steeds geen nut gehad.. En wel was ik steeds mijn telefoon een tijd kwijt. Toen ik gister weer naar de vodafone winkel ging om te zeggen dat ik gewoon een nieuwe telefoon wilde krijgen, zeiden ze dat ik dat ze hem dan gewoon wéér moesten gaan opsturen en dat ze pas na 5x opsturen een nieuwe telefoon aanvragen. Belachelijk natuurlijk want het lijkt me wel duidelijk dat er gewoon iets mis is met deze telefoon. En ook al valt het onder de garantie, steeds de telefoon 2 weken kwijt zijn en een oude telefoon gebruiken waar geen internet op kan is ook zonde van het geld (abo kosten). En het schijnt ook een bekend probleem te zijn want toen die jongen zag welke telefoon ik had (sensation) moest hij gniffelen en zei hij 'ja die sensations joh...'
Zeer vervelend.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Loen,

Na overleg met een collega is er besloten om het eerder geschreven bericht te verwijderen.
De reden voor verwijdering is dat de informatie niet geheel correct was conform de Vodafone regels waar ik dacht dat je als klant in je recht stond.
Mochten er toch problemen zijn onstaan hiervoor mijn oprechte excuses.

Maurice
Moderator Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Loen,
 
kan je me aangeven hoe oud de Sensation is, welke firmware er exact op draait en welk type accu er in zit?
 
Ik zal dan volgende week even kijken wat ik voor je uit kan vinden.
 
Stuur me de gegevens even in een Prive Bericht met daarin ook je 06-nummer, naam en mailadres, ik zal dan kijken of ik iets voor je kan betekenen.
 
Geen belofte voor een bepaald resultaat, wel dat ik me best ga doen of ik iets kan vinden 😉
Rockwitch

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus ook al een jaar een Sensation en al vanaf het begin hetzelfde probleem.
Ben toen naar de winkel terug gegaan, toen moest ik de telefoon terug zetten op fabrieksinstellingen. Erg fijn want je bent alles kwijt....
Laatst dus weer eens alles terug gezet op fabrieksinstellingen, maar het probleem blijft nog steeds.
Vooral de laatste twee dagen, als ik gebeld wordt of net na het ophangen is hij gewoon ineens uit. Zo irritant.
Is er inmiddels al wat meer bekend wat ik hieraan kan doen.
Soms haal ik gewoon de batterij er even uit en dan gaat het weer even goed. Maar ja het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dat soort acties moet ondernemen om je telefoon aan de praat te houden.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Rockwitch,

Natuurlijk erg vervelend dat je al je gegevens kwijt bent. Had je geen back-up gemaakt van deze gegevens ?
Als ik zo verder je bericht lees denk ik dat het beter is om je toestel in de Vodafone ter reparatie aan te bieden.


mochigohan

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij is dit gewoon een algemeen Sensation probleem. Heb er zelf ook last van (heb een stock Sensation met Anker 1900mah accu), maar het stoort me niet genoeg om mijn Sensation weken te missen.
(Had er gisteren toevallig weer last van nadat ik snel na elkaar 5 foto's maakte).
wacko

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook al een half jaar last van dit HTC Sensation probleem. Inmiddels is mijn gsm al 3 keer gerepareerd door Vodafone, maar nog steeds niet verholpen. Nu de gsm 3x gerepareerd is, is er door Vodafon een telefoonswap aangeboden, maar helaas komt Vodafone met 3 super oude telefoons die niet te vergelijken zijn met de specificaties van mijn HTC. Ik heb hierover meerdere malen contact over gehad met de klantenservice maar daar schiet ik ook niets mee op. Nu wil ik een officiele klacht indienen, maar zelfs dit kan nergens op de Vodafone site.
Via dit forum dus de vraag naar een passende oplossing en hierover graag contact met mij opnemen.

Alvast bedankt!
Remco17

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn HTC sensation. Ik heb voor mijn toestel volgens mij de oplossing gevonden.
Ik kon uiteindelijk niets anders bedenken dat de accu teveel speling heeft en het contact met het toestel daardoor af en toe los laat. Ik heb dit opgelost door heel simpel een klein beetje wc papier op te vouwen en als opvulmiddel te gebruiken bovenop de accu (dus tussen de accu en het omhulsel van de achterkant in). 
Sindsdien heb ik eigenlijk nergens meer last van en blijkt het eigenlijk een prima mobieltje te zijn....beetje jammer dat dat een jaar geduurd heeft en ik m'n mobiel eigenlijk in de gracht wilde gooien.
Laat maar weten of dit bij jullie heeft geholpen, ik ben benieuwd.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Remco, welkom op het Vodafone forum. Ik lees net met verbazing je bericht 🙂 Het is goed om te horen dat je toestel prima werkt en dat je het op deze manier hebt opgelost. Het zou wel niet mogen dat dit de oorzaak van je probleem zou zijn. Ben ook wel benieuwd hoe je er achter bent gekomen dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn. Hoop dat je me dat eens laat weten.
sharonplas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vriend en ik hebben hetzelfde probleem! En als hij dan is uitgevallen en weer aangaat, is de hele batterij leeg terwijl hij nog vol zat. Dus die speling is bij ons het probleem niet. Maar het opsturen van een telefoon heeft blijkbaar dus ook geen zin, en ik heb geen reserve telefoon thuis, zelfs geen 1 meer zonder internet.
Dit kost me een hoop geld voor een nieuwe telefoon! Vind het echt schandalig! Geef gewoon toe dat bijna alle sensations een fout hebben en geef mij korting op mijn abbonement. Probleem voorbij. Want 2 telefoons met een abbonement voor 40 euro, dus 80 euro in de maand voor telefoons die niet werken? Is niet helemaal eerlijk vind je ook niet?
vincent76

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, 
 
Ik loop ook al een jaar met dit probleem. De batterij is na 4 uur aan staan leeg. Valt soms 6 x per uur uit. Behalve als de HTC one aan de lader zit.  Ben er echt klaar mee. Waarom zijn niet zoveel probleem mee? ? Kan er een nieuwe batterij opgestuurd worden, want in de Vodafone winkel hebben ze die niet.  Ik kom uit Vlaardingen maar zit tot 28m juni in Noorwegen.  Daarna wil ik dit probleem heel snel opgelost hebben. Want voel me nu niet veilig met dit toestel. 
 
Graag Hulp, 
 
Vincent van der Velde
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic