RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes

Uitleg Blackberry

Hallo Medeforum gebruikers,

In de afgelopen tijd is het opgevallen onder de moderators dat er veel mensen zijn waarbij de werking en de benodigdheden voor Blackberry niet duidelijk is.

In deze post ga ik verder in op de benodigdheden voor een blackberry i.c.m. internet. Daarnaast komt Blackberry Prepaid ook aanbod!

Blackberry i.c.m. een abonnement:
Als je een blackberry gebruiker bent heb je naast je reguliere bel en sms abonnement ook een Blackberry Internet Service ( BIS ) of een Blackberry Enterprise Service ( BES ) nodig.

Dit geldt ook als je gebruik maakt van een Bel + Sms + Web Abonnement.

De kosten kunnen afwijken voor een Blackberry Internet Service en of Enterprise Service.

Bijvoorbeeld:
een Bel + Sms Abonnement met een BIS aansluiting krijgt sinds 6 september 2011 250MB aan data verbruik mee. En betaalt €12.50 per maand voor de BIS aansluiting. Buiten je bundel betaal je €0.30 per 10mb

Een Bel + Sms + Web Abonnement met een BIS aansluiting krijgt sinds 6 september 250mb of 1GB aan data verbruik mee. Dit wordt bepaald door de hoogte van het Bel + Sms + Web abonnement. Hiervoor zijn de kosten €10,- per maand. Buiten je bundel betaal je €0.30 per 10mb

Voor zakelijk is dit gewijzigd naar een 150mb bundel.

Vodafone Scherp Abonnees kunnen geen gebruik maken van Blackberry Internet Service. Deze mogen direct het abonnement laten wijzigen naar een ander abonnement ( bijv: Basis 2, Bel + Sms of Bel + Sms + Web )

Blackberry Enterprise Service:
Dit is een aansluiting die gebruikt wordt door zakelijke klanten die een server op het bedrijf hebben staan. In sommige gevallen is dit ook te gebruiken met een BIS account.

Blackberry Prepaid:
Blackberry Prepaid maakt gebruik van een speciale simkaart die in de Vodafone Winkels te verkrijgen is. Op deze kaart staat een APN die jou de mogelijkheid geeft om te kunnen internetten. Je kunt geen smartphone blox gebruiken voor de Blackberry internet diensten.

Deze speciale Blackberry Prepaid simkaarten leveren jou een gratis internetverbinding tot 30 juni 2011. Na deze datum zul je ervoor moeten zorgen dat er minimaal €12.50 op jou tegoed staat ( de aansluiting zal op de startdatum automatisch €12.50 incasseren ) Ook deze bundel is 250MB groot voor jou data verbruik. Buiten deze bundel betaal je €0.33 per MB uit jou tegoed.

Update 8-8-2011
De bundel kun je activeren door blackberry aan te smsen naar 4000, via het IVR selservice menu en ook via my Vodafone.

LET OP!:
zonder BIS of Bes of een Blackberry Prepaid kaart kun je met de meeste Blackberry's GEEN verbinding maken met WIFI. Deze wordt in de laatst versie ( OS6 ) meegeleverd met de Blackberry Services ( BIS of BES dus ). Dit is geen garantie dat dit wel gaat werken in een ouder model of software versie van Blackberry!

Als Laatste wil ik jullie erop attenderen dat voordat je vragen gaat posten eerst deze post leest voordat je jou vraag gaat stellen.

Je kunt ook via www.vodafone.nl/bbsupport meer informatie bemachtigen!

Ik hoop dat dit het een en ander duidelijk maakt m.b.t. het gebruik van een Blackberry!

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
2 Reacties 2
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Quote: "Side note: De kaart zelf kost geloof ik iets van €15 á €20." De kaart kost € 19,99 en her staat € 5,00 prepaid tegoed op, wanneer je het nummer registreert via de Vodafone website ontvang je nog eens € 5,00 tegoed. Grtz, R.
Annabelle__

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Roy,
 
Ik ben sinds kort BB bezitter (Curve 9300). Ik heb Vodafone internet en geen BB abonnement. De eerste dagen verliep dit zonder problemen. Nu heb ik het probleem dat ik buitenhuis (als ik dus geen Wifi in de buurt heb) geen gebruik kan maken van mijn twitter en facebook app. Maar wel bijvoorbeeld van mijn gmail, google-maps en internetbrowser. 
 
Bij twitter komt de volgende melding:
 
You are currently on a service plan that does not support this application, please connect to a wifi network or contact your dataplan.
 
Mijn instellingen staan goed lijkt me: anders kan ik niet internetten, maar waar gaat t wel mis? En waarom moet het allemaal zo vreselijk ingewikkeld zijn en zo ontzettend gebruiksonvriendelijk???
 
Ik hoor graag van je.
 
Groeten
Annabelle Pont
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic