Snelweg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitporteren en een maand opzegtermijn

9 maart j.l. hebben wij telefonisch contact met Vodafone opgenomen, dit omdat wij recent verhuist zijn en nu blijkt dat het bereik op ons nieuwe adres bizar slecht is. Ditzelfde geld overigens voor T-Mobile, KPN is het enige netwerk wat hier een goede dekking aanbied. Niet voor niets hebben al onze nieuwe buren geen T-Mobile of Vodafone. Een enkeling is in het bedrijf van zijn werkgever zelfs de enige met een KPN abonnement, juist zodat hij op zijn thuisadres ook bereikbaar is. 

Een poging het lange verhaal kort te maken; wij hebben Vodafone telefonisch laten weten gebruik te willen maken van de maand opzegtermijn en dat we naar KPN wilde gaan per 10 april 2020. Geen probleem, ik moest bij KPN enkel aangeven dat ik mijn nummer wenste te behouden. Zo gezegd, zo gedaan, het abonnement bij Vodafone zal per 10 april stoppen en mijn vrouw zal dan eindelijk weer bereikbaar zijn. In plaats van KPN hebben wij echter uiteindelijk voor dochtersorganisatie Simyo gekozen welke vandaag de portering (met akkoord afkoopsom) opnieuw heeft ingezet. In plaats dat Vodafone echter de eerste opzegging in acht houd, melden ze nu ineens dat de opzegging per 28 april 2020 (meer dan een maand opzegtermijn) verwerkt word.

Normaal gesproken wanneer een portering met akkoord afkoopsom (!!) ingelegd word, zal je het nummer eigenlijk  al binnen een dag kunnen porteren. Dit is zo door de ACN en COIN bepaald, Vodafone heeft hier echter totaal lak aan en houd er eigen regeltjes op na. Ze spijkeren een klant gewoon een maand vast zonder dat deze zijn diensten fatsoenlijk kan gebruiken. Het gaat ons in deze echt niet om de kosten voor de laatste maand, deze betalen we gewoon maar gewoon het principe dat we het mobiele nummer snel weer naar behoren kunnen gebruiken. 

Persoonlijk had ik overigens bij T-Mobile een contract wat tot ergens in juli 2020 zal lopen. Heb ook aan T-Mobile het verzoek gedaan om het nummer af te kopen zodat we direct konden porteren. T-Mobile heeft hiertoe direct een afkoopsom voorgesteld, het nummer omgezet naar een prepaid en morgen kan het nummer al geporteerd worden.  Wat een verschil!! Heb dit voorbeeld bij Vodafone genoemd, het netwerk en de technieken blijken echter al dusdanig verouderd te zijn dat ook deze omzetting minimaal een maand zal moeten duren en er ook nog eens een nieuwe simkaart voor nodig is. Blijkbaar hangt het Vodafone netwerk dus nog ergens vast in het vorige decennium. 

Graag doe ik via deze weg opnieuw hetzelfde verzoek aan Vodafone; Ga akkoord met afkoop en geef het nummer vrij om zsm te porteren zodat deze weer gebruikt kan worden. Neem daarbij een voorbeeld aan de klantenservice van Simyo en T-Mobile!!! Eerst genoemde steekt er helemaal met kop en nek boven uit, het blijkt dat ze niet voor niets de beste beoordelingen en NPS onder mobiele telco's hebben. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Snelweg,

Je hebt inderdaad zoals je al aangaf een maand opzegtermijn. Zodra het verzoek dan ook binnen komt, gaat de maand in.
Wel dient er een notitie in het systeem gemaakt te worden dat je eerder mag uit porteren.

Ik kijk graag voor je na of dit ook gedaan is, wanneer het verzoek is binnen gekomen en of het correct verwerkt is. Daarna kan het verzoek opnieuw via de nieuwe provider aangevraagd worden.
Staat het abonnement op jouw naam, dan mag je mij een privébericht sturen met daarin je naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en je mobiele nummer. 
Staat het abonnement niet op jouw naam, dan mag de contactpersoon hiervoor contact opnemen. Dit mag via hier maar ook via een van de andere kanalen.
 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Snelweg,

Je hebt inderdaad zoals je al aangaf een maand opzegtermijn. Zodra het verzoek dan ook binnen komt, gaat de maand in.
Wel dient er een notitie in het systeem gemaakt te worden dat je eerder mag uit porteren.

Ik kijk graag voor je na of dit ook gedaan is, wanneer het verzoek is binnen gekomen en of het correct verwerkt is. Daarna kan het verzoek opnieuw via de nieuwe provider aangevraagd worden.
Staat het abonnement op jouw naam, dan mag je mij een privébericht sturen met daarin je naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en je mobiele nummer. 
Staat het abonnement niet op jouw naam, dan mag de contactpersoon hiervoor contact opnemen. Dit mag via hier maar ook via een van de andere kanalen.
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Snelweg staat het abonnement op jouw naam of op naam van iemand anders?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht er geen reactie komen, dan zal het topic binnenkort gesloten worden @Snelweg 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic