Jassy

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Uitrol EDGE op het Vodafonenetwerk

Vodafone heeft op een behoorlijk aantal locaties nu ook EDGE aangezet, wat ik een zeer goede en lovenswaardige zet vind.
 
Ik persoonlijk zou heel erg blij zijn als EDGE wordt ingeschakeld in met name de buitengebieden. Het UMTS signaal laat hier vaak te wensen over, terwijl het GSM signaal wel in ruim voldoende mate te ontvangen is en dus ook potentieel EDGE de internetverzorging en -beleving fors kan verbeteren.
 
Mijn vraag is of EDGE nog verder uit gerold zal gaan worden en wat de criteria zijn voor het inschakelen van EDGE. Wordt bij het vervangen van de netwerkapparatuur op een opstelpunt gelijk gebruik gemaakt van EDGE of wordt EDGE slechts onder bepaalde voorwaarden op een antenne/mast ingeschakeld? Is de uitrol van EDGE onderdeel van het Fast Forward project?
 
Ik hoop dat ik antwoord van jullie krijg! Alvast bedankt.
 
 
4 Reacties 4
Roosje

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zou dat ook heel erg goed vinden als dat gebeurd. Met Hi had ik ook de EGDE en ik had 100% bereik en internetverbinding. Nu ik Vodafone heb is het gewoon **bleep**. Geen bereik/internet.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Jassy schreef:
Vodafone heeft op een behoorlijk aantal locaties nu ook EDGE aangezet, wat ik een zeer goede en lovenswaardige zet vind.
*knip*
Is de uitrol van EDGE onderdeel van het Fast Forward project?

Ik hoop dat ik antwoord van jullie krijg! Alvast bedankt.


Hoi Jassy, dat is een hele goede vraag. Op dit moment bieden we inderdaad op zoveel mogelijk plekken al EDGE aan en de stap in Fast Forward waar we nu in zitten gaat vooral om het verbeteren van de bestaande infrastructuur en dekking. Of EDGE nog op meer plekken beschikbaar wordt durf ik je niet direct te zeggen. Ik ga dat hier intern voor je navragen en ik kom er zo snel mogelijk op terug! Had je trouwens dit topic al eens bekeken? Het antwoord op je specifieke vraag staat er niet in, maar het geeft wel een behoorlijke goed beeld van het algemene doel van het Fast Forward programma
@Roos; als je geen bereik hebt is dat natuurlijk erg lastig, maar jouw vraag is wat specifieker dan die van Jassy volgens mij. Voor "geen bereik" kunnen heel veel verschillende redenen zijn. Heb je al eens een topic aangemaakt met je vraag (wat is precies het probleem is, op één postcode of in heel Nederland, waar merk je het wel en niet, merk je het op 2G of 3G, etc)? Of nog beter, het direct aan de klantenservice gevraagd? Die kunnen ook even naar je nummer kijken namelijk.
Jassy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bas, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb inderdaad gelezen dat in het kader van fast forward alle opstelpunten worden vernieuwd en er singe ran apparatuur wordt neergezet voor een toekomstige 4g uitbouw. De grote vraag is echter of dan ook direct edge wordt ingeschakeld zodat er op het gsm netwerk een betere internetervaring wordt aangeboden (= wat mij betreft een upselling point voor met name de buitengebieden).
 
ik ben benieuwd wat jou antwoord is op jullie edge uitrol beleid en of het vernieuwen van een opstelpunt in het kader van fast forward direct betekent dat er ook edge beschikbaar komt. Dat zou, in mijn ogen wel een logische stap zijn.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Jassy, ik heb antwoord gekregen van onze specialisten. Zij geven aan dat op zoveel mogelijk locaties EDGE wordt ingeschakeld. Het zal niet overal mogelijk zijn en vernieuwing van een opstelpunt zal niet overal betekenen dat ook EDGE wordt toegevoegd. Er blijven altijd beperkingen waardoor het op de ene locatie wel kan en de andere niet. Maar waar het kan, daar zal het aangeboden worden 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic